Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, April 18, 2011

Ibu Nak Demam? Yeeaaayyyy...!!!!

Hujung minggu ... balik Melaka...

Hari ini... badan aku rasa tak berapa nak sihat... tekak sakit... hidung macam nak selsema... kepala dah rasa ting tong....


Harap2 aku tak demam sebab kalau aku demam siapalah nak uruskan bebudak ni...

Kalau ada sedara mara dekat2 bolehlah nak mintak tolong uruskan diorang pergi dan balik sekolah.

Tapi... sedara yang paling dekat pun kat BBST Sepang...

Minggu lepas pun aku rasa macam nak demam... Alhamdulillah tak demam.. cuma badan rasa tak selesa.

Masa aku cakap kat si kecik ...

'Aeez... ibu rasa tak sedap badanlah....'

'Kenapa...?'

'Ibu rasa macam nak demam...'

Tiba-tiba....

'Yeeaaaayyyyy!!!!!  Esok tak sekolah.....!'

'Hei...apalah punya anak ni.. ibu nak demam dia suka pulak.  Saper kata kalau ibu demam kau tak yah pi sekolah... Ibu bangun jugak nanti hantar korang pi sekolah....'

Bertuah punya anak... aku ingat dia kata nak tolong picitkan badan aku... rupanya dia seronok kalau aku demam sebab nanti takde orang nak hantar diorang pi sekolah...

Sabau aje lah.....


...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

26 comments:

Mak Su said...

anak oh anak.... ;)

Normaliza said...

Hehe..kelakar pulak..

Sari Yusa Ibrahim said...

boleh gitu... hahahaha

Zareda Norman said...

sabau ajelah.. hhahaha

pB said...

salam


camner skrg??
dah ok ker??

Zaitun said...

Banyak minum air masak lepas tu rehat.

Kaktiny said...

hahahaaa.. kreatif punya alasa..

esok cikgu tanya, "kenapa tak datang sekolah?".

"Mak saya demam".. hihihi..

...

Ati Masrif said...

bebudak ni itu jek dia pikir..hihi

BBST tu dah dekat2 rmh kita kak :)

~ yus ~ said...

dah baik ke kak?

Nilah anak2 kan, seronok dpt can ponteng dia mak dia demam kan...huhu

♥ manje ♥ said...

hehe seronok kejap je tuh...
nati2 kalau nampak ibu dok
melepek aje mesti dia risau kan =)

Led said...

skg ni mmg musim demam kak lady

aNIe said...

Maksu.. bertuah punya anak tu...hehehe

-------------

Normaliza...tulah pasal...alasan yang kelakar untuk tak pi sekolah

aNIe said...

Sari... bebudak ni ...semua boleh...hahaha.. janji dpt ponteng

-----------

Zar...hahaha... tulah pasal...urut dada je anak2 punya ragam

aNIe said...

PB... sdg dlm proses minum air bebanyak... takut melarat...

----------------

Kak Zai... dah bergelas2 minum dah untuk hilangkan sakit tekak ni...

Rehat tak boleh lagik... malam nanti boleh kot

aNIe said...

Tiny...heheheh... dlm kepala diorang tu ada aje alasan kan?

-------------

Ati...hahahah... nak memonteng je...

Ohhh... Ati kat BBST ke?

aNIe said...

Yus... tgh melawan .. minum air lebih ni... takut kalau tumbang ... berjoget bebudak ni...hehehe

------------

manje... betul tu... akak kalau dah demam memang tak boleh bangun... pernah demam melepek seharian tak bangun2... kulit muka mengelupas sbb panas sgt...

------------

Led... tulah pasal... sana sini dgr orang demam...cuaca agaknya kejap panas... kejap hujan...

MOKCIK AZWA said...

Seronok ajer bebudak ni kak kalau dapat memonteng hahahha...

semoga akak tak jadi demam ya

iina said...

mmg bertuah sungguh kak ;)

kak Erna said...

ani..nasib baik tak jadi demam..kesekolah jugak aeez..he he

Ila said...

suka aezz ek kalau mak dia demam ek sbb takyah gi sekolah...hehehe

aNIe said...

Mokcik... Alhamdulillah.. beransur okay.. cuma tekak masih sakit... mata pulak sakit... panas kot dlm badan ni

--------------

iina tulah pasal...hahahah

aNIe said...

Kak erna.. kalau demam tapi masih boleh bangun... ke sekolah jugak...cantik muka dia nak memonteng...hahaha

------------

Ila .. tulah... tapi takde chance punya...hehehe

Alina... said...

kak anie:kita bkn nak demam...dah demam dah....

betulkan kak ni...kalo kita tak sihat takde saper nak atrkan ank kesekolah kan...sedara mara dah tkde hehhe...ni edraki tak sklh sbb tak larat nak bgun siapkan dia....suka nyer Edraki bila tak sekolah...melebar senyum hehe

So Shy Lady said...

hihi...budak2!

kak anie mkn vitamin C byk2 ok! ;)

aNIe said...

Alina... bebudak biasalah... tak sekolah dpt main puas2 kat rumah...hehehe

------------

So shylady... dah rasa okay dah... mata je merah macam mata toyol...hahaha

dEeWaN said...

Dah baik ke deman akk tu.

Ank2 sekarang, meka suka bebenau ponteng seklhkan....

Meka x pk 1 kali ponteng, bape byk ilmu dh ttinggal

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails