Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Wednesday, August 3, 2011

'Perginya' Liana Afiera Malik ... Al Fatihah...

Alhamdulillah...masuk hari ni ... dah 3 hari berpuasa...

Awal puasa memang keletihan melanda diri...sampai malas nak buka blog... malas nak pi blog kengkawan...

Lepas selesai keman dan solat... aku dah terbaring... keletihan.

Sampai nak buat entry ni pun dah tertangguh...

Masa hari pertama...ketika sedang berbuka bersama cik abang... dan anak2... kecuali Munir yang berada di Melaka... Ude memberitau aku...

'Ibu... Liana Afiera Malik dah meninggal...'

Aku terkedu....

'Ye ke?'

'Ye....'

'Mana kau tau...'

'Ude baca kat FB Ahadiat Akasya....'

Pada mulanya aku enggan percaya...aku terus mencari di internet kesahihan berita tersebut... dan setelah menjumpai beberapa blog yang menulis tentang pemergiaannya barulah aku percaya...

Liana Afiera Malik adalah salah seorang dari novelis yang aku minati.

Bermula dengan novelnya ... Janji Assila...yang aku rasa begitu memikat hati ku... aku mula membeli dan membaca hasil karyanya.





Dan novel beliau yang terakhir aku baca ialah Bukan Puteri Lindungan Bulan.


Terpaksa mengambil gambar dari google sbb gambar yg diupload dah ilang...thanks to google...


Selepas itu aku aku masih menunggu-nunggu hasil tulisannya yang terbaru tapi tiada...


Sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan di tempatkan bersama orang2 yang beriman.












...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

20 comments:

~ez~ said...

innalillah..


semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 beriman..

saya pun ada dua2 novel tu..huhu

nizamsani said...

Innalillah.

sharifah rosidah said...

Innalillah, kalau Anie tak tulis siapa Liana ni Shidah pun tak kenal sbb maaf cakap shidah kurang kenal Novelis Melayu, ada lah 3 4 orang je yang shidah tahu. Ini adalah kerana anak2 shidah semuanya baca novel2 Bahasa Inggeris so kita pun baca anak2 punya je.

aNIe said...

Ez...akak suka novel Janji Assila tu...bila dah baca terus jatuh cinta dengan karya arwah...

Semoga rohnya dicucuri rahmat...kerana perginya arwah dibulan mulia...

-----------

Nizam... :)

aNIe said...

Shidah...anie memang minat membaca novel melayu...jrg dpt baca novel omputih... sebab memang tak beli pun...selalunya kalau teringin nak beli...sampai kedai buku...beli novel melayu pulak...hehehhe

Anie berkongsi hobi membaca novel dengan Ude... memang sama2 minat

sharifah rosidah said...

Anie, shidah sebenarnya malas baca novel tapi anak2 rajin kadang beli sendiri kadang mintak abahnya belikan, so kalau terluang baca je diorang punya. Hari ni harijadi ch abang ke yang ke 52 tahun tau.

cikceriacorner said...

salam akak..

al fatihah..

selamat berpuasa akak..:)

aNIe said...

Shidah...anie mmg rajin membeli dan membaca...selalu berebut2 dengan Ude nak tulis nama sendiri kat novel yg kitorang beli...

Sampaikan Selamat Hari jadi kat cik abang awak tu...tak celebrate ke?

--------------------

Cik ceria...Selamat berpuasa buat cik ceria juga...

ainnoraini said...

saye suke menulis ni kak anie...novelnye pun ade simpanan saye...

semoga rohnye ditempat kalangan yg beriman..alfatihah...

Ila said...

yer ke...saya suka baca novel dia..semoga dia diberkati..amin

MOKCIK AZWA said...

Al Fatihah untuk arwah..perginya sebab apa ya? Apa pun semoga rohnya dirahmati Allah SWT..

Acik Erna said...

Alfatihah..akak pun minat beli novel dia anie..semua ada..

aNIe said...

Ainnoraini...akak pernah tak tidor sampai jam lebih 4 pagi sebab nak abiskan baca novel dia... Bkn Puteri Lindungan Bulan tu walau pun tebal akak abis baca beberapa hari je...

Al-Fatihah untuk arwah

---------------

Ila...ameen... semoga rohnya dicucuri rahmat...

aNIe said...

Mokcik... khabarnya dia terjatuh... dan memang dia byk penyakit...sebab tu lah lama dia tak menulis atas sebab2 kesihatan...

-------------

Kak... anie tau... akak memang salah sorang peminat dia...sebab akak kan suka membaca...

Liyana Aziz said...

innalillah... masih x percaya... =(
tak ada sambungan YOYO....

secangkir madu merah said...

Al-Fatihah semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...

saya juga punya koleksi novel2 itu..


.

aNIe said...

Liyana Aziz...akak pun mula tak percaya..tapi bila trjumpa di FB ramai yang berkata begitu...barulah akak percaya...

Akak masih tiada novel YOYO tu... nak cari nantilah...

----------------

SMM...semoga rohnya dicucuri rahmat...

Suka gaya penceritaannya...

arisa-fujiwara[farah] said...

innalillah.... saye sangat suke bace novel2 die. paling saya suke, dan mimpi pun berguguran. banyak jugak novel2 arwah yang saye bace. semoga rohnya ditempatkan di kalangan org yg beriman...

Anonymous said...

Al- Fatihah...semuga roh nya tergolong didalam golongan para shuhadah...

PINKMARGENTA said...

al-fatihah..rasanya kita pernah baca novel dia tp dah lama kan novel yg bukan puteri lindungan bulan sbb kita baca masa sekolah dulu..mmg best

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails