Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, June 14, 2010

Aku Surirumah Global...

Cuti sekolah ni...telenovela Filipina yang aku ikuti setiap hari...ditunda tayangannya. 

Sebab diganti dengan slot Lagenda....cerita dogeng untuk anak2 dari tanah seberang.

Dulu aku selalu layan telenovela dari Filipina.

Setelah telenovela yang meletop satu masa dulu...iaitu Sanay Wala Nang Wakas...dah lama aku tak layan citer Filipina lagi...

Sudah beberapa bulan She-Wolf disiarkan di TV3...dan aku menjadi peminat setianya.



Heronya Piolo Pascual...memang ensem...dulu hero Filipina yang digilai anak2 muda ialah Jericho Rosales & Diether Ocampo...sekarang Piola Pascual pula menggantikan tempat mereka.



Waktu tengahari selalunya bila dah siap semua kerja ...sambil melipat baju aku akan melayan telenovela2 yang ditayangkan di TV3.

Sejak dulu lagi...waktu tengahari pasti ada Sinetron dari Indonesia...kemudian...Telenovela dari Venezuela...dan adakalanya ia diganti dengan Telenovela dari Filipina.

Pasti ramai yang masih ingat pada Telenovela La Usurpadora...Por Tu Amor dengan pelakon cantik yang seksi...Gabriela Spanic...tak lupa juga dengan kisah Rosalinda lakonan Thalia...dan Rubi...(Barbara Mori)






Saje tempek gambar2 pelakon2 yang aku minat ni...dah rindu nak tgk telenovela Venezuela sebenarnya...


Hari2 menontonnya membuatkan aku dapat menghafal sebahagian dari tutur kata mereka...agaknya kalau selalu tengok boleh tak aku bercakap bahasa Sepanyol? Atau Filpina ke?  Indonesia tu mudah aje...heheheh

Kini...bahasa Sepanyol dah kurang ingat...tapi Filipina dah mula ingat semula...sebab hari2 tengok...

Tu sebab masa Sya datang ke rumah aku dia cakap...

'Larrr ...kak anie...kau ni sungguh duduk rumah...tengok drama global...Omputih... Indonesia... Sepanyol...Filipina... semua kau sapu...'

Hehehe...

Okaylah kan...macam Sya tu dia giler drama Korea je...hehehe...




...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

8 comments:

"MULAN" said...

time ni takde masa dah nak layan telenovela tu.. masa kat vietnam saya ikut ''pangako sayo''.. sodap jugak citor dio..

kak Erna said...

anie..akak masa kerje shif dulu.sempat jugak layan cerita2 tu..ni nak kerja normal balik ni..tak sempat..semua cerita tu ditayangkan waktu belum balik kerja..tapi..kat 105..ada cerita filipina mula 5.30..sempat juga akak tengok..walaupun tak sempat dari mula..balik kerja aje..kejar itu dulu..best juga ceritanya anie...

kakpah said...

salam anie.
kakpah dari dulu tak suka tengok telenovela ni. sebab dia bercandu. tengok sekali dua mesti nak ngadap sampai habis citer..
hehe...

ainnoraini said...

bestnye kak anie...sambil buat kerja tengok TV...saya sempat jugak nengok citer bersiri ni..
tapi mase dlm pantang(cuti bersalin)...bahagia betul saat2 tu..

Yunus Badawi said...

wah rajin layan telenovela ya. Emak Adam suka tengok Cahaya. Kalau tak sempat siang dia tengok ulangannya waktu tengah malam. Tapi minggu ni siaran ulangan waktu Maghrib pulak huhuhu

ckLah said...

Dulu pernah ckLah berkursus seminggu di Penang. Tiap petang rakan2 bercanda di pantai hotel yg privacy (Kalau bayar sendiri jgn harap dpt hotel mcm tu, rugi betul), tp ckLah bersendirian di bilik, kecanduan telenovela Juana Perez ke apa ke.Seminggu mcm tuuu je.
Sekarang ni...tgk tv pun dh jarang...tarikan internet lebih menggoda!

iina said...

wah kak mmg global lah.. takpe kita kan serumpun bangsa kan kan.. dulu saya suka layan tgk cite thailand n korea.. hehehe.. ;)

Kak anie said...

Mulan...pangako sayo dulu akak pun tgk...suka sgt dengan Christine Hermosa tu...

---------------

Kak...memang pun ...semua tu ditayangkan waktu kerja...jadi orang yang dok rumah je dpt layan...

---------------

Kak pah...memang berhantu...selepas tu...anie jarang nak ikuti sgt...takut ketagih macam kak pah ckp

---------------

ainnoraini...kalau bekerja memang tak dpt nak layan...

-------------

YB...sinetron Cahaya tu MIL saya yang minat...memang dia tak lupa..dia tengok tayangan tengahari tu

-------------

cklah...tulah...kalau dah terkena ketagihan telenovela...tak tgk pantai pun takpe...hehehe

-----------

iina...akak jarang tgk citer korea ... tapi thailand ada pernah dulu sekali layan drama tu...best...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails