Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, September 27, 2010

Cerita Hujung Minggu...

Cerita ni rasanya dah basi... tapi nak cerita jugak...

Semalam dan tadi tak sempat nak menulis sebab semalam keletihan....

Hari ni pulak aku sibuk memasak dan melayan tetamu...

Tak buat Open House pun cuma ada tamu datang dari Terengganu...

Sabtu lepas... semasa nak bertolak balik dari Melaka...

Aku tengok tayar kereta dah 'flat'... Alamak...!! terpaksa singgah ke kedai tayar sekejap...

Sekali dia periksa... ada 5-6 batang paku...

Banyaknya... patutlah leper terus...



Selesai segala kerja... aku memulakan perjalanan.

Seperti biasa.. kalau aku nak balik ke Shah Alam mesti ada 2-3 persinggahan.

Pertama sekali singgah di hospital.  Menziarah anak sedara yang dimasukkan ke hospital kerana demam denggi...kemudian ke  rumah adik ipar di Bukit Beruang... dari sana aku ke rumah kawan FB berdekatan dengan rumahnya...

Bila melihat jam dah hampir 6.00 ptg aku bertolak balik.

Dalam perjalanan aku menelefon bapak... memberitau dia aku tak sempat singgah sebab dah terlewat ... kerana aku perlu sampai ke Shah Alam sebelum jam 9 malam.

Setelah berbual dgn bapak sekejap...aku meletakkan telefon.

Walaupun dah cakap tak sempat ke rumah bapak... tapi hati aku rasa tak sedap.

Terasa bersalah sangat bila dah dekat tapi tak singgah jumpa bapak...

Teringat kata2 ustaz... melihat wajah bapak itu mendapat berkat & pahala...

Lalu aku terus cakap kat Fareez...

'Jomlah singgah umah atok... sian atok... tak baik pulak kalau jumpa atok...'

Sampai aje rumah bapak...

'Assalamualaikum...'

'Larr... dak anie... kata tadi tak singgah...'  bapak tersengeh2...

'Hehehe... tak sedap ati pulak pak... dah dekat dah...' sambil menghulur tangan bersalaman dengan bapak.

Lalu duduk sebentar dengan bapak di tangga dapur bapak ... berbual sambil memerhatikan ayam2 bapak yang sedang terkedek2 masuk reban...

'Anie takmo makan ke...'

'Alah kenyang lah makcik...masak aper?'

'Asam pedas...makan le...' makcik mempelawa...

'Wah!! Kalau asam pedas makcik memang tak boleh tolak...'

Aku terus menyendok nasi ke pinggan dan makan... walaupun sebenarnya perut dah kenyang...

'Ude suka asam pedas makcik.. dia kata suruh anie masak asam pedas macam nenek...'

Sempat juga bertanya resepi makcik... hmmm... lebih kurang je dgn resepi aku... cuma mungkin air tangan yang memasaknya membuatkan ianya berlainan sikit.

Dalam aku berbual... makcik mencedok kuah asam pedas ke dalam bekas....

'Anie... nanti bawak balik ni untuk Ude...'

'Abih... makcik ngan bapak nak makan aper...?'

'Esok ada rumah terbuka... bapak & makcik nak pergi nanti kuah tu terbuang'

Rezeki jangan di tolak... Alhamdulillah...

Setelah berbual2 sebentar... aku mintak diri dgn bapak.

Perjalanan lancar di lebuh raya... dan sampai ke tol Bukit Jelutong jam 8.15 malam.

Aku berhenti di tol untuk solat & menukar pakaian sebab nak ke Rumah Terbuka Upin Ipin...

Macam2 ada... juadahnya sedap... tapi aku tak boleh nak makan banyak... perut masih kenyang.

Aku cuma makan soto... dan kuey teow goreng aje...

Di samping itu kami dihiburkan dengan telatah maskot Upin & Ipin... dan anak2 dihiburkan pula dengan nyanyian dan juga skrining dari episod upin ipin...





 
 Walaupun seronok berada di sana... aku terpaksa bergegas balik sebab nak tengok Cerekarama TV3...

Mana boleh tinggal...hehehe...








...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

16 comments:

Zareda Norman said...

lah ingatkan nak balik dan smpai rumah sebelum kol 9 tu pasal apa.. rupanya nak tengok cerekarama.. hehehhe

kak ina kl said...

salam anie..kita pun camtu..kalau gi jejalan raya..mesti balik cepat sebab nak layan cerekarama.

selamat hari raya dan maaf jika ada terkasar bahasa.

Kak Anie said...

Zar...peminat tegar drama Melayu...hahaha

------------------

Ina...tulah pasal...kalau pergi mana2 pun mesti ingat balik sblm cerekarama...

Maaf zahir batin kita bersama...SELAMAT HARI RAYA juga

zino said...

meriah nya raya hehe

ainnoraini said...

wah kak anie..sempat lagi gi rumh terbuka ipin upin tu...
tapi bile dah kenyang tu...ambik bau jer la makanan kat sane kan kak anie...

MOKCIK AZWA said...

hehehe kak anie...nak tengok citer kemaafan yang tertangguh tu ek...

tak dinafikan setakat ini cerekarama tibi tiga hari sabtu memang tidak menghampakan hehehe...

aNIe said...

Zino... meriah makan2...hehehe

-------------------

Betul tu ain...kalau dah kenyang letak apa pun yang sedap dah tak rasa sedap lagik

-------------------

Azwa... tu pun dah terlewat balik...membebel ngan Fareez sebab dia yang lambat ...

Memang minat cerekarama... jarang yang menghampakan...

KV said...

padat betul jadual akak. hehe

nur said...

sedapnya asam pedas.. terliur lak


wayne rooney injured?

Kak Anie said...

KV... hehehe... terpaksa bagi dua... program Melaka & Shah alam

Nur... asam pedas memang sedap...!!

- kak ina - said...

haha... nak tengok cerekarama rupanya... haha...

- kak ina - said...

haha... nak tengok cerekarama rupanya... haha...

CuTeMiUt78 said...

salam kak..
wah bestnya dpt g beraya umah terbuka upin ipin.. sempat lagi tu nak tgk cerekarama

Mak Su said...

mak aiii, kak!! banyaknya paku! ayoyo, kalu kena kat harum sundal malam, udah jadik orang dah. hahaha

aNIe said...

Kak ina....hahahah...tak boleh tinggal...peminat tegar...

Cutemiut...kena sempatkan jugak...hehehe

Maksu... pontianak pun takut...hahahha

KAKTINY said...

kagum aaa dgn akak.. buleh je ke sana ke mari.. siap dgn pegi open house upin ipin..

terror... terror...
(paling terror, menepati masa utk hiburan sendiri.. cerekarama.. semua lain buleh tolak tepi tuuu.. mmg terror... bajet masa baiikk je kan.. hihihihi...)

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails