Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, April 26, 2011

Kisah Si Kecik Lagi...


Dulu aku pernah cerita pasal surat cinta Aeez... di sini...

Itu dulu... tapi sekarang dah takde lagik surat cinta...

Macam aku kata... itu 'cinta anak monyet...' Heheheh...

Sekarang dia dah jarang bercerita dengan aku pasal kawan2 perempuan dlm kelas dia.

Tapi Ude suka mengorek2 rahsia dia...lebih2 lagi bila mereka sama2 balik dari pejabat Ude lepas rekoding.

Ini apa yang Ude cerita kat aku tempoh hari...

'Aeez... aeez ada gilrfren kat sekolah lagik tak...'

'Ade... sorang...'

'Siapa... ?'

Dia pun menyebut nama sorang kawan kelas Tahun 3 dia dulu...

'Ohhh....Abih dia tau tak sekarang aeez dah jadi pelakon suara Ehsan Upin Ipin'

'Dah... dia dah tau...'

'Abih aper dia cakap.'

'Dia kata... Congratulations Bebey..'

Hahahahha.... tak tahan masa ni aku dan Ude terbahak2 ketawa....bukan main lagik anak dara kecit ni...

'Abih dia tengok aeez dah tembam sekarang dia tak kesah ke...?'

'Dia tak tau aeez dah tembam...'

'Aik... camaner dia boleh tak tau... kan kau satu sekolah...'

'Yelah... tapi dia kat kelas lain... bila aeez nampak dia ke... jumpa dia ke... Aeez tahan nafas kempiskan perot...'

Hahahahaha... sekali lagi aku dgn Ude ketawa...

Boleh tahan orang bujang aku ni... pandai pulak nak melaram...

Anak2 zaman cyber ni lain bebenor kan... ?  Kita dulu tak pandai le nak cover2 hensem ke... cover2 ayu ke... ketika seusia mereka apa yang kita tau bermain aje... tak pedulik le... aku ni nampak cantik ke... nampak ensem ke... biar aje... Ada aku kesah?

Tapi budak2 ni kan... apa yang diorang tau pasal cinta... bagi mereka perasaan suka tengok sebab budak tu cantik pun dia kata cinta... perasaan itu datang dan pergi...

Tahun depan ntah saper pulak 'girlfriend' dia... tunggu aje lah....




...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

24 comments:

~ yus ~ said...

Anak2 yus belum pandai lagi kot kak nak melawa. Yang lelakilah, tapi Alia dah tunjuk sikit dah skill melaram dia..hehe

Sari Yusa Ibrahim said...

hihihihi... anak2 zmn skrg, kelako ni kembang kempis idung gelak.. jap2 nak baca kisah aeez yg dulu tu plak... ni belum baca dah nak ketawa.. hihi

etiey.com© said...

hihi budak2 zaman sekarang...

Memey Anuar said...

haha cute la si aeez ni.
boleh plak tahan nafas eh :p

KLMari said...

tergelak besau saya kak baca entry nih !!!

Zaitun said...

Kelakarnya anak anie ni,bijak pula bercerita.Temban pun tetap comel,suara pun sedap.

Ila said...

hahaha..siap tahan perut tu...kelakarlah aezz ni

Erna said...

anie..nasib baik jugak lain2 kalau dia kumpul semua sekali.. haru anie he he..

Kak Anie said...

Yus...kalau anak perempuan biasalah kan... bila dah besar sikit dah pandai nak melaram...

-----------------

Sari... dia tu memang selalu jadi bahan gelak kakak & abang dia...sebab ada2 je gelagat dia yang melucukan...atau pun kata2 dia yang buat orang nak gelak...

Kak Anie said...

etiey.. bebudak sekarang advance sikit...hehehe

--------------

memey...dia mmg... kalau nak amik gambar pun tahan nafas dulu

Izariza said...

sungguh cute cerita ni kak anie hehehe .. kim salam kat aeez boleh? :)

Kak Anie said...

KLM...hahaha.. sampai sekarang akak kalau ingat2kan aper yang dia cakap memang nak gelak...

---------------

Kak Zai... dia kalau bercerita macam orang tua2... hehehe

Kak Anie said...

ila...memang selalu dia tahan perut untuk kelihatan kurus...hahaha

------------

Kak... kalau ramai memang haru dibuatnya...hehehe

Maya Mayana said...

anak yana yg 5 thun tu pn dh pndai melawa,rambut nk pacak..tk nk botak cm ayahnya...hari2 gi sekolah ada dayang2 yg sambut tp masa ni masih cakap syg mummy,mummy cantik...esok lusa tk tahulah..hehe

Led said...

haiyooo naudzubillah min zalik..

klu bley, time kecik ni jgn le ajor diorang bergelprenboipren ni....walaupun diorang masih kecil tak tau apa. tapi bila besar, pempaham la skg ni byk kes kan...

Mummy Rizq said...

kak Anie.. anak bujang saya tu umur 7 tahun pun blom cukup dah siap tulis "love...love"...

iina said...

Heheheh kak tahan nafas tuh yang takleh tahan tuh

Alina... said...

hehhehhe kemain lagik dak fareezz..nnti kita nak usik dia pulak....

zino said...

bijak bijak.. hehe

pB said...

agak agak cepat dpt menantu nie

Kak Anie said...

Izariza... hehehe...dia pandai berckp macam org2 tua

-----------------

Yana.. betullah bebudak sekarang pandai melaram kan... yang si kecik tu nak nampak ensem je

Dulu si kecik akak tu pun sama... kalau nampak ada budak rambut mcm ibu je mesti cantik...hahaha

Kak Anie said...

Led... memang betul... disebabkan anak2 yang banyak terdedah pada mcm perkara sekarang maka kena buat pemantauan... kena pahamkan mereka... apa yang boleh dan apa yang tidak... sebab kita tak boleh nak menjaga mereka sepanjang masa... jd mereka kena tau ... yg betul dan yang salah

---------------------

Mummy rizq... kadang bila tanya apa tu love2 bukan diorang tau pun... kan?

Kak Anie said...

iina... hehehe...tulah .. sekarang kalau bergambar pun tahan nafas... pastu dia akan ckp gambar mana yang boleh publish kat blog... yang mana idak... adoyai...

---------------

alina... kau kalau usik dia nanti... mampuih dimarahnya akak...hahaha

Kak Anie said...

zino... akal panjang bak kata orang2 tua

----------------

PB... hehehe... kecik2 je kot.. dah besar nanti lain ceritanya nanti...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails