Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Saturday, March 27, 2010

Buli...

Siapa buli siapa...?

Ni bukan kes buli kat sekolah ye...

Ni juga bukan kes buli di jalanraya...

Ini kes buli di rumah....



Satu hari...perbualan cik abang dengan aku...

'Bang...minggu ni nak suruh anie balik Melaka tak...'

'Boleh jugak...anie nak balik jam berapa'

'Sabtu petang kot...'

'Kenapa petang...balik le pagi'

'Farhan ada Futsal...kalau tinggalkan dia anie boleh balik pagi...'

'Abih kalau tinggalkan dia ...dia nak duduk dengan siapa kat rumah?...Ude ada event kan?'

'Munirkan ade...?'

'Hmmm..nak tinggalkan dia dengan Munir ke...?  Kesian dia nanti Munir buli dia...'

'Buli aper pulak...'

'Yelah...nanti Munir suruh dia buat macam2...'

Aku ketawa....

'Alah...biarlah dia adik beradik...Munir bukan suruh buat aper pun...suruh goreng telur je kadang...'

Heheheh....itu boleh dikatakan buli ke?


Kelmarin...semasa kami sedang bersiap2 untuk keluar...

'Fareez...pergi le siap...'

'Dia takmo ikut tu....'

'Bawak le dia bang...kesian dia...'

'Kenapa...?'

'Nanti dia kena buli dengan Farhan...'

'Farhan selalu buli dia ke?'

'Dia suka menyakat...nanti memekik2 dia ni kena sakat...'

'Okaylah ajak dia...ajak Farhan sekali...'

Hehehehehe....

Betul ke selalunya abang2 yang lebih tua ...suka membuli yang kecil2 di rumah...

Itu kira buli ke...menyakat...?








...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

5 comments:

pB said...

yg kak umah tu ...

no tiga tu sukerrrrrrrrrrrr sgt usik adik diaaaaaaaaa


yang si adik tu asyik dok menangissss jerrrrrr...



tension pBbbbbbbbbbbbb

idahani said...

kak anie..adik beradik sakat menyakat ok gie..kalo ayah dok nyakat anak camner lak?

pengsan kak..

Erna said...

anie..akak punye kes macam idahani cakap tu..ayah suka sangat menyakat anak..dari budak tu kecik lagi..pelik betul..selagi anak tak nangis..selagi tu tak berenti..geraaammm akak...

Cik Kiah said...

hahahha...dwe2!!...saya ni dulu kat rumah yang paling kecik sekali. Jd mangsa buli kakak dan abang2. Sampai besar kak. Kakak no. 1 selalu buli saya dulu suruh buat susu anak dia. Hahhaha. Kekadang buleh jadik gaduh :P

zino said...

sama lah kalau yg kat rumah ni... terutama alang dengan kakak masa kecik dulu asyik bercekak je penat jadi refree hehe

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails