Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, October 25, 2011

Hujung Minggu yang Sibuk...

Dah beberapa hari tak dapat nak mengadap laptop...

Nak blogwalk apa lagik... kalau dapat pun cuma ke 2-3 blog kengkawan yang aku nampak ber'update'

Seperti biasa bila aku tak mengadap laptop mesti sebab cik abang ade... atau aku balik Melaka.

Tapi minggu ni aku tak balik Melaka...sebab malam hari Jumaat cik abang dah sampai Shah Alam...

Bila cik abang ade... aku banyak menumpukan perhatian pada urusan rumahtangga....kalau dia takde... aku beronggeng dengan anak2...hehehe

Pada hari Sabtu tengahari aku beritau cik abang... nak beli almari untuk baju2 si kecik...

Selama ini t-shirt si kecik tu aku letak kat rak2 terbuka tempat aku susun novel2 aku.

Sebenarnya bilik rumah tu kecik je...jadi memang le tak boleh nak masuk almari bebanyak...

Minggu sebelum tu aku dah hantar mesin jahit aku ke kedai Singer untuk dibetulkan... jadi ruang tempat letak mesin tu ada kosong...

Maka balik dari mencari almari... aku mula mengalihkan segala barang2 dari bilik aku ke ruang kosong tersebut...

Mengemas dari petang sampai ke malam... sendirian.... sampai sakit2 pinggang aku dibuatnya.

Farhan cuma membantu untuk mengangkat barang2 yang berat... tapi bab menyusun buku2 dan baju semua aku yang lakukan... kalau suruh bebudak ni memang tak sesuai mata memandang....

Bila selesai... biarpun penat... tapi puas... bilik aku lebih kemas... lebih luas rasanya bila semua dah disusun elok2...


Barulah senang dia mengambil baju2... dan aku pun tumpangkan kain batik dan kain pelekat kat rak atas... Eh!! ada pulak kain pelekat yang terkeluar sikit... ni yang tak syok tgk ni... nanti boleh betulkan balik....hehehe

Rak atas tu baju jenjalan dia yang dah siap digosok.. rak bawah tu... semua t-shirt Upin Ipin dia...

Dulu di sini letaknya rak novel2 aku dan segala khazanah yang aku simpan...

Dah pun dialihkan ke tempat lain...



Semasa aku mengalihkan segala novel2 aku keluar dari bilik... Ude cakap...

'Ibu letak novel2 tu kat luar... nanti ada yang ilang nanti...'

'Alah...takde siapa yang curilah...'

Sebab novel2 kepunyaan dia semua disimpan di bilik dia.. tak siapa boleh usik...hehehe

Bila rumah dah kemas... hati pun senang kan?....

...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

15 comments:

Ezza said...

betul cakap ude tu..kalau kita dok tayang novel kat ruang tamu..gerenti ada yang nak pinjam yang tak reti pulang balik...dah kene banyak kali dah...kita lak yang terminta minta...

Sari Yusa Ibrahim said...

Agak2 brp lama boleh tahan baju berkemas dlm almari tu? Kalu si yaya bagi dua hari jer.. huhu

Ila said...

betul tu kak anie,bila tgk rumah berkemas,senang hati kan...

azrinna said...

Sangat kemas. Kenapa saya malas sangat nk mengemas ni.

aNIe said...

Ezza... rak buku tu saya tak letak kat ruang tamu..bahaya...hehehe... ada bilik tmpt gantung baju2 dan simpan segala khazanah... kat situlah letaknya....org tak tau ade bilik kat situ...hehehe

-----------------------

Yusa...hehehe... dia tak dibenarkan kacau baju tu...nak pakai akak yang amikkan...hehehe...kalau tak ... tak sampai sehari dari tonggang langgang

aNIe said...

Ila...kalau rumah bersepah...kepala pun semak dibuatnya

-----------

Hehehhe...Azrinna... kalau tak kemas nanti akak yang naik hangin...

MOKCIK AZWA said...

Rajinnya akak..tolong kemaskan almari azwa sekalik kak hehehe...

aNIe said...

Azwa... akak memang suka tgk baju berlipat rapi... kalau akak melipat baju mesti straight je... tu yang si Farhan selalu kena marah sebab bilik dia lintang pukang...

Acik Erna said...

anie..tadi akak kemas bilik dipejabat..pun sampai sakit2 pinggang..sejak pekerja sambilan diberhentikan..semua kena buat sendiri..
kalau tandas opis tu..perempuan ada 4 orang..kalau la bekerja sama bergilir..tentu akak tak penat sorang..
kalau dibiarkan pulak akak tak selesa..buat jugak la hari2..

aNIe said...

Kak... betul tu...kalau apa jua yang kongsi ramai2...lepas tu tak dijaga memang tak selesa... nak tak nak buatlah jugak kan?

sharifah rosidah said...

Mengemas rupanya, busy lah cik kak ni patutlah bila jengah tak ada cerita terbaru.

aNIe said...

Shidah...cik abg kita balik...sibuk ler kita...hehehe

tee said...

betul tu k.anie... rasa lapang jer dada bila tengok umah kemas.. lagi satu bila kain semua da basuh dan berlipat.. hehe..

aNIe said...

Hehehe... bila dah siap berlipat .. seronok tgk kan...?

Eh..lama tak dgr berita Tee... apa khabar sekarang

tee said...

seronok sangat.. hehe..
Tee sihat la akak.. cuma skrg jrg da buka blog ni.. asik ngan FB jer... no. tel akak masih yg lama ke? nanti tee calling2 akak ye...

as salam..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails