Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, August 3, 2012

Hari2 Yang Sibuk ...

Bismillahrohmanirohim...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah kita sudah pun hampir berada pertengahan Ramadan tahun ini....

Akhir2 ni... aku begitu sibuk dengan anak2...

Kelmarin bersama si kecik mencari kasutnya... sebelum itu ke Tabung Haji...mula2 ingin mengemaskinikan buku Tabung Haji...tapi disebabkan dah lama sangat akaun tu tak aktif... kena buat buku baru...

Ramainya orang Ya Allah...!! Penuh kat dalam pejabat Tabung Haji PKNS tu...

Selepas dapat buku baru...terus daftar sekali... giliran aku jatuh pada tahun 2051...hahahah... dah bongkok 3 tu... aku akan terus berdoa semoga aku tak perlu tunggu hingga tahun tersebut...hehehe ( ntah ada umur ke idak sampai 2051 tu)

Dariw PKNS kami ke di SACC Mall saja untuk mencari kasutnya.....tp tak berjumpa pula yang sesuai untuknya...

Akhirnya kami berbuka di sini...berdua duaan saja...






 Kemudian kami bergegas pulang...

Semalam pula...menguruskan hal si abang yang terpaksa membuka akaun untuk pinjaman Mara kolej dia...

Tapi tak selesai jugak... sebab semasa di RHB... My Kad dia tak boleh dibaca mesin bank tersebut... maka kami keluar dari bank tersebut dengan rasa hampa...

Dari sana kami terus ke Sunway Piramid... sambungan misi semalam ...mencari kasut untuk si kecik...

Susah betul nak cari kasut dia... ke bahagian kanak2 kasut2 yang ada kecil untuk kakinya... ke bahagian orang besar pulak... kakinya terlalu kecil untuk kasut2 tersebut...


Berbuka di sini pula... ayam lagi...!!


Akhir sekali... berjaya juga...setelah penat meronda selepas berbuka dan solat...

Masa jumpa kasut dia tu... kaki aku dah bagai nak tercabut...dah tak boleh nak berdiri dah... sakit segala jari jemariku...

Bila dah selesai... si abang pulak cakap nak cari jeans dia...

Alamak... aku ni dah bagai nak baring je kat situ... bayangkanlah dari tengahari kami keluar...sampai ke Isyak pun tak balik lagik....

Tapi kesian pulak kat dia... jadi ikutkan aje....

Asalkan jumpa kerusi aku duduk... si kecik tu terus baring...

Bila si abang tunjukkan seluar...

'Cantik tak ibu...'

Aku terus jawab..

'Cantik...'

'Alah... ibu ni mesti dah malas nak carikan seluar tau... tak tgk betul2 dah cakap cantik...'

Memang pun aku dah tak berdaya dah...tapi tak sampai hati nak hampakan dia....

Selesai urusan anak2... kami terus pulang... masa bawak kereta... dlm kepala aku dah ingat nak tidor je dah....

Mata bagai nak terkatup je masa memandu...

Si abang dah boleh memandu...tapi disebabkan aku bawak Naza yang besar gedabak tu...dia tak berani nak drive...

Hari ini...kami ke bank sekali lagi... kali ini mencuba nasib di Cimb...

Alhamdulillah...semuanya selesai...

Jadi ... hari ini aku dapat berehat sebentar sebelum memasak...

Rasa lega bila semua urusan dah siap....

Takde nak cari apa lagik dah... cuma tinggal nak cari baju Melayu je untuk diorang... dan selalunya kami beli yang siap je...

warna tema...?  Maaf sampai sekarang masih lagi belum buat keputusan untuk memakai warna apa untuk hari raya...

Hehehe....selalu macam tu lah kami di pagi raya... warna tak pernah sama...cuma mungkin tona warna aje yang seakan2 sama....



...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

23 comments:

pB said...

sibuk nya akakkkkk

aNIe said...

Pb...penatnya terasa...badan dah veteran ni..hehehe ..nak melayan anak2 sendirian..

Kesuma Angsana said...

mcam tulah klau jadi mak2 ni, selalu kena jadi super mak utk anak2kan!

aNIe said...

Kesuma..kadang rasa dah tak boleh nak jadu super lagii..kudrat ni dah terbatas

Zaitun said...

Sibuk betul anie dengan urusan anak2 ya tapi takpe akhirnya semua selesai.

Zareda Norman said...

zar ni shopping raya pun x sempat lagi... Huhuhu sibuk kat ofis tak habis habis

seronok baca kak ani pi shopping baju anak.. Huhuhu

MOKCIK AZWA said...

heheh kak anie..azwa sekeluarga pun tak pernah ada kaler sedondon masa raya..anak2 bebas ikut kaler kesukaan masing2 hehehe.. tapi seronok gak tengok famili lain berpakaian sedondon kan..

zino said...

teringat masa nak cari kasut along dengan angah dulu..... habis kedai kasut di jalan TAR tu kami masuk... hehe

yg dia pekenan kami tak pekenan (mahal bebenar) yg kami pekenan dia pulak tak pekenan.. tak cantik kata nya...

sal said...

Memang kadangkala penat membuat urusan anak2...tapi jika dah semuanya berezzz kita pun senang hati yee..
Moga dipermudahkan urusan..

silversarina said...

akak, I baca pun dah terasa macamana letihnya akak .heheh ..tentang haji tu, masa I daftar I dapat tahun 2025 , masa tu umur I dah 60 tahun kalau masih panjang umur.let's hang on aje :)))

aNIe said...

Kak Zai..bebudak ni selagi tak selesai urusan dgn mereka memang tak berenti dia mengacau kita..hari2 ditanyanya.

aNIe said...

Zar... hehehe... kalau ikut cik abang akak memang dia malas nak ke sana kemari...selalunya dia pergi satu shopping center bereskan semua kat situ...

aNIe said...

Mokcik... adik2 yang lain semua ikut tema... aritu mertua dah bising...suruh pakai baju sedondon... tapi cik abang akak tu bukan suka berboria tu...hahaha

aNIe said...

Zino... kita tak sanggup ke jalan TAR tu... jem dan ramai orang...

Agaknya yang sebaya dgn umur diorang ni memang susah cari saiz tu...

Hehehe... nak gelak bab mak ayah tak berkenan tu... sama aje...bukan tak berkenan kasut tu...tapi tak berkenan harganya...

aNIe said...

Sal .. alhamdulillah urusan anak2 dah selesai...rasanya takde apa yang nak dicari lagi kecuali baju melayu untuk mereka je...

aNIe said...

Rina... hari2 berdoa semoga akak dijemput lebih awal...semoga diperkenankan...

kawaii_desu said...

Huwaaaaa kak anie... lamanya x ke sini....!!!!!

secangkir madu merah said...

Alhamdulillah.. dlm sibuk sibuk tak cukup kaki tangan akhirnya semua beres kan? akak ni memang ibu superb...

Led said...

ibu mithali lahhh

aNIe said...

Kawaii desu...rindunyaaaa...

aNIe said...

SMM...dah rasa tak larat dah...kudrat semakin bekurang

aNIe said...

Led. . .kalau akak tak buat saperlah nak buat...cik abg akak tu jauh

m.u.l.a.n said...

maaakkk aiii... busy betol kak anie...

pelan2 ya & take care..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails