Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, February 18, 2011

Untuk Renungan Kepada Yang Berkenaan...

Entry ini merupakan entry recycle dari blog lama...
saja aku re-post untuk tatapan pembaca2 yang 
tak pernah membaca blog lama ku...

Entry ini aku ambil dari sebuah email kawan... terima kasih kerana sudi berkongsi...


--------------------------------------






Kepada yg masih SINGLE...

Cinta ibarat kupu2. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tp, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tp cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pd seseorang yg layak menerima. 



Kepada yg ragu2 dgn PERNIKAHAN.. .

Cinta bknnya mencari seseorang yg "SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna.



Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL... 

Jangan katakan "AKU CINTA PADAMU!" bila kau tidak benar2 peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar2 ada. Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 dgnnya. Jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tidak berniat langsung "UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh. 


Kepada yg PATAH HATI... 

Sakit... patah hati... bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yg boleh diambil sbg pengajaran dan hikmahnya.


Kepada yg BELUM PERNAH JATUH CINTA... 

Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus. Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil. Cubalah utk memahami tetapi bukan bermakna tidak boleh meminta apa2. Bersedialah utk terluka dan menderita, tetapi jangan simpan semua rasa sakit jika itu yang benar2 dialami.





Kepada yg ingin MENGUASAI...

Hatimu sakit dan hancur melihat orang yg kau cintai berbahagia dengan org lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa org yang kau cintai ternyata tidak bahagia dgn mu. 


Kepada yg takut MENGAKUI... 

Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dengan seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dgn mu. Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila org yg kau cintai, langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya.



Kepada yg masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI...

Hal menyedihkan dlm hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau tlh mensia-siakan masa bertahun-tahun utk seseorang yg tdk layak. Kalau sekarang dia sudah tdk layak, 10 thn dr sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.


Cinta memang indah tp byk ranjau onak berduri didalamnya....

Ingatlah...
Jika kau berikan hatimu pada seseorang....
dia akan menghancurkannya...

Tapi jika kau memberikan hatimu yang hancur pada ALLAH...

DIA akan menyembuhkannya...

Renung-renungkanlah...
Selamat berhujung minggu...




 ...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

12 comments:

MULAN said...

cinta lah pada yang Satu..!!

kak anie, tak sempat nk komen kat minah pakai legging tu.. awat tak hamik gambor dia..? rasa nak nengok jgk..

aNIe said...

Mulan...hahaha... tak sempat nak amik gambar...terkedu...tgk ada lubang tiga serangkai kat sebelah punggung kanan...hahaha

sharifah rosidah said...

memang dah baca pun entry ini, tapi tak salah kalau baca lagi untuk buat panduan diri sendiri.

secangkir madu merah said...

cinta itu tidak buta tetapi cinta itu yg membutakan org yg sedang kemaruk cinta hahhahahaha...

en_me said...

chenta x semestinyer bersatu kanns.. uhuhu

Zaitun said...

Cinta itu buta.

Terima kasih kongsi panduan.

cikceriacorner said...

akak..thanx n3 ni..bestnye..:)

Zareda Norman said...

cintailah kepada yang berhak...

ckLah said...

Betul...betul...betul.


Tambah sikit, kepada yang dah kawin dan punya anak-anak remaja tapi masih cuba mencari cinta di laman sosial;
'Malulah sikit dengan anak-anak....'

:D

aNIe said...

shidah... dah lama dah u ikuti blog saya ye...hehehe

--------------

SMM...betul tu... tak boleh dinafikan...bukan cinta yang buta...tapi cinta membuatkan orang menjadi buta...

--------------

aNIe said...

en_em... cinta yg suci tak semestinya bersatu... kerana perasaan cinta itu bukanlah untuk memiliki...

---------------

Kak zai... cinta membuatkan orang jadi buta...

aNIe said...

cik ceria...sama-sama

-------------------

zar...betul tu...

------------------

ckLah...bila dah kemaruk cinta...semua tu dah tak nampak lagik dah...heheheh... tulah bahayanya cinta ni...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails