Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, October 25, 2010

Panggilan Baitullah...

Hujung minggu aku yang padat semalam dan hari ini...membuatkan aku penat... letih...

Hasrat dihati nak buat entry untuk hari Jumaat... Sabtu dan hari ini berkobar2...

Tapi kudrat tak mengizinkan...

Aku hanya ingin berehat...

Setelah seharian hari ini ke hulu ke hilir ... dan memandu ke sana ke mari...




BULAN haji Telah tiba lagi 
Menunaikan ibadah 
Panggilan Baitullah 
Tanah suci Makkah 
Ya Makkatul Mukarramah 


Sebelum aku menutup entry ini... aku ingin mengucapkan Selamat Berangkat ke tanah suci buat rakan blog dan Facebook serta Novelis terkenal Sri Diah... yang akan berangkat menyahut Panggilan Baitullah  esok 25hb Oktober (aku baru balik dari rumah beliau untuk menziarah  dan menghantar sambal bilis yang dipesannya...)

Semoga segala urusan beliau dipermudahkan dan mendapat haji yang mabrur... dan sentiasa dalam peliharaan ALLAH... sihat dan sejahtera selalu.

Dan begitu juga pada bonda dan ayahanda biras ku yang baru sampai di Tanah Suci pagi tadi.

Semoga mereka dikurniakan kesihatan yang baik dan memudahkan mereka menjalani ibadah sebagai tetamu ALLAH di sana. Dan agar mereka mendapat haji yang mabrur....

Semalam semasa berjumpa mereka di Kompleks Haji Kelana Jaya... hati jadi begitu sebak mendengar seruan haji yang dimainkan dicorong2 pembesar suara...

Labbaik Allah Humma Labbaik, Labbaikala Syarik Kalakalabbaik, Innal Hamda Wannikmata, Lakawal Mulk La Syarik Kalak


O my Lord, here I am at Your service, here I am.There is no partner with You, here I am.Truly, the praise and the provisions are Yours,and so is the dominion and sovereignty.There is no partner with You.

Bila mendengarnya sering tertanya2 di dalam hati... entah bila akan tiba giliran aku ke sana... semoga hajat ini akan dpt diperkenankan sebelum tubuh ini menjadi uzur...




Ameen...



...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

11 comments:

JAI said...

Aminnn..semoga hajat dikabulkan..Insyallah

eL said...

kak lady!

MOKCIK AZWA said...

Dah dua orang housemate mokcik pergi menunaikan Haji...entah bila giliran mokcik...mudah2an seperti doa akak, sementara badan masih kuat, insyaAllah.

umeboshi said...

moga mereka semua slmt pergi dan slmt kembali dari ibadah haji.

Zareda Norman said...

InsyaAllah kalau daha da niat nakl pergi, Allah akan permudahkan dan sempurnakan niat tu.

Schoolmate zar pun dah berangkat 13 oktober lepas menunaikan haji dalam usia muda.. rezeki dia. Zar pun hrp dpt tunaikan haji sebelum pencen. Masa pergi buat umrah pun dah rasa seronok dan teruja, agaknya kalau buat haji lagilah mengujakan

ainnoraini said...

salam kak anie...
mudah-mudahan hajat kite kesana diperkenankan...insya allah amin...

kak Erna said...

salam anie..insyaallah..semoga doa kita dimakbulakn..dan dapat menjejakkan kaki kesana ketika kita masih sihat..

DLSJ Sahrul (nbk466) said...

Nnt kalau 'dpt jemputan' (AMIN) nk order ikan bilis kat K.Lady gak ; )

DLSJ Sahrul (nbk466) said...

Nnt kalau 'dpt jemputan' (AMIN) nk order ikan bilis kat K.Lady gak ; )

Kak Anie said...

Jai...ameen...

eL...lama tak dengar berita... ke man?

Mokcik...Insyaallah kita sama2 dpt menjadi tetamu ALLAH suatu hari nanti

Umeboshi...semoga doa kita untuk mereka dikabulkan...selamat pergi dan kembali

Zar...memang teruja kan? Harap2 kita pun suatu hari nanti akan ke sana sebagai tetamuNYA...

Ainnoiraini...Insyaallah...

Kak Erna...semoga kita dipanjangkan usia dan diberikan kesihatan yang baik agar dpt menjalani ibadah tersebut...

Kak Anie said...

DSJ Shahrul...Insyaallah...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails