Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, January 23, 2009

Puji Memuji...

Adegan tengahari kelmarin...



Dalam perjalanan menghantar si kecil ke sekolah...



Masuk saja kereta...aku menghidupkan radio...



Kedengaran lagu nasyid mendendangkan bait-bait kata memuji ALLAH....



'Ibu...lagu aper ni...'



'Kan lagu nasyid tu...dia ada sebut Alhamdulillah'



'Ohh...aeez tak dengar tadi...'





Dia diam sambil mendengar lagu tersebut...kemudiab bersuara semula..



'Ibu...memuji tu apa?'



'Memuji tu macam...kita cakap...ALLAH Maha Besar...ALLAH Maha Agung...tu namanya memuji ALLAH...'



'Ohhh...macam Aeez cakap...ibu saya suka makan sotong...'



'Bukan camtu...'



'Kalau puji... aeez cakap camni...ibu saya pandai memasak...masakan ibu saya sedap...hah!! camtu le kalau puji....pastu aeez cakap...ibu saya baik....ibu saya cantik...'



Lepas tu aku ketawa terkekek2 sambil membawa kereta...



'Ohh....puji tu maknanya cakap yang baik2 eh?'



'Ye...'



'Kalau puji kakak pulak...?'



'Kalau kakak...aeez cakaplah...kakak saya rajin bekerja...'



'Kakak saya comel...' Aeez menyambung.



'Aha...pandai pun...lagi...'



'Kakak saya gebuuu....' dia ketawa....





Hahahaha....bab gebu tu aku dah tak tahan...makin kuat aku ketawa....



Siaplah nanti kalau kak Ude tau bila dia baca entry ni...





...





Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

29 comments:

Tirana said...

Hahaha...gebu...cantik tu kak Anie..tahu pulak dia makna perkataan gebu tu ye...hehehe

Kak Elle said...

hahaha kelakar betul budak sorang ni kan?nasib baik dia kata ude gebuhhhhhhh kalau lain????

~ yus ~ said...

muahahaha...yelah kak anie, tahu pulak dia makna perkataan gebu tuh. Sure comel jer dgr Aeez sebut tuh, pandai dia usik kakak dia..hehe

zue said...

bagus juga banyak tanya..jadi kita tahu apa yg dia tak faham.

Zareda Norman said...

uda

sabo je baca entery ni..

fareez
gebu gebu sensitif yer... ehhehhe

ez said...

xpe kak..gebu tu menawan..hehehe

sya said...

Nasib baik dia tak cakap aku gebu.. aku debik je..

Ummi365 said...

ha ha ha.. ummi baru nak kata, nasib baik dia tak tak kata maklang dia gebu.. tenguk2 kak sya dah comment hehehe

tulipurple said...

hehehehe...pandai tul aeez nie tau...baca komen maklang dia lg tergelak..huhu.
tpkan..sis n kak sya memang pun gebu..maksud sy gebu,mulusss jer kulit muka masing2..cantik.
aeez...kamu pun gebu gak tau..hehe.

Mak Su said...

ouh ouh, jangan puji maksu gebu ya sayang.... oops!

HappyIrfa said...

salam kak anie..
kdg2 pertanyaan mrk ni kita pening kepala nak menjawab.kalau tgk katun pun camtu gak,kejap2 tanya itu..kejap2 tanya ni..adui

Neeza Shahril said...

hahahaha!!! gebu tu subjective kak Anie.
Orang kurus suka bila dipanggil gebu..
ada orang tak suka..
kena tanya ude dulu lah dia suka ke tak hehee..

sunshine said...

comel tuuuul..

silversarina said...

Comel je bila dia puji macam tu, kira gebu tu satu pujian pada Ude, so be cool ye Ude !

Zek Zek said...

Aeezzzz aeezzz...camner plak Aeez tahu perkataan gebu tuh...

Nong said...

Kak nong pun terkekek baca entry ni. Nakal betul Aeez ni ye :)

acik ila said...

hi kak anie.. lama x jengok blog nie.. nampak lak citer pasal gebu.. tersenyum daaa depan pc bila dengar bebudak ckp kakak dia gebu.. agaknya apa yg dia paham pasal gebu tu yer.. hihihi..

aNIe said...

Tirana...dia pernah masuk kat Facebook...nama pet akak Gebooo...dia tanya apa makne gebu...akak katalah...tembam...cantik..

Tu yang dia tau tu

-------------------------

Kak...dia kalau angin baik...dia cakap gebu...tak pun comel...kalau kena sakat ngan kakak dia terus kluar kak ude 'gems..' hehehehe

-------------------------

Yus ...dia memang suka menyakat kakak dia...tapi tak berani kalau depan2...tapi kalau kat belakang pun dia cakap kakak dia comel...

------------------------

zue...dia memang rajin bertanya cuma rajin dengan tak rajin aje melayan dia...

------------------------

zar...hehehehe...Ude pun tak boleh nak cakap aper...gebu pun gebulah...

-----------------------

sya ...kalau gebu tu...kira comel tapi canteklah tu...hehehe

----------------------

Ummi...dia tak sempat nak usik maklang dia lagik tu...hahahaha

----------------------

Tulipurple...psst...dia tak perasan dia dah pun ke arah gebu tu...hehehe

----------------------

Maksu...bila cakap gebu...terbayang kucing garfield yang gebuuuu...heheheh

----------------------

Irfa...kalau tgk kartun tu yang kita nak jawab susah...bila dia tanya...kenapa Tom & Jerry tu asyik terkena kepit tapi tak mati2...

----------------------

Neeza...kalau gebu tu...alah2 cantik gitu...Ude mesti suka...

-----------------------

sunshine...comel tu memang perkataan yang digunakan untuk mereka yang dia rasa chubby...hehehe

-------------------------

rina...tulah kalau gebu tu macam cantiklah ye tak?

------------------------

zek zek...dia dengar cakap mak dia kot... :P

idahani said...

gebu?...hehehehee..mcm saya ni bukan gebu lagi dah..tapi tepu..hahahha

Abang Long said...

"Kakak saya gebu" hahahahaha ...

Selalunya si kecil hanya meniru percakapan orang dewasa.

Tapi bila diucapkan secara spontan. Kelihatan real...

iina said...

Nasib dia kata kakak dia gebu heheheh kalau emak dia gebu camna kak heheheh ;).. kalau pakai baju merah mengiurkan tak hehehhe ;)

Intan Rosnitta said...

Aeez pun comel. Kalau jumpa auntie nanti jgn kata auntie gebu tau, ckp cute ok lerrr.

Ahaks!

;)

ina said...
This comment has been removed by the author.
ina said...

salam kak anie...
apa kabar...lucu la telatah anak akak ni...hehehe...

zino said...

aeez...
uncle nak bagi tips sikit.. sebelum minta apa apa dengan ibu puji2 lah sikit ibu tu sure dia penuhi permintaan hehe

aNIe said...

Kak nong...tulah kerenahnya anak anie sorang tu...mulut dia kadang tak boleh taha...ada aje yangboleh buat kami ketawa...

--------------------------

idahani...kita ni bila jadi mak mak orang...selalunya dah tepu...nak turunkan ketepuan tu bukan main susah lagik

-------------------------

Abang long...tulah...bila dia cakap macamtu dengan gaya bersahaja kita nampak bende tu macam ...tak sangka dia boleh fikir camtu...

-----------------------

iina...Fareez tu selalu cakap emak dia cantik...hahahaha...takde orang lain nak puji kita...anak kita aje lah... :P

Merah memang mengiurkan... hehehe

---------------------

Intan..sikecik ni pandai tau...kalau nampak sesiapa lah yang size besar sikit...dia cakap comel...hehehe

--------------------

Salam ina...anak2 ni selalu buat kita terhibur...

-------------------

zino...hahahaha...memang mak dia ni makan dipuji ..ahahahah...bagus punya tips...

AZWA said...

Salam kak anie..

apa la agaknya reaksi kak ude bila tau adik aez dia kata dia gebu tu ek...hehehehe

KV said...

kanak2 berkata benar kak! Hahaha
mmg ude gebu kan.

aNIe said...

Azwa...dia cakap...pandai aje kau eh...cakap akak gebu...akak kata...okaylah tu...dia tak kata gems pon

---------------------

KV...memang dia gebuuuu...heheheh

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails