Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, November 4, 2011

Cerita Semalam Tintin... Hari Ini Tunggu Soffiya & Nenek Kebaya (Episod Akhir)...

So... how was the movie yesterday..?

Wah!! Speaking London you...

Semalam aku dan si kecik benar2 seronok menonton filem tersebut.

Dari awal... hingga akhir... filem ini penuh aksi dan gelak ketawa...

Si kecik dok tergelak terbahak2 sebelah aku...



Tapi kerana keletihan dari pagi ke sekolah... kemudian ke studio rakaman...lepas tu terus kene heret ke Mid Vall... di akhir cerita aku tak dengar dia ketawa lagik dah...biar pun aku di sebelak dia bergelak sakan... dia senyap je...



Bila aku toleh ke sebelah...dia dah terlentok dengan spek mata 3D dia...sian anak aku...kepenatan betul dia...

Keluar aje dari panggung... dia cakap... nanti kalau dah tayang kat pawagam... nak ajak ayah pergi tengok pulak...adoyai...!!!

Adventure of Tin Tin memang best..!!  Pasti anak2 akan terhibur dengan cerita tersebut...




Semasa di dalam kereta semalam... aku cakap kat si kecik...

'Alahai... tak dapat nak tengok Soffiyah ari ni tau...'

Memang aku ralat nak meninggalkan episod-episod akhir drama tersebut....tapi nak buat camaner....

Jadi hari ni...aku akan berada di rumah... dari tengahari hingga ke malam.

Aku dah beritau anak2... 

'Ari ni ibu takmo pergi mana-mana... sebab ibu nak tengok episod akhir drama Soffiya....sebelum tu... tengahari ibu nak tunggu episod akhir Nenek Kebaya.... '

Agaknya kalau aku jadi Soffiya siapa agaknya pilihan aku... 

Pasti aku akan memilih Ilyas... kerana bagi aku Ilyas menyayangi Soffya setulus hati.. tidak pernah pun dalam hatinya meragui Soffiyah.  

En Kamal memang baik... begitu menyayangi Soffiya...tapi sayang dan cinta dia cepat tergugat oleh perkara2 boleh membuat dia ragui Soffiya.  Sebagai isteri...pasti hancur luluh hati Soffiya bila dituduh dgn perlbagai tuduhan oleh suaminya... cuma kesilapan Soffiya ialah dia tidak berterus terang pada suaminya hingga boleh membuatkan suaminya meragui segala tindakannya...


Drama Nenek Kebaya walaupun ini adalah tayangan ulangan... aku tetap tak pernah tinggal untuk menontonnya... kerana aku memang minat drama ni dari dulu lagik....



p/s... dapat tau... drama ni ada 28 episod... hari ni baru episod ke 26...jadi ade 2 episod lagi sebelum berakhir....


...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

10 comments:

♥ manje ♥ said...

wah bestnya dapat g tgk wayang kan... em tintin tu cerita berkenaan apa kak?

manje ada bela kura2 nama pon tintin :) ~

Sari Yusa Ibrahim said...

Soffiya, byk episod yg sy tertinggal.. nenek kebaya?? lagiiiiiiiilah banyak ttinggal.. sedey...

aNIe said...

Manje... Tintin tu mengisahkan sorang pemberita yang ingin menyelesaikan misteri sebuah replika kapal dagang zaman dulu... jadi dia terjebak dlm macam2 adventure bersama anjing & kapten kapal tersebut... memang seronok...

Kura2 nama tintin? Dulu nama kura2 anak akak...Little Giant...

--------------

Sari Yusa... akak tertinggal 2 episod... ni tengah nak tengok kat Tonton...

HappyIrfa said...

kena tengok la TinTin ni macam best je

Zaitun said...

aNIe suka tengok drama ya.
Banyak drama2 yang best kan.

pB said...

sepatutnya TV3 kena tukar waktu tayangan .....

aNIe said...

Irfa... ahah... pergilah bawak anak2... kelakar...

------------

Kak Zai... anie bila malam je memang setia dengan TV3 ...sebab banyak drama...hahahaha... lepas tghmalam baru buka channel lain

aNIe said...

PB... memang pun... sebab waktu tu tgh maghrib... akak selalu... ambil wuduk... bila azan...solatlah kejap... sebab kadang gazet depan dia lama... tak pun masa iklan... iklan kat TV3 ni lama...

Acik Erna said...

anie..episode akhir ke..tak tau pulak akak..janji tengok aje..he he

aNIe said...

Kak belum berakhir lagi...minggu depan kot...ada 2 episod lagik...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails