Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, May 25, 2010

Bila Anak-anak Bergossip...




Tau tak kita yang anak2 kita yang bersekolah rendah tu pun pandai bergossip?

Anak2 kecil di sekolah rendah ni yang masih belum tau apa yang patut cerita...apa yang tak patut cerita kena hati2 ye....

Sebabnya...mereka tu masih kecil...kadang mereka tak tau apa yang mereka ceritakan di kalangan mereka itu adalah rahsia rumahtangga...atau pun yang tak sepatutnya diceritakan.

Si kecik aku ni memang suka berbual dengan aku...

Sebabnya...kami banyak menghabiskan masa berdua...

Dan dia memang rajin bercerita tentang kawan2nya...

Pernah bercerita dengan aku...apa yang diceritakan oleh kawannya...

Si polan ni...mak ayah dia selalu bergaduh...

Si polan tu cakap...ayah dia selalu mintak mak dia duit...dia tak suka bapa dia...sebab kalau tak dapat duit bapa dia selalu pukul mak dia...

Si anu ni pulak cakap...ayah kita dah meninggal...sebab ayah dia sakit...ayah dia penagih dadah.

Yang sorang ni pulak cerita....tadi kita dtg awal sebab ayah kita memang tak pergi sembahyang Jumaat...kalau kat rumah pun ayah kita tak sembahyang...bulan puasa pun ayah kita tak puasa.

Yang paling tak tahan aku dengar....

Mereka bercerita ... "Mak kita kalau nak bersihkan bulu ket**k dia...dia pakai pisau cukur je...'

Heiii !!!  Anak2!!  Takkan lah pasal mak kau  bersihkan bulu ket**k pun boleh jadi cerita...

Kaki gossip betullah bebudak ni...takde benda lain nak cerita ke?

Hahahah...so ibu-ibu....mak mak...hati2 ye...kaki gossip kat sekolah tu main cerita saja apa yang diorang dengar...diorang nampak....







...

 Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

10 comments:

~ yus ~ said...

Hahaha....iyelah kan kak..tak padan kecik bebudak ni rupanya..bergossip benda2 mcm tu juga rupanya..hihi.

ainnoraini said...

betul kak anie...ank sye pun same pandai bergosip...hari tu dia kabar kat sye kwnnye tu...ada mak baruu...ayahnye kahwin lagi...siap tanye sye lagi..kalau mama nak tak...

Roronoa Zoro said...

hahaha.. kelakar budak2 tue.. comel.. hehe

hafizmd said...

ini bahaye ni..budak2 mmg tak bertapis punyer..jujur dan telus..

kelakar bile citer cukup bulu keti** pun boleh jadik bahan gosip..hoho

Kak anie said...

Yus...kalau nak cerita macam2 aje bebudak tu...diorang duduk berkumpul2 tu bergossip2 tu belum bab bf gf lagi..kecik2 dah pandai...

-------------------------

ainnoraini...hahaha...kecik2 dah pandai nak tanya mak dia suka ke idak...mesti dia tak suka dengar tu...

------------------------

Zoro...bahaya tu...hehehhe

-----------------------

hafizmd...diorang tak pandai nak gunakan simpan mana yang boleh dan mana yang tidak kalau bercerita ...hehehhe

whiteladylily said...

wakakaka..terbaekk la kak..!love this stoghy so much!
pasni kena tengok kiri kanan la..syyyyyy

MOKCIK AZWA said...

wakaka...langkah terbaik, jgn mandi bersama anak2..nanti dorang nampak apa mak dia buat hahaha..

iina said...

Kak Anie.. agak2 apa gosip pasal kak anie pulak dia cerita hehehe.. bahaya nie kak bahaya.. hehehe ;)

aNIe said...

whiteladylily...memang kena tengok kiri kanan dulu sekarang tau...bebudak ni bikin mak2 susah hati aje...hahahaha...

Mokcik...bahaya wooo...!!

iina...kalau nak tau apa dia gossip ttg akak kena tanya kengkawan dia lah...hahahah...bahaya...!!

kak ina kl said...

betul aNIe..bukan boleh cerita bukan-bukan..habis semua di ceritanya.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails