Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, April 10, 2012

Kuey Teow Goreng La Nansa...Tak Boleh Tahan...

Assalmualaikum...

Dah beberapa hari aku berpantang.  Berpantang dari makanan2 yang ditegah untuk dimakan...makanan bergoreng... dan makanan yang banyak urik asid...mee walaupun feveret aku... dan kuey teow.

Buat masa ni... aku masih tak mengambil daging atau ayam... kiranya bolehlah menahan nafsu lagik.

Tapi bab yang ni aku tak boleh tahan....


Kuey Teow goreng yang sedap di La Nansa Cafe berdekatan dengan Sekolah Ad Daris... tempat si kecik mengaji...

Semalam... turun aje dari kelas... dia terus menjeling2 ke cafe tersebut...

Apa lagi... nak Kuey Teow lah tu...

'Aeez ni kan... aeez yang buat ibu gemok tau...'

'Alah... ibu nak salahkan aeez pulak... ibu jangan ler makan...siapa suruh ibu order...'

'Abih...mana boleh tahan tgk aeez makan...'

'Tu salah ibu ler... bukan salah aeez...'

Hmm....bila kuey teow sampai... takde maknanya nak bertekak lagik... terus makan .... lepas tu...terus cakap...

'Alah.. takpe...sesekali makan kuey teow tak salah punya... balik nanti minum lah  bio segar buat buang urik asid'...(takmo dah minum air cuka hitam tu...masyeeemmmm)

Hehehhe... itu ayat penyedap hati namanya....janji dah kenyang...







...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

16 comments:

m.u.l.a.n said...

betol tu.. yg sakit jgk kalo anak tak habis makan, omak nya lah yg terpaksa habiskan sbb sayang makanan terbuang..

zaty luvlianncezzz said...

macam sedappp je. tingin pulak asa :D

ainnoraini said...

sedap ye kakainie...
kat mane tu yee..

agak2nya dekat tak dgn rumah saye..nak jugak rasa ni...

aNIe said...

Mulan...kalau makan dengan si kecik akak ni memang tak merasa lah...hahaha...dia gerenti habis punya

-----------

Zaty... kat Bukit Jelutong Shah alam ni...Jom..!!

aNIe said...

Ainnoraini... kat D'Pangkin Bukit Jelutong je.. kat sebelah kedai buku tu... petang baru buka...jom kita date kat sana...hehehe

Irfa said...

akak sama cam saya.salahkan org pdhal diri sendiri yang tak tahan godaan
huhu

Zaitun said...

Makanan feberet mana boleh tak makan kalau dah depan mata hehehe...

faridmw said...

salam ziarah... mmg sdap bila terbayang... hehehe

aNIe said...

Irfa...hahaha... yelah...kita ni cuba sedaya upaya nak tahan...tapi tergoda jugak...

-------------

Kak Zai...betul tu... mana boleh taha...hehehe

aNIe said...

Waalaikumsalam Farid... udangnya besar... tu yang buat kecur air liur...taugehnya segar2...

Acik Erna said...

salam anie..yang paling susah nak kawal..nafsu makan..tak boleh tahan..kan..pandai aeez menjawab untuk selamakan diri..he he

ckLah @xiiinam said...

Huiii...kuew teaw, ckLah pun tak tahan nengoknya ni. Gemor bebenor....

secangkir madu merah said...

Apa apa hal pun, makan dulu.... hehehehe

MOKCIK AZWA said...

hehe penangan kuay teow ye hahaha..mana boleh tengok jer..mesti nak makan jugak hahaha..

aNIe said...

Kak Erna...kalau nampak yang sedap2 tu mana boleh tahan...hehehe...dia tu memang pandai cari jawapan

-------------

ckLah... hehehe... hari ni makan...esok berpantang balik...

aNIe said...

SMM...betul tu...lepas makan cari ubat...hahaha

----------

Mokcik...tulah...mana boleh tgk je kan...mesti nak pekena sepinggan baru puas...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails