Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, May 15, 2012

Char Kuey Teow ...

Assalamualaikum...

Sejak akhir akhir ni... aku perhatikan anak aku yang bongsu ni...begitu berminat sekali dengan kuey teow...

Terutama sekali kuey teow goreng di Restoran La Nansa Bukit Jelutong... sebelah sekolah agamanya.

Tiap kali habis kelas... kalau dia berasa lapar...pasti restoran tu ajelah yang menjadi pilihan dia... dan sudah tentu makanan yang dipesan ialah kuey teow goreng...

Semasa kami pergi menonton  Teater Upin Ipin dulu... sebelum pulang kami ke Sany Char Kuey Teow di belakang Istana Budaya... memang marveles...sedap...licin kami makan... Aeez pun suka...sedap katanya.  Yang spesel siap ada telur mata...tapi aku tak sempat ambil gambar..



Gambar adalah dari Google Image...



Kemudian Ude cakap...

'Nanti satu hari nanti Ude bawak ibu pi makan kuey teow Mali's...lagik best'

Jadi semasa hari terakhir menonton teater kelmarin ... dalam perjalanan Ude ajak singgah di Mali's Corner...di Danau Kota Setapak.

Puas berpusing2...sebab dah malam...dan dia terkeliru arah kedai tersebut...namun akhirnya sampai lah jugak...

Jadi malam tu... makan Char Kuey Teow yang aku rasa paling banyak udangnya... kurang kuey teow... tapi sedap...



Tengoklah udang yang banyak dan besar2 pulak tu...


Si kecik yang dah mengantuk masa ni...makumlah dah lebih jam 12 malam


Bagi aku makan char kuey teow ni yang paling sedap bila ada jeruk cilinya... memang malatops...!!

Sani atau Mali's Corner... memang sama2 sedap...cuma di Mali's udang lebih banyak dan besar2...dan servis memang pantas...




...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

15 comments:

nanonano said...

itu bukan char kue tiow udang,
tp udang char kue tiow, sbb udang lg menyerlah dr kue tiow, ekekeke
adoii trliur sy tgh lapar2 ni kak,
tp char kue tiow ni mmg skit kan,
xpuas la mkn
sy geram je nk order 2pinggan, tp malu plak :p

Zaitun said...

Kak Zai kena terjah juga ni hehehe...tapi bukan sekarang sebab masih berpantang.

Ezza Muffinbiru said...

entry kamu ni buat akak nak carik chat kuew tiau la malam ni....

sharifah rosidah said...

Anie, kita pun suka makan char kuey tiaw kena pulak dengan cili jerok dan air sirap bandung memang nyaman.

Zariza said...

Salam kak anie,

kueyteow itu sungguh menggoda! di belakang istana budaya ke kedainya? kalau ada kesempatan memang nak jugak merasa! :)

Acik Erna said...

salam anie..tah apa masalah nya berkali2 nak masuk blog anie..asek tulis..not found..cuba2 dan cuba lagi..dapat jugak
aeez sama seleranya ngan acik ni..suka kuey teow..lagi banyak udang..lagi suka..

makchaq said...

Peminat koey teow kena cuba koey teow sani yg ori di penang. Sedap sampai teringat2

aNIe said...

Nanonano..tulah kueyteow dia tak byk...byj udang nya..hahahah..tapi servis mmg tip top..laju

aNIe said...

Terjah kak...jgn tak terjah..hehehe...semoga akak cepat sembuh ye..

aNIe said...

Ezzah..kita pun suka kuey teow...kalau tak ingat kena jaga mkn hari2 nak mkn

aNIe said...

Shidah...alamak ai !!! Itu gabungan yg mantap...cili jeruk tu dah jadi kwn dia...sahabat serasi...

aNIe said...

Zariza...yg Sany kuey teow tu kat belakang istana budaya tu..ramai org

aNIe said...

Kak..blogger bengong lah kak..hahahah..

Anie pin minat kuey teow...sedaaap...

aNIe said...

Makchaq...ooohhh yg originalnya kat Penang ye..? Kat mana tu..?

Mak Wardah said...

Salam. Anak2 akakpun suka sangat char kuew teow ni...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails