Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Saturday, March 26, 2011

Bila Mug2 Kena Kidnap...



Hari ini... kecoh kat rumah aku...

Kecoh...

Bising...

Merungut2...

Merayu2...

Sebabnya...

Semua anak2 aku bising mencari mug-mug aku yang selalunya berderet di atas kabinet sudah tak de...

Dah hilang...!

Yang ada cuma sebiji mug aje...

Mug tu aku dah cakap... untuk aku buat kopi aku...

'Ibu ni kejam tau...'

'Yelah Ibu....owang nak minum guna mug besau le...'

'Tak boleh... selagik korang tak tau guna mug... pastu cuci sendiri... ibu tinggalkan sebiji aje mug atas kabinet tu...kalau tak guna gelas kecik tu... atau... kalau korang tak berubah... cawan tu pun korang tak tau cuci... korang minum pakai botol air sendiri...FAHAM...!!'

'Alah ibu....'

Hah!! Kan aku dah mengamok...

Mau tak aku mengamok...

Semalam petang aku cari sebiji mug pun tak de atas kabinet... semuanya dalam sinki tak berbasuh.

Berbelas biji mug tu...bukan sebiji dua...!!

Ni mesti kerja anak bujang aku yang dua orang ni... kadang2 Ude pun tumpang sekaki....

Sambil mencuci mug2 tu... aku membebel...

Habis semua kerja... aku ambil beg plastik... aku kumpulkan semua mug dan aku simpan.

Hanya aku je yang tau kat mana...

Puaslah Farhan mencari.. merayu...

'Ni mesti ibu simpan dalam bilik ibu ni...'

Keh keh keh... ade ke patut aku nak simpan mug dlm bilik tidur...

Takde maknanya...!!

Si kecik pun tak merayu2... tapi...

No way...!! Selagi tak berubah...selagi tu minum guna gelas kecik...!!





...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

15 comments:

kak Erna said...

anie..ha ha ha..akak pernah buat..bukan tinggalkan sebiji..ada baiknya lagi..akak bagi mug tupperware yang berwarna warni tu..
sorang satu warna..bila masing2 punya dah guna tak pandai nak basuh..ha..pandai2 sewndiri la nak minum..jangan pandai2 nak ambik yang lain..kalau tak nak mak jadi tarzan..

Zareda Norman said...

kak anie
kalau tak serik juga lepas sorok mug, kena sorok gula kpi ler pulak nampaknya.. hehehe

liyas said...

Mug pun kena kidnap..report SPRM hehe

~adeQ~ said...

bagus kak, benda simple mcm tu pun susah nak disiplin....umah mak saya memang tak buat, tapi umah MIL suka longgok camtu....tak tahan nengok. bagus akak wat camtu....

Kak Anie said...

Kak... ari ni dah senyap... cawak sebiji tu lah yang dicuci untuk minum...hahahaha

Tunggu seminggu kalau tak de perubahan... jadi sebulan...

-------------------

Zar...hahahaha... diorang ni tak minum air manis tu zar... diorang minum air sejuk dlm fridge tu... pastu letak cawan atas meja... pastu yg sorang nak minum lagi...ambil mug lain.. tinggal lagik...mau tak hangin akak

Kak Anie said...

Liyas...hehehe...tuan rumah yang kidnap sendiri

------------

adeQ...betul tu... tak tahan asyik kita je nak cuci... kalau tak buat camtu ... sampai bila pun tak berubah... naik lemak...

izawani said...

Saya nak padankan jer muka anak akak tu... hehehe

ilahjy said...

insyllh kak anie dgn cara ni pasti depa serik.. kes ni sama mcm ilah juga.. tapi berulangan juga..ni kisah semua anak pompuan.. yg masalah anak ke 2 laah kak.. kadang rajen kadang malas.. sama mama.. bila dah tak berubah mama yg berubah jadi depa hahaha...tapi depa pandai lak basuh kalu dh penuh sinki tuu

pB said...

akak ...


beli papercup

Kak Anie said...

Izawani...hahaha...memang pun padan muka diorang... pandai pulak merayu2 tu

------------

Ilah... ni anak jate... tapi tak laratlah akak nak cuci mug sampai berbelas dlm singki tu...

-------------

PB...tu kalau diorang tak berubah akak akan belikan papercups je...

MULAN said...

hehee... ingat kan hilang mana la mug2 tu... kalau dah ramai camtu la.. tapi yg rumah ni tak ramai pon, sama je hilang mug2 tu...

aNIe said...

Mulan... geram akak dengan anak bujang dua orang tu.. selagi ada mug kat situ... digunakan sampai habis...

Ummi M.I.M said...

hahaha...
boleh la cuba apply bila bdak2 tu besar nnti.. confirm dorang tu mcm tu jgk besar nnti.. hahahah

Kak Anie said...

Ummi M.I.M ...hehehe... especially anak lelaki ...

Dah beberapa hari mug takde... anak bujang akak yang 17 tahun tu dah mintak suruh keluarkan balik... dia kata dia dah berubah...

sharifah rosidah said...

anak2 kita kalau minum tak cuci kita jerit satu rumah jadi sekarang diorang minum cawan semua dah pandai cuci sendiri sbb tak nak dengar maknya jadi tarzan.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails