Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Wednesday, December 23, 2009

Puas...!!

Malam Isnin...Ude balik dari Ganu...aku pergi ambil dia di pejabat...sampai sahaja...dia menghulurkan aku satu beg plastik...

'Ibu...nah sata...the best Sata...'

Ketika parking kereta...menanti Ude dan kawan2 memunggah barang ke dalam kereta...aku membuka beg plastik... dalam suasana gelap aku mula membuka satu persatu sata tersebut dan memasuknya ke dalam mulut....hmmmmm...enaknya....hilanglah sudah rasa terkilan aku semasa tak dpt beli sata ketika melawat Trengganu dulu.

Hujan lebat menyebabkan cik abang aku tak dpt berhenti semasa dlm perjalanan pulang...nampak jugak orang menjual sata di tepi jalan...cik abang aku bertanya...

'Nak beli tak...anie nak tak...' tapi kenderaan terus berjalan...tak berhenti pun....

'Hmm...tak payahlah...' nada merajuk dah masa tu...mana taknya...dia tanya tapi tak berhenti...

Dan dari hari tu aku asyik menyebut aje tak dpt makan sata di Ganu...sehinggalah aku dpt makan semalam....

Puass.....!!











...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

Mak Su said...

alhamdulillah syukur... :)

tulipurple said...

wahh...syioknye dpt sata ek kak anie.(sayanggg Ude kat mak dia kan)alhamdulillah...tp sy tak lalu makan sata.ikut tekak masing2lah kan hihi.

MULAN said...

oohh memang lazat berzat.. memang sedap itu sata..!!

eh eh tulip tak lalu ke... takpe, kot orang kasi nanti, pas kat kita je.. ku lahap sampai kenyang..

sI tEDI said...

baiknye uda ingat kat ibu. ALhamdulillah. dapat gak kak anie merasa sata.

Kak anie.. saya pun macam hubby kak anie.. kalau nak beli buah2an tepai jalan dok tanya adik nak ke tak.. kete x benti.. ekekekke

Leeya said...

sedap ek sata ganu tu kak anie? hehe..nak rasa cket..hehe..saya selalu buat sata sendiri tp tatau plak sata ganu camne rasanya..hehe

Kak anie said...

Maksu...alhamdulillah...syukur...dah berbulan2 asyik menyebut je...

---------------------

Tulip...mau tak si Ude belikan...akak sejak tak dpt beli masa kat Ganu tu asyik bercakap aje yang akak nak makan sata...tu yang dia belikan tu...

Sedap sata tu...hehehe

----------------------

Mulan...yelah nanti kita makan sama2 ye..kongsi sata Tulip...

----------------------

tEDl...tak baik tau...mesti adik tu teringat2..mengidam mcm akak...hehehe

Ude tu kalau apa akak nak memang dia carikan...

---------------

Leeya pandai buat sata ek? Wah!! boleh belajar dgn leeya...kalau tak rasa sama...kita godeh2lah kasi sama...hehehe

kak ina kl said...

salam aNIe...akak pun suker beli sata bebanyak klu gi ganu..kat sini ada jual...tapi tak doyan nak beli sebab yang jual perempuan indon..geli tekak nak telan..ganu punya jugak yang best..

memang boleh pengsan bila ramai anak sekolah..nasib baik tinggal 2 orang..tapi beratus jugak habis..klu stokin ina beli kat mydin..murah..

Cat Cat said...

Oooo... begini rupanya sata... Tentu sedap, kan..??

silversarina said...

sata memang sedap , kami kalau balik kampung memang bawak sata , panaskan sekejap dan makan panas2 ..yummy .

AuntieYan @ Makcik Blogger said...

Salam Ani,

He!...he!...sata antara kegemaran K.Yan. Sekitar KL ni tak pernah dapat sata yang sedap. K.Yan mesti cari sata bila balik kampung Cik Din...setakat ini sata Pak Soh Tanjung Lumpur Kuantan adalah yang tersedap.... :-)

KAKTINY said...

ni ala2 dh lepas gian ngidam le kak yer.. hahahhaaaa....

kak anie said...

Ina...tulah pasal...kadang tekak jadi tak selera bila berada dlm situasi camtu...ada orang kata sata Kemaman pun sedap jugak...

Ina...mau tak pengsan sekarang anak2 pandai nak demand...barang2 pulak sekarang semua memahal...

------------------------

Cath...memang sedap...trasa ikannya...cuma sata yang sedap ada di Ganu & Kemaman je...

-----------------------

Rina...akak esok hari tu...keluarkan dari petisejuk...tak sempat panaskan pun dah abis kena makan...hahaha

---------------------

KaK...wah!! mcm ni len kali ude pi Kuantan suruh dia cari kat sana pulak lah...cuma tak tu samada dia dpt cari tempat tu atau idak...

--------------------

Ye Tiny...berbulan2 mengidam tau...beli kat sini tapi tak sedap...akak memula tak tau le sedap ke tak...Ude yang cakap...dia kata yang kat Ganu lagik sedap...mau akak tak teringat2...

zareda said...

teringat dulu geng motor pi Cherating, kami belasah makan satar dan otak otak sampai 4 ratus lebih kena bayar.. Dasat tapi emmangs edap

Kak anie said...

Zareda..bila akak cakap ngan Ude sampai 4 ratus..dia pun terperanjat...ahahhaa

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails