Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, August 9, 2011

Shalat Dulu... Iwan Syahman...

Kelmarin semasa bersama cik abang balik dari berbuka puasa... aku dengar lagu ni...

Kemudian aku cakap kat cik abang...

'Bang... suara penyanyi ni buat anie ingat pada Iwan Dangdut...'

'Abang ingat tak?'

Seperti biasalah cik abang aku tu...dia mendengar tapi kadang takde respond... jadi aku sambung cakap lagik...

'Alhamdulillah sekarang bang...dia dah dpt hidayah... macam Sham Kamikaze...dua dua tu dah berhijrah kepada hidup yang lebih baik...'

'Tulah kan... diorang kata... hidayah Allah tu hanya akan diberikan kepada yang terpilih...'

'Hmmm....'

Malas nak cakap lagik...sebab apa yang aku tulis ni sebahagian apa yang aku bebelkan...pot pet pot pet pot pet... sensorang...

Hahahha...

Balik je aku surf You Tube...

Memang sah lagu Iwan...

Seronok dengar lagu ni...terutama sekali liriknya...




Semoga kita antara mereka yang dipilih ALLAH untuk diberikan hidayahNya... Ameen....


...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

10 comments:

~ yus ~ said...

Yalah kak, dengar je lirik pertama dah dapat cam suara Iwan tu...

Alhamdulillah kan, moga kita juga antara insan terpilih yang mendapat hidayahNya...

shafarina said...

Haah la kak.. apsal bila kita tanya ke tunjuk ke diorang buat dek je? Tensen saya.. last2 ckp dengan anak ajelah.

MULAN said...

amin... amin... moga kita di antara insan terpilih oleh Nya..

cikceriacorner said...

alhamdulila..atas nikmat dan rahmat dari Nya

kak ina kl said...

selamat berpuasa anne..
alhamdulliah ..

aNIe said...

Yus...memang boleh kenal suara dia kan...biar pun dah lama tak dgr masih kenal suara dia...

Ameen

----------------

Shafarina...hahahha... tu ler masalah kita... ingatkan akak je.. kadang kita bertanya...dia mengangguk...last2 bila kita tanya 2-3 kali... jadi salah.. kalau angguk mana kita dengar kan...adoyai...cik abang kita ni boleh dok serumah

aNIe said...

Mulan... Ameen...

--------------

Cikceria...kita pun tumpang bersyukur...

aNIe said...

Ina KL... selamat berpuasa juga ...

♥ manje ♥ said...

assalamualaikum kak anie

kita pun ada dengar lagu ni...
lirik dia mmg baik...

>> kdg2 kita pon mcm akak gak, bercerita sensorang takde respon pon dari cik abg huhu... ~

sharifah rosidah said...

walaupun lagu tu berunsur nasihat tapi bunyi dangdut tu tetap ada tak lah boring sangat sbb selalunya irama nasyid je yang berkumandang.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails