Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, September 30, 2011

Sabar Itu Indah...

Tazkirah Jumaat hari ni lambat pulak...dah petang baru ada masa nak mengadap laptop...

Ingin berkongsi sesuatu yang aku rasakan indah... dari email seorang teman...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





SABAR ITU INDAH ..

"SABAR" itu berkah...
"SABAR" itu indah...
"SABAR" itu mulia...
"SABAR" itu sejuk...
"SABAR"itu terpuji...
"SABAR" itu pemaaf...
"SABAR" itu arif & bijaksana....

"Maka Bersabarlah kamu dangan sabar yang Baik" (AL-MA'ARIJ : 5 )

Kerna "SABAR" kita bisa mencapai kebahagiaan...
Kerna "SABAR" kita meraih kesuksesan...
Kerna "SABAR" kita mendapat hidayah...
Kerna "SABAR" kita di sayangi...
Kerna "SABAR" kita dicintai oleh ALLAH & RASUL-NYA...

Sabar itu berat tanpa IMAN...
Sabar itu rumit tanpa ILMU...
Sabar itu resah tanpa tafakur...
Kita tidak akan tahu makna kehidupan tanpa "SABAR" ,
"SABAR" tidak ada tanpa IMAN & IMAN tidak ada tanpa "ILMU"...

"Jadikanlah SABAR dan SHOLAT mu, sebagai penolongmu, Dan sesungguhnya hal itu amat Berat kecuali bagi Orang-orang yang khusyu'" ( AL-BAQARAH : 45 )

Tanpa IMAN & TAQWA kepada ALLAH SWT tidak akan ada hamba yang sabar akan ujian-NYA.
Kerna ujian-NYA lah derajat kita bertambah..
Kerna ujian-NYA pula lah kita dapat mengenal makna hidup yang sesungguhnya....

"Apa yang di sisimu akan lenyap, dan apa yang ada disisi ALLAH adalah kekal. dan sesungguhnya kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan" (an-Nahl ; 96)

"Mereka itu diberi pahala dua kali lipat di sebabkan kesabaran mereka....." (al-Qashash : 54 )

"Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukupkan pahala mereka tanpa batas." (az-Zumar : 10)

"KESABARAN" adalah cerminan peribadi seorang MUSLIM.....




...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

4 comments:

kak ina kl said...

tq sudi berkongsi ilmu anie.

al fatihah buat arwah makcik kamu..kesian dengan bapak kamu kan..betapa berat mata memandang lagi berat bahu memikul.

orang tua memang camtu..tak nak duk umah anak..lebih selesa duk rumah sendiri macam fil yang dah lama kesorangan.

Acik Erna said...

Assalam anie..terima kasih berkongsi disini

Zareda Norman said...

dugaan paling berat adalah dugaan untuk bersabar...

sharifah rosidah said...

Anie kadang2 sabar itu amat menyakitkan.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails