Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, May 10, 2012

Dalam Kelam Kabut...


Assalamualaikum...


Dalam kelam kabut menguruskan aktiviti seharian... sekejap saja dah hari Khamis ... 


Hari ni anak2 di SK Bukit Jelutong bercuti sebab mereka sedang membuat persiapan untuk sambutan Sedekad SK Bkt Jelutong...


Banyak aktiviti akan diadakan pada hari Sabtu ni... kedatangan Menteri Pelajaran merasmikan acara tersebut nampaknya akan membuatkan hari tersebut bertambah bermakna.


Jadi 2 hari ni aku berehat jadi menjadi supir... tambah Sabtu dan Ahad...dptlah cuti 4 hari...


Dalam bab menjadi supir ni...ada satu kejadian yang tak dapat aku lupakan...


Nak ketawa pun ada... nak menyesal pun ada...

Selalunya kalau aku dah siap kerja... aku akan bergolek2 sementara menanti waktu untuk 

keluar mengambil anak2...

Sambil golek...mata ni pun terlena...

Ketika terjaga...aku melihat jam dah menunjukkan pukul 1 lebih...

Apalagi...aku pun meloncat bangun terus mencapai baju sweater yang tergantung...beg tangan ... kunci kereta...dan bergegas keluar.

Dalam pada aku kelam kabut ... aku terasa satu kelainan...

Tapi terus memandu...

Sampai di lampu isyarat... aku termenung sekejap sambil melurut kepala...

Hahh!!!.... Rupa2nya aku tak pakai tudung...

Alamak !!  Apa nak buat ni... dah separuh jalan... nak berpatah balik pun kena buat U turn... jauh pulak tu...

Hendak tak hendak... aku terus memandu... sebelah tangan di atas kepala menutup kepala dengan lengan baju...

Nasib baik aku terlewat...maka aku taklah terperangkap dalam jem...

Laju aje aku memandu terus ambil anak2 ...

Si kecik melihat aku dengan wajah kehairanan... 

'Eh...apsal ibu tak pakai tudung...'

'Naik cepat... ibu dah terlupa...'

Adoyai... abih nak buat camaner... 'ter' yang tak disengajakan...

Rasanya ... hari ini dalam sejarah aku 'terlupa' pakai tudung...

Memang tak pernah terjadi...






...



Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

17 comments:

pB said...

TER ...

tak apa , rasanya


bukan sengaja pun


nampak gaya , kena letak spare tudung dalam kereta ....

sharifah rosidah said...

Hahaha, Anie kelakar tau tapi shidah pun ada cerita kelakar gak ni ceritanya shamsul beli kasut baru harga wah mahal tapi dia kelam kabut punya fasal terus bawak balik sampai rumah terus simpan, selepas 4 bulan kasut tu tersimpan dia keluarkan sebab nak pakai bila nak pakai je kedua dua kasut tu paten nya lain lain hah ambik kau nak gi tukar boleh sebab kedai kasut mahal memang senang tapi resit nya dah buang habih camno simpan balik lah jawab nya.

MOKCIK AZWA said...

wakakka.. kak anie..azwa pernah terkena juga..siap ambik henbeg segala nak keluar dari pintu.. tengok2 tudung tak pakai..mujur masih kat rumah hahaha

aNIe said...

Tulah PB...rasanya nak kena letak satu kat kereta...tapi kereta tu kereta anak...time dia kemas2 dikeluarkan nanti...

Memang tak tentu arah dibuatnya masa tu

---------------------

Shidah...tu lagi lah haru biru... nak pakai tak boleh... simpan ajelah kan...tengok je...heheheh

aNIe said...

Mokcik...tulah kalau tak keluar rumah lagik takpe...ni dah jauh jugak perjalanan...nak berpatah balik pun tak berbaloi...lagi pun takut anak2 tu menanti lama kat sekolah...

nanonano said...

heheh comel je akak ni,
kalut sgt :p

Zaitun said...

Anie tak pakai tudung, kak Zai pula pakai kasut sebelah lain nasib baik tak keluara dari kereta.

aNIe said...

Nanaonano..masa tak pakai tudung tu dah tak comel lagik dah..hehehe


---------------------


Kak zai..kalau kena sebelah tinggi sebelah rendah lagi syok..hahaha

m.u.l.a.n said...

heehee.. saya pernah tapi tak jauh so patah balik.. kadang tu capai jubah je.. tak tau kat dalam tu pakai apa pon.. hahahaa... kes terlambat amik anak sokmo gitu..

sal said...

hehe..
begitulah klu nak cepat..ada je benda yang kita terlupa..

~ez~ said...

hehehe..klaka la akak nih. tp dah kelam kabut kan mcm2 leh jd.hehe..

AuntieYan said...

Salam aNie,

He he...lama tak dengor kabo berita...Kak Yan dah malas buka blog dah lama tak masuk baik blog sendiri atau blog orang lain.

Malam tadi tertengok Mania...he he, ternampak anak aNie, terus teringatkan aNie...aduhai...rinduuuu pulak rasanya.

Pasal cerita tudung tu, Kak Yan pun pernah berlaku, tapi bukan pasal lupa. Masa kerja dulu, selalunya pakai tudung dlm kete, satu hari bila sampai ofis hanya serkupnya saja ada..tudung elek, rupanya tudung jatuh depan pinti rumah masa nak keluar, nasib baik ada member ofis yang ada spare tudung....:-)

makchaq said...

Mak-mak memang macam tu..

makchaq pun pernah keluar pakai kasut sebelah lain,
dah kena keluar juga dari kreta,
tarik kain bagi meleret jalan langkah kecik2... tp memng nampak la ada yang perasan.. gasak la..

aNIe said...

Mulan...akak selalu berkain batik je...hehehe...kalaulah kereta pancit... org tentu ingat makcik manalah berkain batik tepi jalan tu... hehehe

--------------------

Sal...ni jenis kelam kabut... campur kalut...hahahah

aNIe said...

Ez...tulah pasal... yg gelihati benda yang selalu kita pakai boleh lupa...tak pernah jadwi camtu...w

-----------

Kak Yan... anie pun dah rindu nak jumpa akak...lama rasannya tak jumpa akak... bertanya kabar pun jarang...

Lagi nak gelak baca cerita akak...tinggal serkup je...hahahah... nasib baik ada spare tudung...

aNIe said...

Makchaq...hahaha.. ni kira jalan macam Jepun lah ye... cuba bayangkan kalau pakai kasut tinggi satu kasut rendah satu...lagi haru biru

Acik Erna said...

he he anie..anie..dah 'ter' nak buat camana kan..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails