Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, May 3, 2012

Berhenti Membeli Dulu ...

Assalmualaikum...

Minggu lepas minggu ni... ramai orang berpusu-pusu ke Pesta PWTC...

Memula memang ingat nak pergi... tapi pitih dah habis...

Sebelum cik abang terbang kelmarin... dia dah bekalkan pada aku sejumlah wang untuk belanja... dan dah hampir seminggu dia pergi... duit yg tinggal untuk seminggu lagi...

Kalau nak memang boleh keluarkan duit lagi...tapi aku rasa buat masa sekarang cukup dah aku bershopping membeli buku...

Lagipun aku dah dapat buku yang aku terlalu idamkan... dan buat masa ni...aku nak rehat dari membeli untuk menghabiskan apa yang aku beli dalam sebulan dua ni...

Buku idaman ku kini sudah menjadi milik ku...


Sebelum dapat membelinya kelmarin... tak senang duduk dibuatnya... setiap kali ke MPH... aku akan membelek buku ini...SETIAP kali... dan dalam hati terus berazam untuk menyimpan wang untuk memilikinya....

Semasa balik kampung di rumah bapak aku terjumpa buku yang sebelumnya...


Bapak kata nak pinjam ambillah... tapi tak sempat nak baca pun aku dah dapat yang lagi baru... dan sebelum memulangkan yang ini pada bapak... aku siap balutkan... sebab dah jadi tabiat aku... buku yang nak dibaca mestilah dibalut cantik-cantik supaya tak rosak...dan berada dalam keadaan baik.



Kunjungan terakhir ke MPH... aku dpt beli buku ni....tapi belum baca lagik...


dan beberapa buah buku lagi... gambar ni diambil ketika sedang sibuk membalut buku2 tersebut...

Kerana.. aku memang sayangkan setiap buku yang aku ada... 

Oleh itu... buat masa sekarang...'stop' dulu membeli... nak membaca pulak...






..

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

8 comments:

ainnoraini said...

byk kakanie buku tu semua..mmg kene stop dulu membelikan...kasi habis baca dulu...

asben saya mmg minat baca buku2 mcm ni...bininya ni tumpang baca jer..

MOKCIK AZWA said...

betul sikap tu kak..dah banyak beli, baca la dulu..jgn asyik membeli tapi bacanya tidak hehehe..

aNIe said...

Ainnoraini... tulah.. kena berhenti dulu... akak ni memang suka membeli... baca tu pelan2 sikit...hehehe

------------

Mokcik ...hahaha...betul tu... asyik membeli tak sempat membaca... jadi baca jgn tak baca...

Acik Erna said...

betul la anie.baca yang ada dulu.dah habis baca baru seronok nak beli yang lain..

Nieda said...

Bagus buku2 itu . berbaloi dgn harga juga.

m.u.l.a.n said...

saya pon byk buku dah beli tapi belum baca.. adoi.

aNIe said...

Kak... anie ni pantang pergi kedai buku... mesti terasa nak beli...gatal je tangan ni...hehehe

-------------

Nieda... memang bebaloi...suka sgt...

aNIe said...

Mulan...hahaha... samala... tapi semangat membeli tak pernah pudar...kan?

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails