Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Saturday, February 13, 2010

Gadis Tol...

Hari ni aku sibuk untuk bersiap2 balik ke Melaka...maklumlah cuti panjang...

SELAMAT TAHUN BARU CINA...buat mereka yang merayakannya...

Hari ni...aku jangkakan...kat highway mesti jem tak hengat...sebab ramai yang akan balik bercuti.

Hmmmm....ingat nak balik Melaka...teringat satu cerita...dulu aku pernah buat posting kat blog ni...so disebabkan aku sibuk...just recycle entry lama ni...

Layannnn.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Semalam aku dan anak2 pergi ke KLIA sebab hantar hubby pegi outstation Penang...semasa sampai kat pondok tol tu...hubby aku bukan main senyum2 lagi kat budak jaga tol tu...aku pun sajer mengusik...

'Wah! Wah!...Lebar senyum?'

Dia jawab...

'Alah senyum je aper salah'...aku diam je...alah aku pun tak kesah cuma sajer mengusik...

Cakap pasal gadis tol aku teringat satu lawak yang aku baca kat dalam majalah...aku tak ingat majalah yang maner satu...mungkin juga ade yang pernah membacanya. Sehingga sekarang aku masih senyum2 kalau teringat lawak tu...

Kisah ni kisah benar diceritakan oleh sorang pembaca. Katanya suami dia ni memang suka mengusik perempuan2 yang dia jumpa..kalau ade yang bermurah hati tersenyum padanya pasti disapanya. Isteri tersebut dah biasa dah dgn perangai suaminya tu...sejak kahwin dia memang camtu...jadi dah tak kuasa nak layan dah...

Satu hari diorang nak balik ke kampung di selatan tanah air. Sampai sajer di tol...seorang gadis tol yang manis tersenyum menghulurkan tangan untuk mengambil wang dari suami. Gadis tu manis bertahi lalat di hidung...Wah!! Sang suami tu pun bukan main tersenyum2 simpul...

Setelah menerima resit dengan senyuman di bibir...sang suami pun berkata :

"Hai cik adik!!...Manis taik idung"

Dengan serta merta wajah gadis tu berubah...

Si suami yang kemalu-maluan sebab tersilap cakap terus berlalu...muka jadi masam-masam kelat...yang si isteri di sebelah ketawa terbahak-bahak...

'Padan muka abang...len kali menggatal lah lagik...'

So lain kali kalau ade sesiapa yang cuba nak mengurat menggunakan isu tahi lalat di hidung...hati-hati bila bercakap...takut tersasul...malu sendiri

...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

10 comments:

faridmw said...

salam...
selamat bercuti.. salamt pulang ke kampunag.. lawak gak cita tu... hehe

idahani said...

hahahaa..kelakar mang kelakar kak anie..selamat balik kg yer..

ilah jy said...

selamat bercuti kakak ku..ilah juga balik kg pulai melaka.. macam ni leh la oder kimchi tuu hehehe,
kelakau laaa ceta tu.. mesti serik tol ....hehehe..

zino said...

lain kali tulis dulu skrip tu hehe

Tirana said...

Hahaha...agaknya berdebar sangat kot sampai tersasul..tapi nak mengusik jugak tu..hai..lelaki.

leeya said...

selamat bercuti kak anie..

saya pun selalu kena tegur pasal tai lalat ni..sbb ada satu kat bwh hidung.hehehe..

dan penah gak terkena dialog camtu..huhuhu..hampeh jekk..

tp mmg klaka kalo igt balik..

iina said...

hehehe kak lawak sungguh.. tulah niat nak mengusik kan dah salah cakap hehehe.. nasib jumpa kat tol.. klu jumpa hari2 mau tak senang duduk..

Teringat dulu pakwe saya pernah cakap.. masa dia selalu ulang-alik dr rumah ke kl setiap hari.. dia cakap adik jaga tol tuh mesti senyum manis kat dia.. tup2 satu hari tuh saya naik keta ngan dia .. terus adik tuh dah tak senyum manis dah hehehehe... saya gelakkan jelah.. tulah.. ada hati nak perasan konon.. actually saya tak kisah pun hehehe.. saya selalu gak dapat adik2 laki yg hensem senyum manis kat saya heheheh

Mama Rock said...

hahaha kelakar la kak anie!

Kak Anie said...

Ilah Jy...Faridmw... idahani... zino... Tirana Leeya..iina...mamarock...

Saya dah pun selamat sampai dari Melaka...alhamdulillah...

Memang kelakar baca criter tu...bak kata zino...len kali kene tulis skrip dulu...

Betulkan iina...kita tak kisah pun...hahaha

ilah...akak terlupa nak sms ilah...sorry...

jus call me ida.. said...

Hihihi...sempt lg tu... Sib baik laki sy bukn jenis gtu

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails