Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, February 1, 2011

Macam Bisul Nak Meletop....

'Semalam... semasa membawa anak2 ke bandar... biras aku telefon...

Semasa berbual aku pun beritau dia...

'Zila.... betullah kata orang tua... nak mengahwinkan anak ni... macam bisul nak meletop...selagi belum selesai majlis... selagi tu... fikiran semua jadi tak keruan...duduk salah...bangun salah... serba tak kena... ada aje benda yang belum lagi dibereskan....'

'Yelah kak anie... selagi tak sampai masanya... selagi tu lah ada aje benda yang tak ada...'

'Penat rasa badan... mana tak nya... cik abang kat Melaka... akak ajelah yang menguruskan semua pembelian barang2...nasib baik Sya ada tolong carikan barang... kalau tak pening dibuatnya.'

'Alah takpe kak ni... dah nak selesai dah... jgn kalut... kalau kak anie nak mintak tolong aper2.. cakap aje...'

Selesai aje aku berbual... Farhan bertanya pada aku...

'Kenapa ibu cakap nak kawinkan anak macam bisul nak meletop...?'

'Yelah...maksudnya... macam orang kena bisul... kan selagi bisul tu tak meletop semuanya serba tak kena'

'Ooohhhh.... Ingatkan tiap kali orang tua2 nak kawinkan anak diorang tumbuh bisul...'

Hahaha... kalau lah betul2 tumbuh bisul... alahai... saperlah nak buat kerja ke hulu ke hilir ni...

'Bisul' aku nak meletop lagi 3-4 hari aje lagik... esok aku dah balik Melaka... bermakna aku akan menyepi untuk beberapa hari... pada kawan2 yang masuk blog ini semasa ketiadaan aku...rajin2 lah klik2 ye...

Hehehehe....



...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

12 comments:

iina said...

Perumpamaan tuh hehehe ;) kalau tumbuh bisul betul.. aihh kak camna nak buat keje kan

Zareda Norman said...

sabar kak.. lepas bisul tu meletopss akak boleh mengganas semula.. hehehe

~ yus ~ said...

Bz akak anak kahwin ye. Saya pun dah di Melaka ni, tp Khamis balik Muar, adik ipar nak bertunang pulak..hehe

ainnoraini said...

mesti sibukkan kak anie...mcm2 rase selagi tak selesai...

mcm tu la agaknye kakak2 ioar saye rase mcm buat majlis kahwin beberapa bulan yg lepas...

Marina Monroe said...

Memang pening, saya pun nak buat kenduri anak perempuan tapi banyak lagi yang perlu di buat.

zino said...

zino dah ada pengalaman dua kali bisul meletop ni hehe..

kakpah said...

haha.. kpah dah dua kali tumbuh bisul.
Anie.. mintak maap kakpah tak dapat hadir pada majlis anie di melaka. Hari jumaat dah nak kena balik bangi semula. ada hal mengejut. Kpah doakan majlis lancar... insyaallah.

Mak Su said...

kak, brp kali lagi nak kena meletup? ;)

cikceriacorner said...

hehehe...

ingatkan bisul betul2 kak..

arap semuanye berjalan lancar..:)

Kak Anie said...

iina... tulah pasal...kalau tumbuh bisul betul2 mau haru nak bergerak ke sana ke mari...

--------------

Zar... lepas bisul meletop je akak nak rehat puas2...

Kak Anie said...

Yus... memang sibuk...itu pun jamuan makan akak tempah aje...kalau masak sendiri memang lagi sibuk akak dibuatnya... Kalau ada kesempatan jgn lupa ke majlis akak ye

----------------

ainnoraini... tulah... itu pun jamuan semua akak serah pada katerer... kalau masak sendiri memang lagi sibuk giler...

----------------

Kak Marina.. kalau ramai yang membantu memang kerja jadi senang... tapi anie ni sorang di selatan sorang di Shah Alam tu yang banyak kena diuruskan sendiri...

Majlis akak tahun ni jugak ke?

----------------

Kak Anie said...

Zino... lepas meletops tu mesti lega kan...?

---------------

Kak Pah...terima kasih...takpelah kalau tak dpt...ramai yang ada majlis perkahwinan lain pada hari tersebut...

Ohh...kak Pah dah 2 kali jugak ye...

-----------------

cikceria...kalau lah bisul betul2...mau merangkak akak tak leh jalan...hahaha

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails