Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Sunday, December 5, 2010

Makan-makan...

Sebelum semalam...Sya awal2 dah cakap nak belanja aku makan Dim Sum..

Jadi... Sabtu semalam...aku dah bangun awal dan menyiapkan kerja rumah... dan membungkus sambal2 bilis yang ditempah oleh rakan2 pejabat Sya.

Kemudian membasuh pakaian yang aku rasa tak pernah susut tiap2 hari... ada aje baju yang nak dicuci...sambil pekena secawan kopi kolagen 3 in 1...

Pastu masak asam pedas ikan kembung... ayam black pepper & telur dadar....  sebab cik abang nak balik tengahari nanti...(menurut katanya tapi tak tau pulak jam berapa sampai)

Selesai semua kerja aku kejutkan Fareez sebab dah janji nak bawak dia... Farhan tak minat nak pergi sebab dia rasa Dim Sum tu tak kena dengan selera dia.

Jam 11.45 aku dah menuju ke Quality Hotel... tempat yang dijanjikan dengan Sya...

Sya pun datang dengan dua orang anak daranya... si bujang kecik dia pun tak ikut... tak minat jugak...

Banyaknya hidangan Dim Sum... rasa macam tak boleh abis... tapi... disebabkan aku ngan Sya memang suka... habis jugak... Banyaknyaaaaaaaaaaaa kitorang makan....







Selesai makan jam 2 lebih aku terus ke pejabat Les Copaque.. bawa Fareez yang ada rekording suara...

Balik dah petang.. aku tak boleh makan lagik... kenyang...

Cik abang sampai hampir jam 6 petang... masa cik abang makan aku cuma menemankannya sahaja... perut masih ketat... tak boleh makan lagik...

Awal pagi tadi...selepas subuh dah ke KLIA... antar cik abang ke Sabah...

Dua orang bujang kecik aku ikut sekali... sebab masing2 nak ketuk aku untuk sarapan.

Jadinya ... pagi tadi sarapan orang putih... makan burger McD... Sosej Mc Muffin dengan telur...



Tengahari.. masing2 kenyang lagi... jadi jam 3 petang baru aku ke dapur...

Cuma goreng ayam & goreng sayur bendi... asam pedas baki semalam masih ada.. cukuplah untuk aku.

Selesai makan dengan si kecik... aku mengadap komputer...

Kemudian aku mula sendawa...badan dari sebelum makan dah rasa macam tak sihat... ada rasa mual nak muntah...

Bila dah makan pula... sendawa tak berhenti... kepala pusing...

Puas pikir kenapalah jadi macam ni...

Barulah aku perasan... mungkin perut aku masuk angin sebab dari Jumaat malam aku tak makan nasi... perut kenyang tapi kosong.

Konon nak kurangkan makan nasi... tapi silap teknik berdiet.. mana boleh tak makan langsung tiba2 kan... kenalah kurangkan sedikit demi sedikit...

Hmmm... harap2 tak melarat rasa mual ni...





...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

23 comments:

kak Erna said...

anie..harap2 tak melarat..susah kalau superwoman tak sihat nanti..

sheschocoholic said...

kak anie, saya pun tak makan nasi seharian masa hari jumaat tu..pagi sabtu rasa muaal sangat..walaupun cuba makan benda lain tapi rasa mual tak leh nak ilang. kena makan nasi juga baru ok. salah diet..huhu..

aNIe said...

Kak...harap2 okay... ni masih sendawa lagik...tak abis lagik angin tu...

------------------

Sheschocoholic... yelah...perut kita dah kembang makan nasi...bila tak makan nasi ruang tu penuh angin... bahaya betul...

nurazzah8 said...

Kak Anie,
azzah pun tak berapa suka DimSum, pernah makan sekali ada kawan belanja, pastu sekali lagi masa kwn2 office nak meraikan seorang kakak ni nak pencen...

kalau nak pergi sendiri, rasanya tak kot...

tengah usha-usha kereta Mitsubishi kat atas tu...heehe

nurazzah8 said...

tengah tengok2 kereta mana yang sesuai ..kot kot lah nak beli baru...

aNIe said...

Azzah...akak memang suka Dim sum... kalau tak pergi ngan sya memang tak merasalah sebab cik abang tu pun tak minat makan2 macam tu...

Ohhh..ye ke dah usha2 kereta nak beli masa dtg blog akak... lupa kaak nak cakap...akak ada tinggalkan mitsubishi kat blog azzah tadi...lupa nak bawak balik...hahahah

MULAN said...

huwaaaa... saya suka sangat dimsum tu.. saya pon kalau lama tak makan nasi, mau pinar satu badan..

NaniRostam said...

Perut tu dah biasa di isi nasi...satu hari sekali mesti pekena nasi....kalau tak gastrik nasi....

kak anie....nak makan aiskrim datanglah rumah....call awal2.

iina said...

Angin ler tuh kak.. saya kat sini pulak sebab dah biasa mkn roti hari2.. bila dah makan nasi.. rasa xkenyang.. perut rasa semcm.. bila mkn orti baru rasa seimbang hehehe.. ;)

kakpah said...

semalam pun kakpah ada aktiviti makan2 yang buat perut ketat...

zino said...

quality tu tak jauh dari opis .. tak pernah pulak makan dim sum ni tak geti hehe

umeboshi said...

k.anie...ntah2 pegnan lagi? hehehhe... alhamdulillah!

Mak Su said...

saya penggemar dim sum, baru nak gemar, tapi baru makan 2 kali jer... huhuhu

ainnoraini said...

saye suke mkn dimsum... ade la beberapa kali pegi mkn....

hari tu saye pun cube tak mkn nasi nk diet kononnye...tapi tak boleh nak pekena nasik jugak...baru la rase kenyang jer..

kad0k. said...

dia serve dim sum aje ke kak?katne ehh tmpt tu?

Kak Anie said...

Mulan... perut dah biasa dengan nasi kan? Tak kena nasi macam kosong je...

------------------

Nani ari tu baca pasal aiskrim baskin robbins nani...terus si kecik nak makan BR... so ke Plaza massalam

----------------

iina...heheheh... perut dah macam perut omputih pulak ye...

Tulah bila kita dah biasa dgn sesuatu makanan makan kita tak boleh lari dari mengambilnya

--------------

Kakpah...kalau dah ketat pandai melonggarnya balik takpe...anie ni pandai ketatkan aje...hahaha

--------------

Kak Anie said...

zino...anie dgn sya memang minat... tu yang nak pekena dim sum tunggu boss takde... dia pun tak minat...hehehe

------------------

Umeboshi...takde mananya pegnan... dah senja ni...hahahha

-----------------

Maksu... kalau siapa yang nak berdiet memang elok... tapi akak ni makan buffet tak mana boleh dietnya... sental sampai abis...hahaha

-----------------

ainnoraini... memang pun perut asyik terasa lapar je kalau tak makan nasi... kenyang makanan lain tu tak terasa macam kita kenyang makan nasi kan?

-----------------

Kadok...kat Quality Hotel Shah Alam... Meisan Restaurant

Izariza said...

Kak Anie,

wah wah .... lama sungguh saya tak makan dimsum! bila tengok gmbr kat entri kali ni tiba2 rasa teringin!

Salam Maal Hijrah :)

Izariza said...

Kak Anie,

wah wah .... lama sungguh saya tak makan dimsum! bila tengok gmbr kat entri kali ni tiba2 rasa teringin!

Salam Maal Hijrah :)

Zareda Norman said...

dim sum quality hotel memang best.. zar pun kalau teringin dim sum memang pilihan pertama kat situ

Kak Anie said...

Izariza...baik pergi... nanti kalau mengidam meleleh...hehehe

Salam Maal Hijrah...

---------------

Zar.. kak ni baru first time pergi...

KAKTINY said...

nak diet, tak makan nasik.. tapi hentam menda lain tak hengat..
tu ler yg tiny pon buat kak oii.. sampai sebu perut plak rasanya..
nak tukar plan and teknik diet la cam nih.. hihihi...

Anonymous said...

ooo Quality Hotel..
Nal tayer tuan rumah..chinese restaurant situ halal ker?

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails