Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, January 13, 2012

Muhasabah Cinta....

Assalamualaikum... 
Salam Jumaat buat kawan2 blog...

Dihari yang mulia ini nak rehat sekejap dari cerita percutian di Medan...
Terdengar lagu ni di Youtbube...
Ingin sangat berkongsi dgn pembaca... 
Lagunya begitu syahdu...
Liriknya begitu bermakna... 
Mari kita hayati bait kata2 yang begitu menginsafkan...
semoga ianya akan  menjadikan kita hambaNYA 
yang lebih taat pada perintahNYA dan mengamalkannya...
serta lebih mensyukuri nikmat yang diberikan kepada kita selama ini...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu
...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

12 comments:

cikceriacorner said...

salam akak..

thanx 4 sharing..

lagu ni sgt touching...

peringatan utk kite semua..:)

Munnafendy said...

erm...tak terhitung byknya dosa ni... =(

Dalila Hamid said...

terasa diri kerdil di sisiNYA

aNIe said...

Cik Ceria... suka dgr lagu tu kan... syahdu je...

--------------

Munna....memang rasanya terlalu banyak...

aNIe said...

Dila... semoga segala kesilapan kita diampunkan....

Mummy Rizq said...

Lirik yg menyentuh hati

aNIe said...

Mummy Rizq...sedapkan liriknya...akak suka...

ainnoraini said...

Terasa insaf la kak anie bila dgr lagu ni...
l

MULAN said...

moga kita semua sentiasa mendapat rahmat & diampuni Yang Esa..

best nya trip kak anie pi medan.. terasa nak pi lagi.. saya pi masa 18 tahun.. dah byk membangun medan tu..

@xiiinam said...

Lagunya sedap...
Mesejnya juga bermakna....



Terima kasih...

sharifah rosidah said...

Sedap nya lagu ni Anie suka shidah, terima kaseh share ya

Admin said...

Cinta itu sememangnya indah
P/s : kedai cenderahati

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails