Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, October 25, 2011

An Adventure I Would Like To Go With My Pet...



Nuffnang sedang menawarkan tiket 3D untuk blogger2 yg bertuah untuk premiere screening filem arahan Steven Spielberg The Adventure of Tin Tin...

Kisah pengembaraan seorang pemberita muda Tintin bersama anjing kesayangannya yang setia bernama Snowy...

Untuk mendapatkan tiket tersebut... nuffnangers kenalah menulis tentang pengembaraan yang mereka impikan bersama binatang peliharaan mereka.

Puas aku memikirkan... apakah pengembaraan yang ingin aku lalui bersama kucing kesayangan aku Lolly...

Camaner nak pergi mengembara dengan dia... sebab dia ni penakot... penakot giler.

Lagi pun dia tak pernah lagi keluar melihat keadaan dunia ini... kat rumah ni dia asyik duduk dalam sangkar tu aje...kalau tak pun... aku cuma lepaskan dia bermain2 di dalam rumah...



Kemudian aku teringat  perjalanan aku yang aku rasakan amat adventurous di Pulau Besar satu ketika dulu.

Hah..!! Kali ini aku nak bawa Lolly bersama...



Tapi aku kena pakaikan dia collar & tali supaya dia tidak ketakutan dan lari ketika bersama aku.

Aku ingin membawa dia mengelilingi Pulau Besar bersama rakan2 dengan berjalan kaki.


Pantai pulau yang cantik...

Aku masih ingat lagi semasa aku bersama kawan2 mengambil keputusan untuk mengelilingi pulau itu dengan berjalan merentas hutan dan menuruni bukit serta mengharung air laut ketika tebing itu menjadi curam dan tidak ada jalan lain untuk meneruskan perjalanan kecuali dengan mengharung gigi air untuk balik ke destinasi.

Kami akan tidur di dalam kemah... membawa segala keperluan dengan bag pack .. dan Lolly pula akan ku bawa bersama.



Tali collar dia mestilah panjang... kerana ketika kami mengharung air di tepi2 pantai berbatu yang curam... dia akan aku lepaskan melalui jalan darat... kalau tak terpaksalah aku memikirkan cara yang selamat untuk membawa dia.  Maklumlah kalau anjing boleh lah berenang... rasanya kucing tak boleh berenang pada jarak yang jauh... mereka akan kepenatan...


Di kawasan tebing yang berbatu begini...terpaksalah mengharung air laut yang apabila pasang boleh sampai ke paras dada bagi orang yang serendah aku...

Semasa aku bersama kawan2 dahulu... kami tidak membawa makanan bersama... makan tengahari kami adalah kelapa muda yang dipetik dari pokok2 kelapa yang banyak terdapat di pulau tersebut.  Tapi utk Lolly aku rasa aku terpaksa membawa bekal makanannya... takkan nak bagi dia makan kelapa kan?  Hehehe...



Di Pulau itu .. banyak tempat yang boleh diterokai... kerana terdapat juga pulau2 kecil yg berdekatan dengan pulau tersebutdan aku harap aku dpt membawa Lolly bersama2 mendaki bukit... menuruni cerun curam dan mengharung air laut dan merasai adventure yang pernah aku lalui dahulu....







...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

4 comments:

iemah said...

cam best jer...nak ikott boleh?? hihi ;)

Kak anie said...

iemah...ni angan2 je...

sharifah rosidah said...

Ok sila pelawa kita bila nak pergi lagi,hehehe.

aNIe said...

Shidah..ni cerita impian utk dapatkan tiket nuffnang

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails