Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, February 27, 2012

Lolly ku Sayang...


Lolly yang suka tidur 'berbantal'...kali ini berbantalkan pistol air si kecik...

Lama sungguh tak bercerita pasal Lolly kan?

Dah lebih 2 tahun umur dia sekarang... kalau ikut umur manusia dia dah dikira berumur dlm 25 tahun... dah dewasa dah...

Semakin pandai sekarang... kalau kita urut2 dia... pasti dia akan menjilat2 jari2 dan tapak tangan kita...

Kalau bekas makanan dah kosong...dialah yang pagi2 akan mengejutkan aku... selagi aku tak bangun...akan dijilatnya seluruh muka ... naik geli aku dibuatnya...

Yang buat aku geram ialah... akulah yang penat membersihkan tempat najis dia... memberi dia makan kalau dia duduk di dalam sangkar kat luar tu... yang memberi dia susu tiap2 pagi... tapi kalau Ude ade... bila namanya dipanggil Ude berlari dia meninggalkan aku masuk ke bilik Ude... geram betul...!!

Aku paling suka tengok dia tidur... macam tengok anak2 kita masa tidur... masa tulah rasa sayang sangat kat dia... masa tulah rasa nak peluk2... nak cium... nak belai2 dia...

Si kecik selalu akan cemburu bila mendengar aku memeluk dia sambil berkata...


'Alahai sayang ibu ni... si intan payung ibu... intan payung gunung meletop ni...'

'Ibu ni... aeez yang intan payung ibu tau...bukan dia..'

'Dia pun intan payung ibu juga...tapi dia intan payung bulu...'

Memang aku sayang sangat pada dia.. sayang campur belas...sebab dia hanya binatang yang takde mak dan ayah...huhuhu....




Salah satu tempat feveret dia untuk landing... bakul baju aku...
 kalau dah kosong di sinilah selalunya dia tidur...


...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

Anonymous said...

bukan ka 1 tahun binatang bersamaan 7 tahun manusia.. kak..
?
elok di beri air dari susu..

ainnoraini said...

comey lolly tu...bulu dia panjang2...

anak saya pun sibuk jugak nak bela kucing...nanti la dipiki2kan nak bela ke tidak...

aNIe said...

Anon...Ntah...ada orang kata... 1 tahun 12 tahun manusia...tak taulah yg mana saru....

Memang beri sia air juga...susu cuma 2 hari sekali je...

-------------------

Ain..memang bulu dia pajang2...gebu...sedap peluk...tapi nak bela kucing kena rajin jaga dia... makan minum dan tmpat najis dia kena selalu bersih...

Irfa said...

haha..aeez jeles sudah ;)

m.u.l.a.n said...

lolly comel tapi geli kucing..

hehehe... aeez jeles ekk..

MulutPayau said...

comelnya lolly....
Bestnya kalau dapat peluk...dgn badan yg gebu...

Zareda Norman said...

Ala comelnya lolly... Suker suker

sharifah rosidah said...

Alahai anie anak bungsu kita sayang sangat kat kucing malangnya dia ada asthma jadi tak boleh bela kucing tapi kita ada seekor kucing yang dibuang orang, jadi anak bungsu kita rajin bagi makan dan main2 dengan kucing tu tapi kita tak bagi masuk rumah sebab bulunya tu tak baik untuk orang ada asthma.

dela said...

alahai.. manjanya kucing tu kan... dela pulak suka tgok kucing comel2...tpi x berapa berani pegang... :)

MOKCIK AZWA said...

asben dan anak2 azwa semuanya sayang kat kucing, tapi tang nak membersihkan kandangnya semua liat..last2 mokcik juga kena buat huhuhu

aNIe said...

Irfa...memang dia jeles tu...hehehe

----------

Mulan sama dengan cik abang akak...dia geli kucing...dulu kucing kampung dia boleh tahan lagik bila kena lolly langsung takmo...

aNIe said...

Mulut Payau...memang gebu sungguh badan dia... akak suka...

--------------

Zar masih ada sekor kucing lagik kan...

aNIe said...

Shidah...pandainya dia menyayangi kucing... sikecik anie ni pun asthma...tapi alhamdulillah dgn lolly ni tak berapa sangat alahannya

------------------

Dela geli eh...hehehhe... ke takut?

aNIe said...

Mokcik...samalah dgn yang kat rumah ni...akak ajelah yang membela dia...tapi bab memandikan dia Ude je yang buat...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails