Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, August 12, 2011

Adegan Yang Tak Ingin aku Lihat...


Tadi masa aku pergi hantar si kecik untuk rakaman...

Semasa melalui jalan di depan Giant dekat2 dengan Stadium Malawati...aku lihat banyak kereta...

Memula memang lah tak heran... sebab bulan puasa ni memang tempat tu jadi tumpuan...bazar ramadhan yang besar ada kat situ...

Tapi tadi masa lalu... jalan sedikit sesak...

Aku lihat ramai orang di tengah2 jalan...

Bila kereta sampai situ... aku lihat... sebuah teksi yang remuk di bahagian depannya... kemudian... 1 batang tiang lampu jalan yang rebah...bengkok...

Yang paling buat aku teringat2 sampai sekarang ialah... di tengah2 divider tu...ada dua orang lelaki Melayu terbaring... dengan motor yang tersadai di tepi jalan...

Kedua2nya masih sedar...tapi tak boleh bangun...

Tak tau apa punca kejadian tersebut... mungkin teksi tu terlanggar tiang letrik & tiang tersebut menghempap penunggan motor itu ... atau ada cerita yang lain...

Aku memang tak boleh tengok kejadian macam tu... aku jadi teringat2... aku jadi sedih...sebab kesian melihat orang yang terbaring tu...

Dalam fikiran aku...

Anak siapa agaknya... suami siapalah agaknya tu... atau ayah siapa lah tu...?

Lebih2 lagi bila dekat2 dengan hari perayaan ...

Jadi pada semua pengguna jalanraya... berhati2 ye... sebab malang itu tidak berbau...



...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

tulipurple said...

moga Dia sentiasa pelihara kita semua dr musibah dan bencana yg tdk diingini.

eiz said...

dlm msim nk smbut prayaan ni hrap lbh brhati2 dlm ape jua yg kte lku kn..

Zareda Norman said...

berdoa jangan putus agar setiap perjalanan kita dilindungi...

iina said...

Doakan diorg selamat kak.. InsyAllah

Acik Erna said...

anie..samalah kita..klau nampak tumesti terfikirkan ahli keluarga mereka yang menunggu kepulangannya dirumah..
bila dapat panggilan talipun..macam mana lah keadaan nya..ish,..macam2 kan..sampai rasa tak sanggup nak fikir..

secangkir madu merah said...

bila berada dibulan ramadhan perasan tak byk sangat cerita2 yg menyayat hati berlakukan? yg peliknya semua kejadian itu berlaku pada org melayu org islam...

hanya ALLAH yg Maha Mengetahui atas apa yg berlaku..

MULAN said...

alaaa... palijg tak suka tengok accident.. moga tiada yg kritikal..

MOKCIK AZWA said...

Moga kita diselamatkan dari kejadian sedemikian kan kak..aminn

sharifah rosidah said...

salam anie,rasanya dah lama juga tak jengah anie kat sini, tak tahu bila boleh jumpa anie lagi, kita macam biasalah banyak ikut hubby ke outstation selalu.

aNIe said...

Tulip...semoga kita sentiasa dipelihara dan dijauhkan dari musibah...ameen

---------------

eiz...memang kene lebih berhati2 di musim perayaan...sebab masa tu lah kereta lebih banyak...

aNIe said...

Zar...betul tu...padaNYA saja kita meminta

----------------

iina...semoga semuanya selamat... ameen...

aNIe said...

Kak..memang terfikir2...anie takut.. kesian...sedih memikirkan orang2 yang disayangi...

------------------

SMM...kerana ALLAH ingin menguji keimanan hambanya... ketabahan hambanya...

aNIe said...

Mulan.. kalau yang ngeri tu lagilah akak takut nak tengok...kalau dlm akhbar pun akak taknak tengok

-------------

Mokcik semoga dijauhkan kita dari musibah sedemikian...

aNIe said...

Shidah...tulah ingatkan jumpa kat hotel ari tu...Ude siap dah kata...nanti duduk ngan aunty shidah...tapi takde jodoh kita nak jumpa...

Bila bersama suami ke sana ke mari rasanya kita yakin ttg keselamatan mereka...sebab kita berada disampingnya...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails