Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Showing posts with label Upin dan Ipin. Show all posts
Showing posts with label Upin dan Ipin. Show all posts

Wednesday, December 26, 2012

Kenangan Cuti Sekolah...

Bismillahirohmanirohim...

Assalamualaikum buat semua rakan tersayang...moga kita sentiasa diberkati dan dirahmati...

Kali ini percutian sekolah akhir tahun dipenuhi dengan pelbagai aktiviti... terasa bagai tak dapat nak merehatkan badan...

Sekembali dari Batam... aku membawa seorang anak sedara balik ke Shah Alam


Jom layan gambar...



Bawa dia bersama si kecik aku menonton Rise of The Guardians... seronok sungguh bebudak tu... mana tidaknya aku bawa mereka menonton 3D..satu pengalaman baru bagi anak sedara ku...seronok tgk dia pun suka sangat...

Sebelum tu bawa mereka makan2 di Space U8..Bread and Batter... aku suka ke Space U8..biarpun tak ramai orang di sana...tapi aku suka sebab senang nak solat... surau dia besar dan cantik...jarang terdapat shopping yang suraunya luas dan selesa spt Space U8



Tempat berwuduk yang cantik dan nyaman...

Keesokan harinya kami ke Aquatik Shah Alam pula...bawa anak2 berenang...


Malamnya bawa pula mereka ke Setia City Mall...pertama kali datang ke sini walaupun tempat ini dah lama dibuka...

Suka sgt...sebab cantik dan luas... tapi sampai sekaang tak sampai ke sana lagik...



Dan berakhirlah episod jalan2 bersama anak sedara.. kerana Jumaatnya aku dan anak2 dah bersiap2 nak balik ke Melaka...

Kali ini bersama2 Upin & Ipin di Melaka Wonderland...

Pagi Sabtu ... sebelum menemankan si kecik ke Wonderland aku dan cik abang ke Pulau Melaka untuk melihat Teater Wild Life...




Pertunjukan burung Nuri... dan Singa Laut pun ada...


Pertunjukan ular sawa yang paling aku geli...

 
Tengahari baru aku ke Wonderland...



Sebelum balik bawa anak2 sedara menaiki benda ni..hahaha...aku dah lupa apa nama kenderaan ni





Sebelum balik...bergambar di pintu masuk...

2 hari kami di sana...

Anak2 sampai naik lebam mandi tak hingat dunia...hehehe

Aku akan sambung cerita cuti sekolah bila ada kelapangan nanti...

Okay ... sebelum tu... jom LIKE page ni... ada banyak barang2 yang aku jual ingin ku kongsi bersama...manalah tau ada yang berkenan di hati.------>   klik sini  Aniesbizz Beauty Shoppe

Terima kasih pada yang dah LIKE... I love uolls....






...

 Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, October 24, 2012

Sepanjang Bulan Oktober...

Bismillahirohmanirohim...

Assalamualaikum ...

Salam buat semua sahabat yang di rindu...

Terlalu banyak yang berlaku antara masa tidak berblog beberapa hari  yang lalu...

Rasanya 4hb. November ni genap sebulan aku meninggalkan blog ini...

Bagiku cukuplah gambar2 yang menceritakan segalanya dan cukuplah gambar2 ini yang menjadi kenangan manis aku dan famili...


Awal bulan Oktober...anak2 membawa aku makan di Tupai tupai... sempena harijadiku...

Aku makan puas2...sebab memang steamboat feveret aku...

Pertengahan bulan Oktober... aku dan anak2 ke Singapura... ikut Upin & Ipin








Sekitar penginapan kami di Singapura...banyak gambar yang diambil...tapi semuanya dalam camera dslr anak bujang ku...

Aku juga berkesempatan  berjumpa dgn kawan2 blogger... Kak Elee & Nora Marsuki...

Makan sup tulang merah Singapura yang terkenal... murtabak yang best...

Terima kasih Nora & Kak Elee...

Sayangnya kami tak berkesempatan untuk singgah ke rumah mereka...



Dalam perjalanan balik singgah ke JPO sekali lagik... tak memborong apa cuma beli sedikit buahtangan untuk cik abang...

Minggu berikutnya... minggu yang ditunggu2 oleh aku dan Aeez...

Hari makan di Sushi King dgn promosi RM2....



 Ini pinggan sushi yang dimakan oleh 5 orang... cepat sungguh kenyang sebab semua yang diberi promosi adalah yang berasaskan nasi...memang cepat kenyang...

Dah lama tak berjalan2 dgn adik ku Sya... aku mengambil peluang ini untuk berjalan2 sambil makan2 dgnnya...


Makan eskrim... beli Garret Caramel Corn... seronok betul bila dah lama tak jenjalan gini sambil makan2...

Kemudian selang 2 hari... 'Hari Ini Dalam Sejarah'

Berjumpa dengan Elee Mardiana (Opah De) yang balik dari Australia... lapan tahun berkenal dgnnya di alam maya baru dpt berjumpa dgnnya kelmarin...




Tak lupa utk bergambar dgnnya... sebaik dia keluar dari tmpt ketibaan aku dah kenal wajahnya... kami berpelukan bagai sahabat yang telah kenal lama dan lama terpisah....perasaan yang tak dpt digambarkan dan diluahkan dgn kata2...

Kemudian... hujung minggu lepas... kami ke Pilah... untuk majlis pertunangan anak sedara....





Cukup sudah segala aktiviti yg menjadi kenangan manis di bulan ini

Kalau nak cerita dengan terperinci... memang tak cukup satu entry...jadi aku ringkaskan aje...

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL ADHA Buat semua sahabat...

Selamat Bercuti dan selamat kembali ke kampung halaman...

Hati2 di jalanraya...


Melihat gambar Baitullah membuat aku terasa bagai digamit2 untuk ke sana...

Tak pernah putus aku berdoa agar ALLAH membuka jalan utk ku ke tempat2 mustajab doaNya ... agar dapat aku menghambakan diri beramal dan beribadah di sana....

Semoga tercapai hajatku ketika tubuh masih sihat... dan kudrat masih berupaya...

Aameen






...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Wednesday, July 4, 2012

Sambungan Cerita dari Jakarta...


Bismillahirohmanirohim...

Assalamualaikum...

Ahad merupakan hari terakhir di Jakarta...

Agenda pagi tersebut hanya akan berakhir sampai tengahari Ahad...

Kami bertolak dari Hotel setelah selesai 'check-out'... kerana dari Rumah Sakit nanti kami akan terus dibawa berjalan jalan di Tanah Abang kemudian terus ke Lapangan Terbang...

Selesai sarapan di hotel dengan sarapan super duper yummy....kami bertolak ke RS Medika iaitu tempat event akan berlangsung...

Pagi tu tak berapa ramai pengunjung ... event sepatutnya selesai Sabtu...tapi atas permintaan ramai... dilanjutkan hingga Ahad...

Selesai event... wakil dari Indonesia membawa kami ke Tanah Abang...

Pasti ramai yang tau bahawa Tanah Abang adalah syurga membeli belah...

Walau bagaimanapun... sesampai kami di sana... aku tak tau nak beli apa...sebab terlalu banyak kedai dan ramainya orang... lorong2 kecil untuk kami lalui menyebabkan aku jadi rimas...

Nak membeli pun rasa tak selesa....

Aku cuma membeli telekong 'travel' untuk adik ipar yang mengirim dan juga mertua... yang lain2 takde... nak cati T-Shirt 'I Love Jakarta' pun aku tak jumpa..

Jadi memanglah takde ole2 yang aku bawa balik dari sana... tidak juga 'fridge magnets'...huhuhu....

Jom layan gambar....


Sedang membelek kain sulam untuk baju kebaya...(bukan untuk aku)



Deretan contoh2 kain sulam yang cantik2... tapi aku tak beli pun...hehehe

Selesai mencari apa yang patut... perut dah minta di isi...tapi suasana di bangunan tu tidak membangkitkan selera kami untuk makan...

Jadi kami cuma ke makanan segera sahaja...



Tengok tu wajah si kecik dah keletihan... penat berjalan...


Selesai makan... kami terus turun untuk menanti bas yang akan membawa kami ke Lapangan Terbang...

Sampai sahaja di sana... waktu dah hampir maghrib....

Selelah menyerahkan bagasi...kami ke kedai makan... nak cari nasi pulak...lapar perut tanpa nasi...

Singgah di salah sebuah restoran di Lapangan Terbang... aku dan si kecik makan nasi putih bersama Sup Iga (rusuk)





Selesai makan waktu sudah pun hampir untuk boarding... sambil menanti... anak2 ini sibuk bergambar...

Semasa nak masuk ke tempat berlepas...seorang pegawai kastam Indonesia tu bertanya pada aku...

'Ibu sudah buat ujian kehamilan..?'

Aku terus pandang muka dia...

'Hah..'

Mungkin agaknya sedar akan kesilapannya dia terus diam...

Semasa lepas saja dari situ...aku dan si kecik bagai nak pecah perut ketawa... maunya idak...ada ke dia kata aku mengandung... 

Itu bermakna...gemoknya aku...!!!  Lagi pun sudah jadi kebiasaan aku kalau pergi ke sesuatu tempat memang sukar untuk membuang air... maka apa yang di makan terkumpul selama 2 hari..hahahaha

Mau tak dia kata aku hamil...

Nak menangis pun ada... nak gelak pun ada....

Sabau je lah....





...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Tuesday, June 26, 2012

Hari Pertama Di Jakarta...

Bismillahirohman nirohim...

Assalamualaikum ...

Salam buat semua....

Lama tak bercerita pasal kehidupan... atau perjalanan hidup aku bersama keluarga...

Tak seberapa pun kalau nak diceritakan pun... sebab banyak juga yang disimpan untuk diri sendiri...

Cuma di sini ingin ku abadikan perjalanan atau lawatan singkat aku ke Jakarta baru-baru ni...

Tujuan utama ialah untuk menemankan si kecil mengikuti program Les Copaque yang akan di adakan di KPJ  Rumah Sakit Medika Banten Indonesia...

Memula menerima berita untuk ke sana bersama si kecil...aku mengucapkan syukur kerana selama ini memang belum lagi menjejak kaki ke sana...

Kami bertolak dari LCCT Jumaat petang... dan dijangka sampai petang lebih kurang jam 6 di Jakarta...




Sempat bergambar sebentar dalam airport ...



Bila bas sampai kami pun di bawa ke hotel penginapan.
Gambar dlm perjalanan ke Hotel... dah mulai gelap dah...


Di Lobby Hotel Pullman.. memang cantik si kecik suka...

Beg2 kami di tinggalkan di sini sementara kami dibawa untuk makan malam


Restoran Leko menjadi pilihan.. dan makanannya memang enak2... 

Tapi seperti biasa.. banyak yang 'penyet' di sana...

Aku memilih menu Iga penyet sederhana pedas bersama nasi putih dan si kecik pula  memilih Sup Iga dengan nasi putih...

Memula dok bertanya2 sesama sendiri apa tu Iga... kemudian salah sorang staff LC yang berbangsa Indonesia memberitahu yang Iga tu maksudnya tulang rusuk... 

Sup & Iga penyetnya memang sedap... begitu juga dengan Bandeng Penyet dan segala yang penyet...hehehe

Selesai makan kami kembali ke hotel.. 

Badan yang sedari tadi tak dapat diluruskan tak sabar rasanya nak ke bilik hotel...

Bila diberi je kunci aku dan si kecik terus ke bilik setelah diberitau jam berapa untuk berkumpul di lobby esok harinya...

Masuk je hotel...belum baring atas katil lagik dah terasa nyamannya bilik tu...cantik...selesa dan menyegarkan...





Bilik air yang cantik..



Katil empuk menanti untuk badan yang dah lunyai rasanya berjalan...


Alamak ...petisejuk berkuncilah... 




Dlm closet siap ada dumbell...tapi tak sempat pun nak bereksersais...hehehe..


Semuanya cantik...cuma bilik air je jadi isu... nasib baik aku dgn si kecik je...sebab bilik air berada di tengah2 .. dinding kelilingnya diperbuat dari kaca lutsinar dan hanya di bahagian tengah je kaca itu di'embossed' supaya tak nampak badan yg mandi kat dalam...tapi kaki sehingga paras lutut tu nampaklah...

Okay... lepas mandi dan bersihkan diri serta melakukan apa yang patut.. apalagi tidur jelah...sebab esok pepagi dah nak turun sarapan... seawal jam 6.30 pg...




...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails