Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Wednesday, December 7, 2011

Hari Rehat...

Hari ni aku berehat...

Sebab takde kereta...

En Naza aku pergi servis...

Nanti hujung minggu ni nak berjalan jauh...jadi En Naza kenalah berada dlm keadaan sihat walafiat...

Selepas meninggalkan En Naza di bengkel... aku dan si kecil ke cafe...



Ingat nak sarapan...tapi tgk makanan dah siap ...terus 'brunch'



Gulai yang simple... sayur kacang goreng dgn ikan kembong... dan semangkok gulai kawah.

Ini adalah ikan kembong yang ke 4 aku makan dlm masa lebih seminggu... asalkan ke kedai makan nampak ikan kembong...mesti makan seekor....

Kemudian aku berjalan kaki dengan si kecik sampai ke rumah... kira habislah kalori sepinggan nasi tadi...

Masa untuk merehatkan badan...sebab tadi dah tapau gulai kawah RM3 utk yg tinggal kat rumah tu...



...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

17 comments:

MULAN said...

moh kita hi 5 kak anie.. saya pon gila ikan kembong goreng..

diana said...

ikan kembung kalau buat gulai dengan asam pedas..memang saya tak tolak la..

~ yus ~ said...

ikan kembung mmg sedap ya kak.

Dekat je ya kedai servis tu, sampai sanggup jalan kaki...:)

~ez~ said...

ikan kembong goreng garing cicah sambal belacan..perghhh!! terangkattt ;) nyum nyumm

Zaitun said...

Ikan kembong kalau goreng pun sedap.

Ke manalah agaknya kakzakie nak jalan jauh tu.

Zaitun said...

aNIE...kak Zai minta maaf tersilap tulis nama.

sharifah rosidah said...

Beruntung lah rumah dengan kedai makan tak jauh, dapatlah exercise lepas makan.

Zareda Norman said...

Tadi tghri pekenaaam pedas ikan jenahak laksamana... Nyaman :-)

nurazzah8 said...

Salam Kak Anie....apa khabar? syoknya orang dapat berehat...Azzah tak leh rehat pun....
saja jenguk2 akak sambil klik apa yg patut..hehehe... jom teka gambar kat blog Azzah...

Yan said...

nak bercoti ke mana tuu???

aNIe said...

Mulan...hahaha...sama pulak kita... kak anie ni kalau nampak ikan kembong yang besar2 tu lagik terliur... baik masak singgang...masak asam...goreng pun akak minat...

--------------

diana... sedap kan? Lemak dan manis...

aNIe said...

Yus... aha...dekat je... jalan kaki adalah dalam 300 meter je... lagik pun takde orang nak diminta tlg ambil akak berdua...

----------------

Ez...sedap tu... cicah sambal atau air asam...memang malatop...

aNIe said...

Kak Zai...anie kalau goreng ikan suka goreng lembap2...tak suka yang garing... nanti isi dia kurang manisnya....

Nak ke Pantai Timur kak

Silap nama takpe...hehehe...

--------------------

Banyak sangat ler I punya eksersais Shidah...lom sempat bakar lemak dah tergolek...kepenatan...hahaha

aNIe said...

Zar...kat mana tu... asam pedas Laksamana? Kat Melaka ke?

----------------

Azzah...terima kasih kerana klik...akak pun selalu jalan2 blog kawan2 klk jugak...bantu membantu...heheheh ... nanti akak ke blog azzah ye...

Sesekali rehat lah Azzah...sian awak...

aNIe said...

Yan... nak ke Pantai Timur...

Acik Erna said...

aNie..nak jalan jauh rupannya..lama ke..nak pergi..

aNIe said...

Kak... pergi jemputan kahwin...sambil bawak bebudak ni jenjalan... alah tak lama... 3 hari je...cik abang tu mana boleh cuti lelama

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails