Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, April 22, 2011

Renungan Jumaat ... SABAR ITU INDAH...

Semalam dah marah2... hari ni dah cool  dah...

Dihari yang mulia ini ingin aku berkongsi sesuatu dari email...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




SABAR ITU INDAH ..


"SABAR" itu berkah...

"SABAR" itu indah...

"SABAR" itu mulia...

"SABAR" itu sejuk...

"SABAR"itu terpuji...

"SABAR" itu pemaaf...

"SABAR" itu arif & bijaksana....
"Maka Bersabarlah kamu dangan sabar yang Baik" (AL-MA'ARIJ : 5 )

Kerna "SABAR" kita akan mencapai kebahagiaan...

Kerna "SABAR" kita meraih kejayaan...

Kerna "SABAR" kita mendapat hidayah...

Kerna "SABAR" kita di sayangi...

kerna "SABAR" kita dicintai oleh ALLAH & RASUL-NYA...


Sabar itu berat tanpa IMAN...

Sabar itu rumit tanpa ILMU...

Sabar itu resah tanpa tafakur...

Kita tidak akan tahu makna kehidupan tanpa "SABAR" ,

"SABAR" tidak ada tanpa IMAN & IMAN tidak ada tanpa "ILMU"...

"Jadikanlah SABAR dan SHOLAT mu, sebagai penolongmu, Dan sesungguhnya hal itu amat Berat kecuali bagi Orang-orang yang khusyu'" ( AL-BAQARAH : 45 )


Tanpa IMAN & TAQWA kepada ALLAH SWT tidak akan ada hamba yang sabar akan ujian-NYA.

Kerna ujian-NYA lah darjat kita bertambah..

Kerna ujian-NYA pula lah kita dapat mengenal makna hidup yang sesungguhnya....

"Apa yang di sisimu akan lenyap, dan apa yang ada disisi ALLAH adalah kekal. dan sesungguhnya kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang sabar dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan" (an-Nahl ; 96)

"Mereka itu diberi pahala dua kali ganda di sebabkan kesabaran mereka....." (al-Qashash : 54 )

"Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukupkan pahala mereka tanpa batas." (az-Zumar : 10)

"KESABARAN" adalah mencerminkan peribadi seorang MUSLIM.










...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

Yunus Badawi said...

Dalam hidup ni kita kena banyak bersabar.

Maya Mayana said...

semoga kita penuh dgn sifat sabar...sabar mengharungi dugaan hidup...

ainnoraini said...

mmg kene byk bersabar selagi kite ni bernama manusia...

tq kak anie...

~ yus ~ said...

Semoga Yus sentiasa sabar dalam segala hal, terutamanya bila menghadapi kerenah anak2. Kadang2 kerana sifat kurang sabar kita nilah menjadikan anak kita jauh dari kita kan kak..

Zaitun said...

Sabar separuh dari iman kena amalkan selalu.

aNIe said...

YB...betul tu...sebab dlm masyarakat kita berjumpa dengan berbagai kerenah manusia

--------------

Yus...betul tu... kerenah anak2 yg tak tahan... macam2...yg kecil lain gayanya.. yang besar pula lain

aNIe said...

Mayana... org yang sabar akan tenang jiwa mereka...

-------------

ain... betul tu..orang yg tiada rasa sabar akan sentiasa bermasalah

aNIe said...

Kak zai.. betul tu kak...

Ati Masrif said...

TQ kak anie..

mmg sentiasa belajar utk
jadi org yg sentiasa sabar :)

etiey.com© said...

sabar untuk mereka yang terpilih :p

zino said...

sifat sabar ada kepada semua orang cuma berbeza bagaimana masing masing mengawalnya....

cikceriacorner said...

emmm..betul tu kak..

sabar tu xlemah xlesu xputus asa dan xmudah menyerah kalah..hehehhe'

kite kene byk bersabau kan kak..ehhehe

sharifah rosidah said...

Anie, memang payah kadang2 untuk bersabar, kerenah anak2 kadang membuatkan shidah selalu menangis, baru tahu sekarang memah susah untuk menjadi seorang ibu, segala duka terpaksa ditelan sendiri demi menjaga hati anak2.

MULAN said...

memang sabar itu amatlah indah... tapi susah sunggoh nak laksana kan utk rimau malaya ni.. hahahaa...

tapi tetap berusaha bersunggoh2 untuk lebih banyak2 bersabar..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails