Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, December 23, 2010

'Pertunangan' Yang Dibatalkan....

Dah lama perancangan dibuat...

Dah lama kami menanti masanya...

Kepada tuanpunya telah pun telah pun disampaikan hasrat di hati...

Dan tuanpunya telah pun memberikan persetujuan.

Dan dari saat itu... kami mula memasang angan2...

Siapakah yang akan mendapat keistimewaan untuk memilih zuriat mereka dahulu...

Pihak sebelah perempuan... atau pihak lelaki...

Dan...aku memutuskan pihak perempuanlah yang patut memilih dulu kerana dialah yang beranak... dan pihak perempuan jugak yang menanggung segalanya...

Tapi....

Segalanya musnah.... 'pertunangan' tidak rasmi itu terpaksa dibatalkan... kerana mereka tidak serasi...

Macam tidak tertarik antara satu sama lain...

Yang jantannya garang pulak dengan si betina...

Yang si dara sunti... dalam malu2... tersipu2 mengintai si teruna... tiba2 disepak oleh sang teruna yang garang...

Heiiiii..... mana boleh camni... belum apa2 dah nak bercekau...!!!

Tak romantik langsung....

Kemudian... tuanpunya si dara memutuskan untuk 'mengkasikan' dia... biar dia lebih tenang....

Kepada sang teruna... kenalah dia mencari pasangan lain....






 Hensemkan Moully ni...matanya warna oren...


Moully Hakeem... 

sang teruna yang kami pilih untuk pasangan

si dara....Lolly




Semasa pertama kali Ude melihat sang teruna... Moully... dia terus jatuh hati...dan balik memberitau aku... nak mengahwinkan Lolly dengan Moully...

'Hensem Moully tu ibu... Moully tu adalah umpama negro yang ensem...'

Hahahha....

Macam2 aje anak aku tu...

Masa aku tunjukkan gambar 'tunang' Lolly pada Sya... Sya terus mengusik...

'Wah ... Lolly ... tunang kau Awang Hitam eh..."

Hehehe...

Malangnya perancangan itu tak menjadi... kerana bila Ude fikirkan balik... dia terlalu sibuk bekerja hingga kadang Lolly yang seekor ni pun dia tak terjaga...

Masalah akan timbul bila aku tidak ada di rumah... pasti Lolly dan anak2nya akan terbiar...

Jadi... kami terpaksalah membatalkan niat kami itu...

Lebih2 lagi ... pada pertemuan pertama mereka dahulu... Moully bukan main garang lagik pada Lolly...

Jadi... kami kensel semuanya...

Lolly nanti akan dikembirikan...










...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

21 comments:

Zareda Norman said...

alalala keshiannyer dia.. nak tunangkan dengan si omey zar, sama sama jantan plak.. hehheheh

cikceriacorner said...

eheheh..wat suspen aje..ingatkan ape..rupenye moully dan lolly..heheh..tp sweet la..tunangkan aje kak..heheh

kak Erna said...

salam anie..he he..pandai aje ude ye..nak carikan pasangan lolly

sheschocoholic @ leeya said...

comeellllnyaaaa!!! argghhhhh..geraaammmm tgk kucing2 nih.tggu pindah umah 'atas tanah' dulu baru leh bela kucing la akak..huuuuuuu..geram nk meowww..huuu

~ yus ~ said...

alalala..akak ni, buat suspen tau. Citer pasal kucing rupanya..hehe

nurazzah8 said...

salam Kak Anie...

baca tajuk tu buat suspen aje...dah lah tahu akak tengah sibuk buat persiapan perkahwinan anak akak...huish... mintak dijauhkan dari perkara yang tidak elok kan...
rupa2 cik cing ...

(acara selingan)...kak teringin sangat pakai iPhone4 macam kat atas tu! hehehe

Cikmin said...

adoiii la kak anie ni...berdebar nampak tajuk ni kat dashbord...upanya pasal tucen....comelsssss.. :)

azlin hashim said...

Adoyaiiiiiiiiiiiiii
ye ye ohhhh jek den bacer....
sekali tgk kucing dahhhhhh

sI tEDI said...

alahhhh.. kenapa si teruna garang sgt sampai nak karate? isk isk isk...

iina said...

Ingat sapelah kena tunang hehehe.. comel jek tgk kucing akak nie

Neeza Shahril said...

gebunya dia kak Ani... geram tengok.. kalau anak2 neeza tengok, mesti jerit dan ambik peluk2.. hehe..

Zaitun said...

Baca tajuk suspen,baca cerita suspen lagi tapi bila tengok gambar tergelak sendirian kak Zai,ada2 aje...

Kak Anie said...

Zar...hahaha...jantan tak leh...kensel... gay nanti...hahaha


----------------------

cik ceria... kat rumah akak ni ada 2 yg bertunang... sorang anak betul...sorang anak bulu...hahaha... anak bulu yang terpaksa dibatalkan

-----------------------

Kak erna... moully tu kucing pada adelina...tunang Munir.... memang comel...gemok...gebu

------------------------

Leeya pun suka kucing ye...aha lah... kalau rumah ada tanah baru best bela kucing... kalau tak kesian kucing kena dok dlm sangkar je...

Kak Anie said...

Yus... si Lolly tu bertunang jugak...tapi tak rasmi... memang kitorang selalu sebut si Moully tu tunang Lolly...hahahaha

------------------

Azzah... cik cing tu ditunangkan tp takde majlis...hehehhe... mintak dijauhkan kan...

Terima kasih sebab sudi mengetuk iphone akak...hehehe

--------------------

cikmin...tucen tu anak jugak... anak bulus...hahahah

--------------------

Kak Anie said...

Azlin... kucing pun nak tunang jugak...hehehhe... nak pilih yg ensem jugak tau

-------------------

tEDl.. tulah pasal... si Lolly sampai takut... maklumlah dia bukan selalu tgk kucing lain dlm rumah... bila ada garang pulak... baru nak menggoda dah kena sepak...hahaha

-------------------

iina...si lolly tu bukan main bersopan lagik...sekali kena sepak dgn si garang tu...hahaha

-------------------

neeza... memang pun geram... gebu...sedap peluk... dah tu dia tak garang...diam aje bila dipeluk... kalau kena dengan anak neeza memang kena buli lah...hahaha

------------------

Kak Zai... anak bulu tu tunang tak rasmi...tade majlis... main janji mulut je...hahaha

ckLah@xiiinam said...

Sebelum bertunang...kena pastikan mrk ada kad pengenalan.....dan buat ujian HIV dulu..hehe

nanonano said...

saspenkan org je akak neh,
ahahahah

MOKCIK AZWA said...

Mujur terperasankan inverted comma kat perkataan pertunangan...hehehe...klu tak mokcik pun saspen gak...

AuntieYan said...

Salam aNie,

Kak Yan bukan lah peminat kucing, tapi suka jugak tengok kucing yang comel2 ni. Dulu ada gak bela kucing ni sebab anak-anak. Dah mati sekor kesayangan anak-anak, dah serik nak bela lagi, anak-anak kesedihan.

Izariza said...

salam kak Anie,
comelnya Lolly .. sungguh jelita! :D

sayang kalau dikembirikan kak anie .. bg je lah dia chance utk beranak .. insyaAllah akan jumpa 'bakal menantu' lain yang baik nanti! kucing tau jaga anak2nya, jangan risau heeeee ...

Kak Anie said...

ckLah...hahahah... part tu tak tahan....

-------------------

Nanonano...akak ada 2 anak yang bertunang... 1 anak sulong... 1 anak bulus... hehehe

------------------

Mokcik...hahahah... bikin suspens ye...

------------------

Kak Yan... anie pun pernah kematian kucing kesayang... memang sedih kak... rasa serik je nak pelihara kucing lagik.. tapi tak tahan tgk yg cantik2 tu...

-------------------

Izariza...nak menjaga kucing macam tu kena banyak belanja...pastu kena rajin... dan kena luangkan masa untuk ke klinik dan macam2 lagik... tu yang Ude kadang sibuk dgn kerja... akak takut terbiar je kucing2 tu...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails