Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, May 6, 2011

Pertama Kali Berjauhan...

Semalam.. si bongsu aku ke Tasik Kenyir bersama kakaknya Ude  dan kakitangan Upin Ipin untuk Karnival Tasik Kenyir...(kalau tak silap aku)

Ini pertama kali dia berjauhan dengan aku...selama ini di mana ada aku.. di situ ade dia... kalau tidak bersama pun mungkin hanya semalaman saja... masuk hari kedua dia dah mula merindui aku.

Semalam malam sebaik sampai di Kuala Berang dia telefon untuk memberitau yang mereka sudah pun selamat sampai.  Mereka tidur di sana.

Sebelum dia tidur... dalam jam 11 lebih aku sms dia...



Sebahagian sms dia... mengadu pada aku... kakak dia paksa dia mandi memalam... sedangkan dia pernah ckp kat aku... cikgu dia kata jgn suka mandi malam... nanti paru2 berair... jadi aku ckp kat dia...lap aje badan tu... tapi kakak dia dah paksa mandi...hehehe... nampak tu dia tulis kakak dia membuli dia...hahahha....




Entah kali ke berapa aku tak ingat... berpesan pada dia supaya mendengar kata2 kakaknya...
Siap pulak dia pesan aku jangan nakal2...hehehe 




Aku balas sms dia... sebut lagi... dgr cakap kakak & abang Muiz (kakitangan Upin Ipin yang bertanggungjawab menjaga kanak2 pelakon suara)


Dia balas balik...dah tensyen dah... dari tadi sms asyik cakap dgr cakap kakak...hahahaha....



 Dia sms bagi warning jgn komen apa2 lagi...

Masa... Farhan membaca sms aku ngan dia...

'Larrr... macam orang bercinta.. ntah berapa kali good nite... bye2... luv u... tapi tak abis2 lagik'

Hehehe...

Aku yang rasa kesunyian bila dia takde...malam waktu tidur.. terasa kekurangan.. sebab selalunya waktu malam... dia akan mencium aku berkali2... dipipi kiri... kanan... dahi... dan dia akan menyuakan pipi dia pula untuk dicium.

Kalau ayahnya balik dan aku tidur di bilik... dia akan mencium dan memeluk aku seolah2 aku akan pergi jauh...

Dan seandainya dia belum tidur dan aku bergolek2 bersamanya pasti kami akan berpelukan dan aku akan mencium pipinya bertalu2...sambil mengusap2 rambutnya...

Petang ni aku akan balik ke Melaka bersama Farhan... tanpa dia... pasti akan rasa lainnya.. kalau tak dia akan bergaduh dengan Farhan semata2 untuk mendapatkan perhatianku...  Kalau aku balik dengan dia sahaja....dialah yang rajin berbual dgn aku... akan mengurut2 tengkok dan bahu aku seandainya aku kata aku dah ngantuk...

Dia tak akan tidur sehinggalah aku masuk ke susur keluar tol Simpang Empat... untuk memastikan aku tidak kesaorangan bila memandu... ataupun selalunya.. dialah yang menjadi pembantu aku membalas sms FB untuk aku...

Hmmm... baru sehari aku dah mengira2 hari kepulangannya...

Betul macam orang bercinta...hahahah....maklumlah... anak bongsu...





...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

21 comments:

nanonano said...

hehehe lawak la ank bujang akak ni,
manje sgt tao, sweet la :)

tp yg xtahan tu pesan kat ibu jgn nakal2
owhh ibu ske nakal2 ekk? hihihi :p

Ummi M.I.M said...

wah.. wah. ngalahkan org bercinta..
hahahaha...

etiey.com© said...

manja bebenar lah kan.. hehhe

pB said...

alaaaa sweet nyerrrr

Kaktiny said...

aik.. nampaknya ni, si ibu plak yg lebih-lebih ni.. tak dapat 'lepas' anak bongsu dia nih.. kehkehkeh.. (gruau je kak..)

iya la kan akak.. dah namanya ANAK.. mana tak risau dan rindu kan kan kan.. hihihi...

aNIe said...

Nanonano.. memang selalu dgn dia je kalau kat rumah... tu yang first time berjauhan.. ber'lap' u.. lap u lagik

Hehehe... ibu dia tak nakal... ibu dia baik...dia yang nakal...hahaha

---------------

Ummi ... tulah pasal... tak abis luv u... luv u...

aNIe said...

etiey... anak bongsu.. tu yang berlebih manjanya...

----------------

Pb... nanti adam kalau dah besar pun manja tu... anak laki sorang.. yg bongsu pulak tu...

aNIe said...

Tiny... selagi dia tak balik... selagi tulah risau.. sebab terasa org lain tak dpt jaga dia macam kita jaga...

Kakak dia sampai hangin dengan akak... sebab berpuluh2 kali pesan jaga adik... jaga adik... jaga adik...hahahha

MOKCIK AZWA said...

hehehe kak anie..memang macam org bercinta. tapi mokcik blur skett... yg pi karnival tu Fareez kan.. Fareez dgn Daniel shah org yg sama ker? hehehhe

Zaitun said...

Faeez anak manja.
Memang sunyi kalau berjauhan dengan anak yang kita rapat.

Kak Zai lebih rapat dengan anak ke 3,hari2 cal.Sibongsu lebih manja dengan hubby.

aNIe said...

Mokcik... ahah... Daniel ngan Fareez sama... nama dia Fareez daniel...saje dia mengada2 nak pakai nama Daniel Shah kat FB tu...hehehe

---------------

Kak Zai...dia memang manja dgn anie... memang berkepit je dgn anie... susah nak berenggang...

::kak ina:: said...

berapa kali i luv u daaa.. :D

zue said...

anak2 yg bawah umur nilah penghibur hati kita kan kak anie...bila x ada kat rumah rasa sunyi je..

Alina... said...

hehehe mesti kak ni nangis tuu....huhu

iina said...

camnalah gaya ye sok kalau dia kwin kak hehehe ;)

Acik Erna said...

anie..ye laa anak bongsu..
aak bongsu akak dulu dapat keputusan upsar 5A punntak dapat dok asrama..dok sebulan asek menangis.bawak balik..
bila tanya..katanya mak tak de..aduhai..mana ada orang bawak mak sesama kalau pi asrama.
mau aeez pun macam tu nanti..he he..

Zareda Norman said...

anak bongsu ibu lah katakan.. ehheh

Kak Anie said...

Kak ina.. tulah pasal.. tak abis2 berkali2 cakap pun tak puas lagik

---------------

zue..betul tu...dia lah tempat kita peluk2...cium2.. hari2 peluk pun tak puas....

Kak Anie said...

Alina... tak nangislah...hahaha... kau ni buat malu je tau...

-------------

iina... nanti agaknya dpt gilpren je dia kuranglah ngan kita kot...hahaha

Kak Anie said...

Kak Erna...hahaha.. tulah kan... anak bongsu ni susah sikitlah... kita pun memang tak boleh nak berjauhan dgn dia... teringat2 je..

Hehehe... yelah mana org bawak mak pi dok asrama kan? Kelakar citer si bongsu akak tu...

---------------

Zar...hehehe...tulah pasal...

inahamdan said...

betul lah kak......anak bongsu ni mmg manje nye lebih sikit....,kite pun mmg terlebih manje gak kat dia......tu yg ble berpisah mula lah rse rindu mcm org tgh bercinta.......pape pun mmg sweet lah akak ngan si bongsu akak ni.......

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails