Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Sunday, July 3, 2011

Ciputra Mall Semarang....

Jumaat seawal 4 pagi aku dan si kecil dah siap untuk bertolak ke LCCT.

Disebabkan aku yang suka packing last minit... aku tak tidor malam tu sebab takut tak terjaga...

Bila semua kerja dah selesai...aku terus mandi dan bersiap... kejutkan si kecik dan sorang lagi pelakon suara kanak2 yang tidor kat rumah tu untuk mandi dan bersiap...

Hampir jam 5 kami sampai...terus check in...

Jam 6.20 sudah dipanggil untuk boarding...

Inilah pertama kali aku menjejakkan kaki ke Indonesia...

Memanglah seronok...apa lagi si kecik...

Kami disambut oleh wakil dari Upin & Ipin Indonesia...

Jom bercerita sambil layan gambar...


Si kecil yang seronok bersama Asrul...pelakon suara Mail dalam Upin & Ipin


Di dalam bas yg akan membawa kami ke Semarang...


Apa ke nama budak ni ...aku tak tau...dialah yang dok bercerita ttg asal usul semarang dan lain2 lagi ketika kami di dalam bas...


Sepanjang jalan... terlihat pemandangan pasir2 gunung berapi di tepi2 jalan dan dihadapan rumah orang yang bertimbun2...


Dalam perjalanan singgah di Borobudur...tapi tak masuk pun sebab tak masuk dlm agenda...jadi jalan2 diluar je...


.Suka tengok pemandangan sawah padi yang banyak kelihatan sepanjang perjalanan...




Kami singgah makan di Restoran Mbok Berek...


Menu aku...Nasi gudeg ..komplit & lele penyet...sedap....especially lele penyet tu...sambalnya Ummpphhh!!!


Ini yang dimakan ramai2...Bebek Kremes...

Masa makan tu ade jugak ayam goreng...si kecik pun apa lagi...terus mintak ayam goreng ...tiba2 kelentung jatuh sesuatu dlm pinggan dia... fikirnya ayam goreng...rupa2nya kepala ayam goreng...terus dia menjerit...hahaha...


Selepas meneruskan perjalanan...kami sampai di Ciputra Hotel jam 5 lebih...hotel yang cantik dan nyaman sekali...


Okay...esok sambung upload gambar....

Dah ngantuk ni... batuk pulak menjadi2... nak rehat....




..


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

19 comments:

NJ@Goboklama said...

As salam kak Anie, tumpang seronok ni, tk sabar nk tngok gambar kak anie jln2 :D

aNIe said...

NJ...akak tak pi jenjalan...sebab temankan si kecik akak pi event di Ciputra Mall...jadi banyak gambar di event je...

Azianida said...

Salam..bestnye makcik n aezz p Indonesia..hehe anyway take care!!

Acik Erna said...

anie..makk seronok anak2 lebih lagikan..cuma letih aje la kalau jalan jauh2 ni

aNIe said...

Azianida... hehehe...ida...makcik bawak Fareez...yang paling seronok dia lah... sebab dpt sama2 menyanyi di pentas...ramai yang kenal...nak ambil gambar lagik...terasa glamer ler tu...

---------------

Kak erna...memang terlebih seronok...hahaha... nanti nak ambil gambar video dia sama2 nyanyi kat pentas...boleh upload kat sini

secangkir madu merah said...

ini mesti mama dia yg lebih2 seronok kan kan?

apa ole olenya buk?

MOKCIK AZWA said...

seronok walaupun sibuk dan padat dengan aktiviti kan kak...

pB said...

AKAK ...

ada ker buah tangan untuk Adam Faris ???

cikceriacorner said...

salam akak..
ape kabau akak..
rindunye..lama xdtg sini...

bestnye tgk mknan tu..hehhehe

ainnoraini said...

nasi gudeg best ye kak anie..

seronoknye kak anie jln2 kat sane..

MULAN said...

seronoknyaa..... itu bebek mesti sedap... bek bek.. tapi itik.. hehehe..

Uncle Lee said...

Hi Anie, wow! You in Indonesia? Beautiful country, fantastic food and scenery.
And I have always loved hearing the way Indonesians speak....they add an 'r' after every word.
We have lots of Indonesians here. My barber is Indonesian.

Can see your boys enjoying themselves. Great kids you have too.
Have fun, keep well.
Lee.

kad0k. said...

sakan ye kak..:)...apa yg menarik kat semarang kak?

ajumohit said...

Bestnya...salam perkenalan

aNIe said...

SMM...memang terlebih seronok...tapi tak bawak ongkos lebih...hehehe... jadi dptlah cari ole2 yg murah2 je...

-----------------

Mokcik...seronok sebab first time tgk negeri orang... budaya mereka...cara hidup mereka... memang berlainan...itulah yang paling berharga...

aNIe said...

Alamak PB.. akak tak beli ole2 banyak sebab tak berjalan pun...asyik ke hotel...ke Mal...ulang alik ke situ je...

-------------------

cikceria...akak pun dah lama tak dengau kabau orang melaka...hehehe

Semoga orang melaka sihat2 aje

aNIe said...

ainnoraini...akak pi jenjalan...tapi tak lah puas bershopping sebab memang ada acara...tak boleh nak merayap

--------------------

Mulan...bebek kremes tu memang sedap... habis dimakan anak2...sebab kremes tu kan garing...feveret diorang...

Nasi gudeg tu makanan kebanggaan orang Jogja... yg buat sedap sebab ade telur pindang...

aNIe said...

Uncle Lee.. yup I love the scenery...its so beautifull... its so different from Malaysia... their language...the people...the food...

Its my first time there... infact its my first trip out of Malaysia...hehehe...

The chubby one is my youngest son...and he really enjoys the trip...so is his mom...hehehe

Same to you U.Lee... stay healthy & young...

aNIe said...

Kadok...akak suka tengok pemandangan sawah padinya di lereng2 bukit... cantik...rindu sgt kat pemandangan sawah ... seolah2 berada di kampung...

--------------

Ajumohit...salam kenal dari akak juga...terima kasih kerana singgah...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails