Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, November 19, 2010

Cik Naza ku Hari Ini 'Mandi Kerbau...'



Pagi tadi tengok cuaca cerah...

Hati berbunga2... sebab banyak baju yang terpaksa dicuci... maklumlah dah berhari2 cuti mendobi...

Buka aje washing machine... alamak..!! ada selimut dan bedsheet kelmarin tak disidai lagik... Hmmm... nasib baik tak berbau... tapi dah nak hampir kering...

Alhamdulillah panas.... jadi masuk lagik satu bundle ke dalam mesin....

Sebelum keluar menghantar si kecik ke sekolah... aku dah kutip baju yang dah kering... takut pulak nanti basah kalau hujan turun ... sebab dari jauh aku lihat langit dah mula gelap...pasti hujan nanti...

Balik dari sekolah si kecil... hujan dah mula turun rintik2... syukur baju dah kering separuh...

Aku pun baring di ruang tamu... kalau hujan memang sedap tidur kan?

Aku dengar hujan makin lebat... sedapnya...!!

Tiba2  aku bangun tergesa2...

Baru teringat... hujan lebat... lebih baik aku keluarkan cik Naza aku untuk mandi...

Rasanya dah lebih sebulan cik Naza tu duduk dalam garaj... tak mandi2...

Dulu masa aku bawak cik Perdana pergi mandi... aku tanya pada tukang cuci tu...

'Sekarang ni kalau cuci Naza... berapa?'

'17...'

'Hah!! 17 hengget....'

Terkejut beruk aku... mau tak.. kali terakhir aku mandikan cik Naza tu... harga mencuci dan vakum cuma RM8.00

Disebabkan mahal... aku tangguhkan niat aku tu...

Jadi tadi masa hujan tengah lebat... aku pun reverse cik Naza keluar dari garaj...

Dalam kepala aku ni rasa seronok sebab terbayang cik Naza yang dah bersih sedikit...tak lah sakit mata memandang....

Tapi... selepas meletakkan cik Naza di luar garaj... dan baru aje nak meletakkan kepala aku atas bantal di depan TV... aku dengar hujan dah berhenti...

Aik...!! sekejap je hujan...

Bila aku menjengah keluar... kesian aku tengok cik Naza aku.. bukan bertambah bersih... bercapuk2 dibuatnya sebab hujan tadi sekejap aje... tak lebat pun...

Tahi cicak yang melekat pun tak tanggal...

Kalau manusia... kita kata 'Mandi Kerbau...'

Padan muka aku....








...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

8 comments:

Zareda Norman said...

kak anie

heheh dahlah kak.. hantar je naza tu ke kedai.. :) kesian dia mandi kerbau..

Yunus Badawi said...

Alaaa kesian cik naza awak tu. Pergilah hantar cuci. Ada tempat cas RM11 aje.

kak Erna said...

anie..sekarang orang dah tak panggil mandi kerbau..budak2 ni kata mandi p.ramlee..
kerbau berkubang dalam lumpur katanya..tak mau..he he..

♥ manje ♥ said...

salam kak

sian kat cik Naza tu ye... comot...
nak anta g kedai skrg musim ujan... takut2 nati pas bersih comot kembali aje la kan... ~

UnGu VioLet said...

slm ziarah.. slm aidiladha..

Kak Anie said...

Zar...tulah pasal... terpaksa lah bawak dia pegi mandi esok... dah tak tahan tgk dah... comot giler..

-------------------

YB... saya ni susah nak pergi tempat yang saya tak biasa... memang selalu pergi tempat satu tu aje..hehehe

-------------------

Kak...hahaha... kalau mandi p.ramlee dia cuci taik mata je...

-------------------

manje... dia dah lama tak mandi... takut sekali mandi... lebat hujan kat sini nanti..hahaha

-------------------

Ungu violet..walaikumsalam... selamat hari raya aidil adha

iina said...

Hehehe kak.. cian cik naza.. saya dulu jrg htr kedai basuh.. memang saya basuh sendiri luar dan dalam.. kadang balik dari keje.. dgn baju2 kurung tuh saya p basuh keta hehehe.. lebih puas hati dr htr kedai sebab tau part mana bercalar.. part mana kena bersihkan ;)

Cat Cat said...

Kak Lady,
Kat sini, ada auto wash... pandu aje kereta ke auto wash station... semua beres in 3 minutes.... baru 3 dollar... murah2.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails