Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, December 13, 2011

Acara Hari Sabtu...

Lebih kurang jam 1.00 Ude call...dia dah on the way nak ambil kami...tapi katanya pengantin dah pun berarak dan bersanding...sebab keluarga Ida mempercepatkan majlis takut hujan akan turun sebab cuaca pada hari Sabtu tak berapa nak mesra...

Aku bersama anak2 terus bersiap2...dan turun ke lobby...

Sampai saja di rumah pengantin...ku lihat Ida berseri2 bersama suami di atas pelamin...mereka sedang bergambar.

Sebak rasa hati... gembira melihat Ida telah selamat menjadi isteri orang.



Dia bagai anak pada aku...dalam hati aku berdoa semoga Ida akan bahagia bersama suami tercinta hingga ke akhir hayat mereka bersama anak2 dan cucu2 yang bakal dikurniakan...

Melihat kami datang Ida memanggil kami untuk bergambar...

Selesai bergambar... terus makan...


Makanan yang disediakan sedap sangat.  Gulai daging lembu yang dihidangkan membuatkan kami bertambah2... (tak malu betul)...hehehe...gambar pun lupa nak ambil...

Selesai makan...pekena pulak bubur kacang yang uummphh!!

Setelah berehat dan beramah mesra dengan mak ayah Ida... kami meminta diri untuk pulang..


Sebelum kembali ke hotel... aku ajak cik abang singgah di Pasar Payang.

Cik abang berkenan untuk singgah sebentar di Bazaar Warisan kerana tergoda dengan baju2 batik yang dipamerkan di situ.



Banyaknya kain batik hingga rambang mata dibuatnya...

Selesai membeli baju batik cik abang... kami ke pasar payang.  Tak banyak yang dibeli kerana pasar dah hampir nak tutup masa tu...

Aku memilih 2 helai baju kaftan untuk mentua... dan sehelai baju untuk Farhan.

Turun dari pasar payang... kami singgah pekena durian di tepi pasar tersebut...



Lama sungguh tak makan durian... cik abang aku lihat begitu berselera sekali... begitu juga dengan anak2 sedara serta anak2 aku...



Kami tak lama di sana...sebab hari hampir maghrib... balik ke hotel setelah Ude telefon yg dia dah pun sampai dari rumah Ida  (tadi dia tinggal di sana menjadi camera woman untuk Ida)

Sampai saja di hotel... aku nampak Ude membawa bekal makanan...

Apa lagi... selesai menjalankan kewajipan... terus duduk bersila anak beranak dan menjamu selera nasi putih gulai daging tadi...

Bila dah kenyang... Ude pun bersuara...

'Ibu...jom ler...ajak ayah pi jalan2 kat Pantai Batu Buruk...'

'Nak buat apa pergi pantai... bukan ada apa pun... tgk orang je...'

'Hehehhe'...aku cuma ketawa mendengar jawapan cik abang...

'Ude ingat nak belanja ibu semua pi makan seafood kat kedai yang pernah Ude makan ari tu...sedap...'

'Dah kenyang dah ni... nak makan apa lagik...'  Cik abang terus naik ke katil dan menarik selimut sambil mata tertumpu ke TV...

Aku dan anak2 ketawa...

Hai lah cik abang... memang cik abang aku sukar untuk di ajak berjalan2... baginya buat apa buang masa ke tempat yang takde arah tujuan.

Terkulat2lah aku dgn anak2 yang kepingin sangat nak makan seafood...dan melihat keindahan Pantai Batu Buruk...

Jadi acara malam Sabtu kami...hanyalah menonton TV di dalam gebar atas katil...hahahaha...



...


 Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

Acik Erna said...

anie..kalau akak pulak..akak yang tak suka sangat berjalan..suka memerap je..he he..
kaau nak anak2 nak mandi kolam pun mintak ayah dia teman..masa tu akak apa lagi..tidur..masa nak tidur puas2 sebab tak perlu masak lipat kain bagai tu..

aNIe said...

Hahaha... kak... terbalik lah pulak ye... anie kalau pergi mana2 mesti nak berjalan...tapi cik abang tu tak suka... dia lebih suka tidur & berehat sebab memang dia dah bekerja siang malam seminggu jadi tu lah masa dia nak rehat...

~ez~ said...

hahaha..bapak2 mmg cenggitu la kot akak..hehe..

ROZILA said...

Salam aNie,

Tentu seronok makan angin
kat Terengganu.....

kat sana tak hujan ke....?

sharifah rosidah said...

Anie, hari tu pergi trengganu, kita dah borong kain batik kat Pasar Payang dan cik abang kita siap beli sampin boleh tahan harganya nak dekat seribu ringgit. Kesian kat dia selalunya dia borong untuk kita dan anak anak je kali ni kita paksa dia beli sampin tu.

aNIe said...

Ez...tulah...diorang dah penat bekerjalah... jadi bila kat hotel dia nak betul2 rehat...

---------------

Waalaikumsalam Rozila... hujan renyai sepanjang jalan... tengahari je dah start ujan.. Memang seronok... walaupun tak puas jenjalan..

aNIe said...

Shidah...cik abang kita beli baju batik je... sampin dia memang mahal...tapi cantik...

Yelah kan...sesekali kenalah paksa diorang beli.. macam cik abang kita tu lah... nak membeli berfikir byk kali... kita kata beli lah sebab dah sampai sini....

MULAN said...

lama nya tak ke pasar payang...

moga pengantin kekal bahagia..

aNIe said...

Mulan...terima kasih...cantik berseri pengantinnya... Ida tu memang dah sedia cantik...bila di makeup bertambah2 lagik...

Akak pi pasar payang dpt jengah 2 buah kedai je... dah nak tutup dah lepas tu

MOKCIK AZWA said...

alahai kelakarnya cik abang akak nie.. tapi betul gak kata dia tu kan kak. Perut dah kenyang, apa lagi hahaha..

len kali jangan tunjuk makanan dulu..ajak pi makan seafood gerenti cik abang pergi sebab lapar hahaha...

ida napi said...

kak anie, kita serupa..kaki selalu jer gatal2 nak gi jenjalan tp hubby lak suka dok terbongkang ngadap tv..letih katanya..huhuhuhu

aNIe said...

Mokcik...tulah...silap teknik lah... memang pun dah kenyang nak buat apa lagik kan... yg paling sedap masa tu mestilah tido je...atau melengkar atas katil...hahaha

-------------

Ida..betul tu...akak ni memang suka aje nak berjalan2...tapi cik abang tu tak kuasa...sebab dia dah puas berjalan... hari2 pulak tu penat bekerja dan sepatutnya hujung minggu untuk dia berehat...

Cho Zila said...

dapat rasa apa yang dirasa.. sebab akakpun begitu juga suami layan rehatjer... cantik pengantinnyer...

aNIe said...

Cho Zila... agaknya sebab diorang dah penat bekerja siang malam minggu tu kan?

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails