Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Guru...

SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU...buat semua guru2 di seluruh negara.


Suka sgt dengan kata2 di atas... ehsan dari Google Image




Istimewa buat Kak Long yang merupakan seorang pendidik... semoga Kak Long akan sentiasa mendidik anak2 bangsa dengan penuh tanggungjawab... sesungguhnya kerjaya sebagai seorang pendidik amat mulia... apa jua ilmu yang diajarkan dan dicurahkan pada anak2 murid merupakan sedekah yang akan terus dicatat ganjarannya hingga ke akhirat nanti...


Selalunya... tiap tahun.. si kecik aku akan sibuk mencari hadiah untuk guru2nya... tapi entah kenapa semalam dia boleh terlupa...hinggalah jam 11 malam tadi baru dia cakap...


'Ibu...esok hari guru... nak bawak apa eh...?'


Apalagi melenting ler aku...


'Dah tengah2 malam ni baru kau cakap... nak bawak apa..'


'Alah...ibu buat ler nasi goreng macam ari tu...sedap...'


'Ishh...tak kuasalah ibu...dah malam ni...barang pun tak ada...kalau awal2 ckp ibu boleh le beli udang ke sotong ke buat perencah...'


Aku memang malas nak buat apa2 kalau dlm keadaan tergesa2... 


Dia terus diam... dah silap dia kan?


Jadi pagi tadi dia ke sekolah tanpa membawa apa2... 


'Selalunya tiap tahun hari Guru mesti Aeez belikan cikgu hadiahkan...?  Tapi tahun ni Aeez tak belikan diorang hadiah eh?'


Dalam hati aku...


'Hmmm....selamat aku... kalau tak memang dia heret aku ke shopping utk membeli hadiah ...sampai aku jadi pening... tak tau nak beli apa...'


Tetiba sejurus dia turun dari kereta dia pun cakap...


'Takpe...petang nanti kita pi shopping ye... beli hadiah cikgu.. esok aeez bagi..lambat sikit pun takpe...'


Hmmmm..... 


Anak bongsu aku yang sorang ni lain dari yang lain...


Kalau dulu yang lain2 ni tak pernah sekecoh dia... hari guru ke... hari jamuan kelas ke... diorang releks je...


Tapi si kecik ni... tiap kali ada parti kelas atau apa jua jamuan... akulah jadi sasaran dia... nak goreng mee lah...bee hoon lah... macam2...


Dan begitu juga kalau hari guru.. hari perpisahan hujung tahun...dia sibuk mencari hadiah untuk cikgu...


Yang jadi mangsa....


Aku jugak....










... 






Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

6 comments:

sharifah rosidah said...

Kita sedih sebab semenjak bapa mertua meninggal dunia 7 tahun lepas kita dah tak sambut hari guru, bapa mertua kita kan bekas guru besar, dulu kita selalu beli kek dan masak makanan yang dia suka dan sambut dekat rumah dia, dia suka macam ni daripada keluar pergi makan. Lepas tu sembahyang jemaah maghrib dan makan selepastu suruh dia tiup lilin kek tu, tiap tiap tahun kita buat macam ni. Ada sekali tu dia cakap kita bukan menantu kita anak dia, terharu kita sampai menangis. Al-fatihah keatas arwah abah, abah lah guru dan bapa mertua terbaik didunia.

aNIe said...

Al-Fatihah buar alllahyarham... sebak kita baca komen shidah ni... sebak bila kita dianggap anak oleh bapa mertua... anie takde bapa mertua... cuma ada mak mertua je...

Memang seronok bila dpt sambut ramai2 kat rumah...masak2 macam tu...lebih2 lagik dpt menantu macam shidah yang pandai masak

ainnoraini said...

kakanie..bila mk dating dgn ain ni...hihihi

selamat hari guru pd cikgu2 semua..jasanya tetap akan kenang selama2 nya...

m.u.l.a.n said...

saya pon sama kecoh bila hari guru.. hadiah dah siap awal2.. hehehe...

aNIe said...

Ainn..jom lah.kita ni dah dekat tapi tak pernah jumpa...

aNIe said...

Mulan..tulah anak2 ni macam2...layankanlah jugak

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails