Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, February 17, 2011

Periksa Leggings Anda Sebelum Keluar Rumah...




Entry hari ini bukan nak mengumpat atau nak mengata ye...

Entry ini cuma untuk mengingatkan ...

Kelmarin... aku dan Fareez ke Balai Polis Shah Alam... tujuan untuk membuat repot kehilangan passport ...susah betul bila hilang passport... nasib baik passport aku tu dah tamat tempoh... kalau tak tentu dah kena siasat tentang kehilangannya.

Sedang aku menunggu giliran di kerusi menanti yang disediakan...

Masuk seorang gadis cantik...

Tinggi... wajah memang cantik... putih bersih... rambut blonde gitu...

Dengan meletakkan spek mata hitam di atas kepala dia nampak begitu bergaya sekali.   Orang dah cantik kan... buat apa pun nampak cantik.

Ketika dia melangkah masuk... semua mata tertumpu pada dia.

Aku dan Fareez pun sama...

Anak mata kami mengikut langkahnya terus ke kaunter di hadapan kami...

Ketika dia berada di depan kaunter... aku pandang Fareez....

Fareez pandang aku...

Kemudian... kami sama2 senyum menahan gelak...

Adoyai cik adik yang cantik.. manis... lagik glamor...

Len kali kalau nak pakai legging tu... ceklah dulu...

Dahlah pakai legging ketat metat... pakai pulak blaus pendek... dan sebelah kanan balus itu saja di naikkan agar nampak seksi...

Tapi... ada pulak lubang tiga serangkai di legging tersebut betul2 kat punggung...

Hahahahha.... pasti semua yang dari tadi memerhatikan langkahnya tak boleh blah nak menahan gelak...

Kan ada yang dah kata dulu...

'Don't wear your leggings as pants...'

Kalau nak sangat pun pakai leggings... pakailah dengan blaus yang labuh...

Nampaklah cantik sikit... kalau ye pun nak sangat tunjukkan punggung yang cantik tu... cek lah dulu legging tu...

Maklumlah kain yg digunakan membuat leggings tu jenis memeri... jadi kalau ada lubang memang tak nampak sebelum memakainya.

Lepas pakai... cuba pusing2 depan cermin tu... cek depan... tepi... belakang... dah puas hati baru keluar...

Lebih selamat...

'Jangan keluar rumah memakai leggings sebagai seluar...'







...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

24 comments:

~ yus ~ said...

kalau dah budak mcm fareez pun tahu gelak kan, kenapalah dia yg dah dewasa tak tahu nak bezakan ye kak.

Cantik biarlah pada dalaman, luaran nampak cantik tapi seksi dan seksa, baik tak payah ye kak...:)

ChentaHati said...

nasib baik xpnah pakai legging kuar umah... tak reti teman. rasa mcm tak pakai pape jek kak...

umeboshi said...

yek..geli la pulak. ahahha..bagi kita muslimah2 ni..takyah la pakai legging atau seluar ketat bila keluar umah. kalo pakai di sebalik skirt pjg/ kain, ok lagi.huhu..

Zareda Norman said...

kalau boleh jangan pakai legging langsung.. ehhehhe

aNIe said...

Yus... dia tak perasan ada lubang kat punggung legging tu...hahaha... Mmg lebih elok tak yah pakailah

----------------

CH... lainlah kalau pakai dgn skirt atau kain...boleh lah dimaafkan..

aNIe said...

Umeboshi...heheheh... geli bab mana tu.. tgk alor punggung ke... tgk koyak di punggung tu...

-------------

Zar... yelah... baik jgn pakai legging langsung...hehehe

Mas said...

pakai apa pun kena check depan cermin sebelum kluar...he..he..

♥ manje ♥ said...

assalamualaikum kak

legging ni tak sesuai pakai bila keluar rumah pon... baik pakai track suit aje.... =)

oren said...

saya pkai legging as kain dlm jek..mmg takkan pakai saja gonjeng gituk..

Sari Yusa Ibrahim said...

hahaha... sy kai legging bila msuk pool jer.. pas ni kena suwuh Yaya ngan hubby check atas bawah takot ada lobang... haha

secangkir madu merah said...

hehehhehe, kes nak cepatlah tuh gamaknya....entah2 bangun dari tidur terus ke situ....hehehehe..



saya pakai legging dlm kain je...

Ila said...

patut kena gi tau tu..biar dia rasa sikit...hehehe

m.q said...

memalukan diri sendiri saja...
iskiskisk

cikceriacorner said...

pakai kain batik lagi sopan kan kak..heheh

aNIe said...

Mas...tulah yang akak selalu lakukan...pakai baju mesti tgk dgpn cermin.. ketat sgt ke... longgar sgt ke.. ada koyak ke... mesti nak cek kan..

-------------

waalaikumsalam manje.. tulah pasal... sebab tersorok aper yang tak patut dipamerkan...hehehe

aNIe said...

Oren.. akak tak pandai lagik pakai legging... masih pakai kain dalam kalau baju tersebut jarang...

----------------

Sari...baik cek...hhahah..tak boleh ingat peristiwa ari tu... lubang 3 serangkai...

aNIe said...

SMM...hahaha... baru bangun tidor tu tak menahan... abih siap dah bermekap ni...

-----------------

Alamak ila... tak terkeluar ler mulut akak ni nak cakap...

---------------

aNIe said...

m.q. tulah pasal... kalau ada lah orang yang menegur... memang tak tentu arah jadinya

---------------

cik ceria... betul...betul...betul...

kak Erna said...

anie..betul tu..ish..malu kan..nasib baik la akak pandai guna benda tu he he..

KAKTINY said...

tak pasal2 org yg memandang dapat zina mata free free je.. hish.. mintak-mintak dikembalikan segala dosa terlihat, termengata dan terkutuk tu pada dia semula kerana dengan senang lenang membuatkan org lain berdosa kerana dia!!!..

.. geram tul ngan spesis camni.. nak plak 'org melayu kita'.. sungguh tak leh nk terima.. :(

MOKCIK AZWA said...

wakaka..mokcik pun tumpang gelak..hahaha..alahai kak..terlebih gaya la tu kak..

Zaitun said...

Kak Zai tak boleh pakai legging sebab badan sama besar dengan kaki XL...hehe....

aNIe said...

Kak...anie pun tak pandai nak pakai benda tu...hehehe

--------------

Tiny...yang lagik geram bila orang Islam yg memakainya... bangga pulak tu...

aNIe said...

Azwa...tulah pasal...hahahaha

---------------

Kak Zai... kalau orang2 yang berumur macam kita yg pakai lagiklah tak boleh diterima kak...hahaha

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails