Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, June 26, 2012

Hari Pertama Di Jakarta...

Bismillahirohman nirohim...

Assalamualaikum ...

Salam buat semua....

Lama tak bercerita pasal kehidupan... atau perjalanan hidup aku bersama keluarga...

Tak seberapa pun kalau nak diceritakan pun... sebab banyak juga yang disimpan untuk diri sendiri...

Cuma di sini ingin ku abadikan perjalanan atau lawatan singkat aku ke Jakarta baru-baru ni...

Tujuan utama ialah untuk menemankan si kecil mengikuti program Les Copaque yang akan di adakan di KPJ  Rumah Sakit Medika Banten Indonesia...

Memula menerima berita untuk ke sana bersama si kecil...aku mengucapkan syukur kerana selama ini memang belum lagi menjejak kaki ke sana...

Kami bertolak dari LCCT Jumaat petang... dan dijangka sampai petang lebih kurang jam 6 di Jakarta...




Sempat bergambar sebentar dalam airport ...



Bila bas sampai kami pun di bawa ke hotel penginapan.
Gambar dlm perjalanan ke Hotel... dah mulai gelap dah...


Di Lobby Hotel Pullman.. memang cantik si kecik suka...

Beg2 kami di tinggalkan di sini sementara kami dibawa untuk makan malam


Restoran Leko menjadi pilihan.. dan makanannya memang enak2... 

Tapi seperti biasa.. banyak yang 'penyet' di sana...

Aku memilih menu Iga penyet sederhana pedas bersama nasi putih dan si kecik pula  memilih Sup Iga dengan nasi putih...

Memula dok bertanya2 sesama sendiri apa tu Iga... kemudian salah sorang staff LC yang berbangsa Indonesia memberitahu yang Iga tu maksudnya tulang rusuk... 

Sup & Iga penyetnya memang sedap... begitu juga dengan Bandeng Penyet dan segala yang penyet...hehehe

Selesai makan kami kembali ke hotel.. 

Badan yang sedari tadi tak dapat diluruskan tak sabar rasanya nak ke bilik hotel...

Bila diberi je kunci aku dan si kecik terus ke bilik setelah diberitau jam berapa untuk berkumpul di lobby esok harinya...

Masuk je hotel...belum baring atas katil lagik dah terasa nyamannya bilik tu...cantik...selesa dan menyegarkan...





Bilik air yang cantik..



Katil empuk menanti untuk badan yang dah lunyai rasanya berjalan...


Alamak ...petisejuk berkuncilah... 




Dlm closet siap ada dumbell...tapi tak sempat pun nak bereksersais...hehehe..


Semuanya cantik...cuma bilik air je jadi isu... nasib baik aku dgn si kecik je...sebab bilik air berada di tengah2 .. dinding kelilingnya diperbuat dari kaca lutsinar dan hanya di bahagian tengah je kaca itu di'embossed' supaya tak nampak badan yg mandi kat dalam...tapi kaki sehingga paras lutut tu nampaklah...

Okay... lepas mandi dan bersihkan diri serta melakukan apa yang patut.. apalagi tidur jelah...sebab esok pepagi dah nak turun sarapan... seawal jam 6.30 pg...




...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

11 comments:

makchaq said...

Murah reseki si kecik...

Tentu seronok dapat berjalan tengok tempat orang..

aNIe said...

Alhamdulillah makchaq...akak menumpang je...hehehewww

Acik Erna said...

alhamdulillah anie..banyak tempat dah anie dapat pergi..tuah sikecik ye anie..
naya bilik air macam tu anie..

~ yus ~ said...

seronok akak jalan2 dengan si kecik ya. Murah rezeki dia, akak pun leh tumpang sama....

yuka said...

sekarang anak akak jadi artis tak lama lagi anak pnut pulak jd artis...kelasss gitu...hehehe

aNIe said...

Alhamdulillah kak...sementara suara boleh guna..dot pi jenjalan ikut dia. . Memang bahaya bilik air tu...boleh main cakcak..hahaha

aNIe said...

Yus...alhamdulillah...dia pun seronok ...kecik2 dah puas jalan tgk negeri org

aNIe said...

Hehehe. ...yuka...anak akak ni masa nak guna suara je...lama nanti idak ler lagi pun nanti dah besar nak suruh concentrate belajar

m.u.l.a.n said...

best nya....

camna mandi tu kak anie.. heehheee.. anak2 dah besar kita mesti rasa segna jgk kan..

aNIe said...

Mulan. . Sambil mandi mulut sibuk. . Jgn tgk tau. . Jgn tgk. . Hahaha

Irfa said...

seronoknya dapat jalan2 ;)
akak jadi pengurus ker?hehe

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails