Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, December 1, 2009

Jalan2 Cari Pasal...

Minggu sebelum raya haji...anak2 dah mula bercuti.


Kami belum pun bercadang untuk ke mana-mana...


Lalu untuk menghilangkan kebosanan memerap di rumah...aku dan anak2 bercadang untuk jalan2 di IKEA...berjanji nak berjumpa dengan Ummi semasa lunch di sana...aku dan anak2 bertolak dari rumah jam 12.15...


Masa sepatutnya kami sampai di sana menjadi tertunda...kerana semasa dalam perjalanan tayar kereta menjadi lembek...terpaksa berhenti mengepam tayar dan memulakan perjalanan dengan perlahan...takut tayar lembek semula...alhamdulillah...sampai juga ke Ikea...


Disebabkan kelewatan itu ...aku cuma dpt berbual sekejap aje dengan Ummi yang sudah pun menghabiskan lunchnya dan terpaksa pulang ke pejabat.


Selepas Ummi pergi barulah aku dan anak2 beratur untuk mengambil makanan kami....


Seperti biasa...Fareez dengan meatballsnya...




Farhan pula dengan Chicken Legnya...


Aku pula semestinya dgn Ikan Salmon kegemaranku...


Selesai makan...kami jalan2...


Layan gambar ajelah yer...gambar anak2 aku yang sibuk berposing sajer2 untuk menghabiskan masa...













Sebelum itu mereka telah mencuba berbagai2 jenis topi yang dipamerkan di situ...
















Selepas ke Ikea...kami ke Ikano...jalan2 sambil window shopping...sampai kaki aku naik lengoh.

Sebelum jam 4 kami bertolak balik dengan rasa puas...sebab dapat menghabiskan masa bersama-sama dalam suasana gembira....

Memang seronok sesekali jalan-jalan cari pasal...!!




...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

12 comments:

pB said...

Salam Kak ANie


dah lama tak sampai IKEA

biasa kalau ke IKEA tak pernah pun makan meatball tu.
asyik dok beli karipap jer

MULAN said...

ooohh yaaaa... salmon pun feveret saya..

MOKCIK AZWA said...

wah bestnya gi jenjalan kan kak...sedapnya meatballs...

Tirana said...

Ksk Anie rajinnya window shopping..Saya masa cuti sekolah ni paling malas nak keluar rumah..hehehe..asyik terperap aje..

Mak Su said...

gamba ikan salmon nyer mana kak?

Erna said...

seronok jenjalan ye anie..ditemani 2 hero tu..kalau akak tak lepas la..kalau setakat ngan anak2 je..ayahnya mesti ade same...

iina said...

kak cari pasal sakit kaki hehehe.. oklah jgn betul2 cari pasal benda xelok kan ;)

aNIe said...

PB...bebudak ni suka pergi cafe yang satu lagik tu...yang karipap tu sekarang kitorang beli bungkus je...

---------------------------

Mulan...feveret no.1 akak jugak...tak pernah miss kalau ke Ikea...

--------------------------

Mokcik...sian kat bebudak ni...sebab memang tak plan aper2 percutian pun dengan bebudak ni untuk cuti sekolah...


-------------------------

Tirana...akak memang suka window shopping...survey harga....pastu plan bila nak beli...hehehe

--------------------------

Alamak...maksu...salmon tu dah kena bedal dgn tuanpunya nya lah...heheheh

-------------------------

Kak Erna....kalau nak tunggu cik abang tu ntah bila lah...dia kat Melaka...anie kat sini...

-------------------------

iina...ha'ah lah...tu jalan2 cari pasal sampai sakit kaki...hahahha

tulipurple said...

fuhh..sy seminggu sblm bersalin nk pekena meatball,pg2 dah sampai ikea,skali tgk brkfst xde meatbll...bila dah pkl 1130am kene rushing blk plak..uhuks...takpe abis pantang jer nk terjah ke sinun.

zany said...

syukur sebab sekarang ni dah tak minat dah makanan kat IKEA tu, 2, 3kali pergi dah muak kecuali karipap je tetap nak beli dan makan panas2 jam2 tu jugak.

sI tEDI said...

mana gambo ikan salmon dengan org yg memakannnya???

ini tidak adil!!!

Kak aNIe said...

tulip...takpe...nanti lepas pantang boleh pi jenjalan puas2 tau...makan aje aper nak makan...hehehe

-------------------------

Zany...kak anie ni jarang ke sana...kadang 2-3 bulan sekali...tu yang bebudak tu seronok...

-------------------------

sl tEDl...hahaha...gambo ikan salmon tak sempat nak tangkap...tuan dia dah makan...pastu orang yg makan dah lari pi toilet...hahahaha

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails