Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, July 31, 2012

Berbuka di SACC Convention Center Dgn Upin & Ipin...

Bismillahrohmanirohim...

Assalamualaikum...

Macam terasa cepat saja kita dah 11 hari berpuasa... si kecik semalam cakap kat aku...

'Ibu... sekejap je nak raya dah kan?'

Anak2 memanglah menanti2kan Hari Raya... sebab tak sabar nak pakai baju2 baru yang dibeli untuk Raya...

Minggu lepas... aku dan anak2 berbuka puasa dengan Upin dan Ipin di SACC Convention Centre...

Tahun lepas majlis berbuka puasa diadakan di One world Hotel...

Sebenarnya... aku sekeluarga memang jarang berbuka di Hotel... kalau ada pun sekali je... itu pun disponsor... (sejak terlibat dengan Upin Ipin ni...)

Sebab... rasanya macam tak berbaloi membayar puluhan ringgit...ada yang mencecah seratus lebih seorang... rasa macam tak logik je sorang tu boleh makan sampai seratus lebih... kan?

Kali ini tak banyak gambar yang diambil... sbb... sampai terlewat sikit... maklumlah bila tempatnya dekat... terasa nak gerak lambat... maka lambatlah sampainya...hehehe


Hiasan dewan yang serba ungu....


Sampai je... si kecik dah kena interview dgn wartawan TV9...aku tinggalkan dia untuk mengambil air.. kerana tinggal beberapa minit saja untuk berbuka...


Sebahagian dari juadah yang disediakan... ada sup...bubur... ulam ulaman dan pelbagai jenis kerabu.


Ada pentas yang menempatkan pemain muzik yang mendendangkan lagu2 melayu... halwa telinga yang sedap didengar... lagu2nya tidaklah memekakkan telinga...


Ini pinggan si bujang aku... ada nasi goreng...kari kambing... dan macam2 lagik ...


Bagi siapa yang ingin berbuka di sini... memang sedap makanan2 yang disediakan...harganya pun berpatutan.... yang bestnya sebab ada kambing... 

Kambing Kebuli namanya yang dipanggang dengan perapan berbagai jenis rempah... ada bakso jugak... Yong Tau Fu... Nasi putih  serta macam2 jenis lauk...satay pun tak ketinggalan...

Yang paling sedap ialah pencuci mulutnya... Kek Red Velvet... dan ada juga kuih puteri mandi... kuih yang menjadi kegemaran arwah mak... selalu inilah kuih yang mak buat untuk kami...

Tetiba hati terasa sebak... rindu pada arwah mak....

Al-Fatihah buat arwah bonda ku tersayang... semoga roh bonda berada bersama orang2 yang disayangi...

Ameen....




...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

16 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

Al-Fatihah utk arwah bonda Kak Anie. Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman & beramal soleh.

Memang tak logik caj berbuka puasa sehingga hampir beratus ringgit sedangkan kita makan sikit. Tu yg rasa macam nak ambil semua, kononnya biarlah berbaloi dgn apa yg dibayar, penyudahnya tak habis, hehehe. Dah jadi membazir, huhuhu.

pB said...

setakat ni belum lagi berbuka di luar rumah ....

aNIe said...

Sari....teringat lagik kalau dulu pergi ngan cik abg..dia akan oesan jgn mkn nasi..nanti cpt kenyang tak boleh mkn yg lain

aNIe said...

Akak dah 4 kali berbuka diluar rumah..ada juga yg dlm perjalanan balik dari melaka...

Zaitun said...

Al-Fatihah buat mak anie.

Betul kata anie kadang2 memang tak berbaloi kalau makan kat hotel tapi itulah nak mengikut kehendak anak2 terpaksa juga pergi tapi taklah selalu.

cikceriacorner said...

salam akak..

wow bestnye..macam2 ada..hehhe

alfatihah untuk arwah mak akak..

aNIe said...

Kak Zai...anak2 memang seronok...sebab ada macam2 makanan... air pun sedap2...hehehe

aNIe said...

Cikceria memang best...lebih2 lagik free...hehehe...'

Terima kasih utk doa itu...

ibundo said...

Betullah anie. Sekejap je dah nak setengah bulan.
Dulu dulu rajin juga kitorang berbuka di luar. Dalam sebulan puasa tu sekurang2nya sekali makan di luar. Tapi sekarang ni dah malas. Terkejar-kejar nak semayang.
selamat berpuasa ..

aNIe said...

Salam kak tulah...bergegas balik utk berbuka kalau ada yg sediakan tmpt.solat okaylah jugak..cuma ramai orglah...

MOKCIK AZWA said...

Al Fatihah buat arwah bonda akak tu..semoga rohnya dicucuri rahmat..amin..

setakat ini belum pernah berbuka kat luar..berbuka di rumah adik beradik atau rumah sendiri jer hehehe..oops.. ada sekali terpaksa berbuka dalam kereta hahaha

فأيزنوريزا محمد ڨوزي said...

salam hye follow my blog :)

m.u.l.a.n said...

alfatihah...

kalo dekat mau saya terjah je sbb nak buka dgn upin & ipin & ehsan..!!! hehee...

aNIe said...

Mokcik...terima kasih utk doa itu...

Akak dah 2-3 kali berbuka di luar...terpaksa sbb bnyk urusan...

aNIe said...

Salam Kenal Iza... terima kasih kerana singgah...

aNIe said...

Mulan...hehehe... berbuka dgn Ehsan yang paling best... syok je makannya...

Terima kasih mulan...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails