Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Wednesday, June 16, 2010

Dah balik ke Shah Alam dengan Anak2 Sedara...

Tadi tengahari aku balik dari Melaka...

Kelmarin...masa balik dengan cik abang...aku cuma balik berdua dengan Fareez...Farhan aku tinggalkan untuk temankan kakaknya...

Tapi balik ke Shah Alam hari ini...penuh satu kereta...

Termasuk aku sebagai pemandu...

Ada 7 orang lagi penumpang.

Sorang adik ipar dan 6 orang kanak2 termasuk Fareez.

Cuti sekolah cuma tinggal beberapa hari lagi.

Anak2 sedara yang datang itu memang seronok bila berada di rumah ku.  Tak bawa berjalan2 pun takpe...

Bagi mereka...datang bermalam di rumah aku macam datang bercuti... suatu pengalaman yang menyeronokkan.

Cukup sekadar membawa mereka makan2 di McD atau KFC Giant ...atau pergi berjalan2 di SACC sudah bagai satu percutian hebat bagi mereka.  Kerana aku bagi mereka adalah mak besar yang 'cool'....'best'... dan aku pulak  memang suka melayan bebudak ni...

Tapi...bila dah ramai2 ni...memang fenin kepala lah...

Tak kira siang malam mereka asyik dah bermain aje...

Dah jam 1 malam tadi pun masih belum tidur... nak tengok TV pun tak dengar...

Nasib baik adik ipar aku yang ikut aku sorang tu ade...sekali dia jerit macam halilintar...lintang pukang bebudak ni cari tempat untuk landing...

Nampaknya...dalam 2 hari ni rumah aku macam tadikalah...hehehe...

Senario yang biasa di musim cuti....










...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

11 comments:

zino said...

teringat masa sekolah rendah dulu.. bila cuti sekolah je pegi kelumpo hehe duduk rumah sedara..

ainnoraini said...

mesti kecoh dan meriahkan...bile dah ramai2 tu...

pB said...

Salam Kak Nie,



pB is back ....

Kak anie said...

Zino...yang syok tu bila diorang dpt bercerita ngan kengkawan...kita cuti pi umah sedara kita kat KL...kau ada sedara kat KL? Hehehe..

-------------------

ainnoraini...ni tengah tergolek lagik ni...blm bangun...siaplah bangun nanti...

-----------------

PB...kemana menghilang...? Lama tak dengar berita...

Zareda Norman said...

zar suka kalau ramai ramai kat rumah.. masak macam macam.. tapi bila dorang balik 2-3 hari zar moody.. sedih sebab dah sunyi sepi lah pulak

idahani said...

selamat pulang n selamat melayan anak2 buah yer kak anie..hehehe

iina said...

wah kak gegak gempita umah kejap.. tapi mesti sonok kan bila riuh rendah tuh ;)

MOKCIK AZWA said...

memang seronok bila bersama kanak2 ribena kan...tiga nak bujang mokcik pun tumpang sekaki juga mengusik adik2 dia hehehe

sejak Hadi balik ikut cik abe, sunyi sikit..tapi havoc juga bila dua anak dara pulak bergaduh huhuhu...

pening nak melayan karenah dorang tapi seronok bila dorang ada, sedih bila berjauhan...

kak Erna said...

anie..akak ada kat sacc..pada 18.6...he he ..esok la..wah meriahnya rumah anie..seronokan..

Kak anie said...

Zar...terasa sunyi bila diorang dah balik kan?

----------------------

idahani...dah balik dah...masa diorang ada nak bertenet pun tak dpt sgt

----------------------

iina...seronok sebab ramai...meriah

----------------------

Mokcik dah rasa bila berjauhan..suasana meriah & cuti mcm tu selalu dinanti2 kan?

----------------------

Kak...nampaknya takde rezeki kita nak jumpa...insyaallah di lain masa kot...

Dreamerz said...

Cam tadika atau nursery kecohnya tu kan. Takpe school holiday is almost over.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails