Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, February 21, 2011

Hujung Minggu...Jalan-jalan... Makan-makan...

Jumaat lepas... malamnya aku dan anak2 bersama Sya dan Pu*** keluar pi makan2 di


Pertama kali datang ke sini... kebanyakan makanannya makanan laut... tapi aku lupa nak amik gambar makanan...hahahah... dah kenyang baru teringat...

Tempatnya di hias cantik... ada kolam ikan di tengah2nya...



Si kecik begitu seronok sebab dpt makan makanan feveret dia  sotong goreng tepung & Butter Prawns...

Hari Sabtu.. aku bertolak balik ke Melaka dengan Sya dan Fareez... berjanji jumpa dgn Pu*** di hentian Nilai...

Dari Nilai... terus ke rumah bapak... pada mulanya nak pi makan Kari Kepala Ikan di Semabok...tapi disebabkan kami dah bergolek2 di rumah bapak... malamnya baru kami keluar ke Muara Sungai Duyong...


Kali ini bapak dan makcik join kami sama...


Masa kami sampai memang tengah ramai pengunjung...




Sebahagian dari makanan laut yang dipesan... Udang goreng kunyit... Kupang goreng bercili... Sotong Goreng Tepung... ada Ketam sambal... ikan siakap panggang... dan banyak lagik... tak sempat nak diambil gambar pun...hehehe




Si kecik dengan air kelapanya...

Dari hari Jumaat malam... kami ... makan dan makan..

Akhirnya... semalam Ahad... Fareez ulang alik ke toilet... begitu juga aku yang mula ke tandas sejak malam tadi...

Rasanya ada makanan laut yang kami makan membuatkan kami buang buang air...

Nasib baik dah baik dah ari ni...



...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

16 comments:

Ila said...

bestnyer jejalan..kak anie,tahu tak selain kat umbai ikan bakar,apa nama satu tempat lain yg gerai nya mcm parameswara,tepi muara tp itu saja kedai yg ada...kiranya kat tempat tu,mmg satu je ikan bakar...pernah gi dulu tp lupa nama...huhuhu

Mak Su said...

whoa, best kak, dah lm sy x mkn seafood

kupang ker agaknya yg bikin sakit perut? hhmmm , entahlah ek. yg penting sekarang dah lega dah kan :)

Ayah said...

Assalamualaikum..

Macam mana nak buat kupang bercili tu? Macam resipi baru je.

zino said...

tak mau la makan situ hehe

Zareda Norman said...

kak anie

saya pun last week pi KT makan oyster banyak, malam tu berputar sakit perut sampai arsa nak pi spital dah.. mujur bangun pagi elok jer sihat walafiat.. ehheh alhamdullillah..

agaknya seafood sekarang high toksin lah.. banyak pencemaran kat laut dah tu pasal macam keracunan jer..

MULAN said...

ramai citer pasal tempat ni tapi belum sampai... nak nya pi..

sedap pulak tengok aeez dgn air kelapa.. nak mntak pakcik guard jolok sebijik kat luar pagar tu la..

MOKCIK AZWA said...

kalau pergi tu kena forgo kupang la jawabnya...hehehe

seronoknya makan2..siap minum air nyior lagik...nyamannnn

Zaitun said...

Bestnya makan2...

Kalau pergi Melaka tak sah kalau tak makan kat tempat ni,best sesangat.

faridmw said...

salam.. sedapnya makanan dalam gambar tu.. hehhe.. boleh cuba nanti... eheh

aNIe said...

Ila...akak selalunya pergi ke Parameswara... tapi malam tu kawan tu ajak ke Muara Sungai Duyong..

---------------

Maksu...akak rasa pun kupang...sebab anak sedara yang tak makan kupang tak pulak sakit perut dia...

Tapi nasib baik tak teruk...

---------------

aNIe said...

Waalaikumsalam Ayah... hmm... taklah baru... saya selalu kalau goreng bercili saya guna cili padi... masukkan serai dan sedikit halia...

-------------------

Zino..hehehe... mungkin pada hari tu aje kot...sebab minggu lepas Sya makan tak pun sakit perut... tapi memang berbaloi kat situ... murah dan cepat.. paling lewat pun 10 min dah sampai makanan tu...

aNIe said...

Zar...rasanya memang makanan laut banyak toksin lah... especially yang jenis bercengkerang... atau kita makan banyak sangat kot...hehehe

-----------------

Mulan... tempat ni memang ramai orang... tapi layanannya tip top... sekejap je makanan yang dipesan dah sampai... tak perlu tunggu sampai berjanggut..hehehe

aNIe said...

Azwa..masa sakit tu ingatlah... tapi takut nanti dah baik nak makan balik...hehehe

--------------

Kak Zai... orang selalu pergi Melaka ... mesti pekena ikan bakar.. di medan ikan bakar samada di Umbai atai Muara Sungai Duyong... ade juga ke Pengkalan Balak...

-------------

Faridmw...memang sedap...kena cuba...jgn tak cuba

Alina... said...

bestnyer kakni mkn2 hehhe...yg pu*** tu apa maknanyer kihkihkih

en_me said...

meriahnyerr uoolss.. ehehe

aNIe said...

Alina... yang pu*** tu nama kawan akak... dia takmo diperkenalkan...hehehe

-------------

en_me... meriah makan2... hehehe

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails