Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Sunday, March 13, 2011

Tak Tahan Godaan...

Kelmarin aku menonton rancangan Oprah...

Lepas menonton rancangan hari tu...'The Silent Killer...' aku jadi nekad...

Nekad untuk mengurangkan makanan manis.

Walaupun aku bukan peminat makanan manis...

Bila kali terakhir aku makan kuih manis....hmmmm.... bila eh?  Memang aku jarang makan kuih yang manis...sebab aku tak suka....

Paling akhir aku makan... chocolate brownies yang aku beli di Petronas tempoh hari... setelah sekian lama tak pekena kuih yang manis...

Tapi sejak aku mengenal Restoran Sri TTDi berdekatan pejabat Ude... yang menjual pengat durian terbaikkkkkk!  Tersedaaaapppp...!   Aku jadi ketagih...ketagih pengat durian itu biarpun aku bukan peminat pengat... atau bubur durian.  Cukup pekatnya... cukup manisnya...cukup lemaknya...

Rasanya dah 3 kali aku ke kedai tersebut... makan mee goreng atau nasi dengan sup cendawan ... makan pengat durian juga... lepas tu beli lagi satu bekas untuk dibawa balik... masuk dalam peti sejuk... makan dengan anak2... sedapnyaaaaaaaaaaaa....

Sepatutnya pengat durian tu dimakan bersama pulut... tapi aku takut nak makan pulut sebab nanti badan aku jadi sakit2...

Yang makan kat sana lain... yang dibeli bawak balik lain...

Harap2... aku akan cepat jemu dengan pengat durian itu sebelum terlambat....

Sebab aku tau... aku akan ulang memakan sesuatu makanan yang aku suka...sehingga aku jemu... nanti aku akan berhenti sendiri...



Si kecik yang sentiasa menjadi teman aku sedang menikmati pengat durian terbaekkkkk di Sri TTDi....




...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

Acik Erna said...

anie..aduhai..camana ni ye..
akak suka kuih manis..walau pun tak suka air manis..
kalau bubur durian tu..memang suka sangat buat sendiri..
macam macam akak gabungkan dengan durian tu..

yuka said...

kak anie, yuka ni suka sgt benda2 yang manis2...pengat tu mmg feveret la

Kak Anie said...

Kak...anie memang jarang makan kuih manis... yang anie suka makan kuih seri muka.. koci ... dan tepung pelita... last makan rasanya 2-3 bulan lepas...hahaha...

Kalau pengat tu memang tak pernah buat pun... selalunya kalau balik melaka... mertua suruh buat baru anie buat...

Kak kalau akak ke shah alam... nanti anie ajak pi merasa pengat durian kat situ nak...dekat aje... kat belakang Tesco Extra shah alam tu...

------------------

Yuka... kat restoran tu bukan pengat durian je... pengat pisang... bubur jagung... bubur kacang hijau pun ade... semua tip top.. kalau ke shah alam singgahlah dekat dengan Gengs Corner belakang Tesco Extra...

--------------------

sekadar satu coretan said...

la..same la kite ye kak anie...
saye pun selalu mkn kat kedai tu...mcm2 jenis bubur ade kan...saya suke bubur biji nangka n sagu...

kalau b/fast saye suke mkn laksam mmg sedap...dah cube kat lain tp tak sesedap kedai tu...

zino said...

kalau dah ngaku terbaik .. apa lagi nak komen.. makan je lah hehe

Zareda Norman said...

zar suka kuih manis.. tapi mmg sekarang no sugar.. atkins dietlah katakan.. heheh yg manis belum tentu jadi ubat..

pB said...

kat umah pB, sekilo gula boleh tahan 10 hari jer ...


akakkkkkkkk


restoran ni kat mana???

Zaitun said...

Terima kasih bagi info tapi dimana ya.Kak Zai suka mencuba kalau dapat tahu ada restoren yang makanannya sedappp...

sharifah rosidah said...

anie kat rumah shidah jarang buat kueh manis sbb suami dan anak suka makan kueh yang pedas macam cekodok ke, karipap ke, bukan makanan manis je tak elok air bergas pun sama.

Kak Anie said...

Ainnoraini...ohhh...ye ke? Alamak...akak dah lama cari laksam... ni yang tak sabar nak pi cuba esok ni... nak pekena laksam...thanks ain...hehehe...mana tau agaknya kita pernah bertembung ye...

-------------------

Zino...tulah... nak komen ape..makan aje kan...sedaaaapppp...!!

Kak Anie said...

Zar...akak ni lebih berhati2 sebab usia sekarang bukan semakin muda...kena jaga bab2 makan ni... akak selalunya akan ulang bertubi2...pastu... berhenti... then sesekali aje pergi ulang balik...

-----------------

PB...hahaha... rumah akak gula sekilo 2-3 bulan...hehehe...

PB... restoran dia kat area belakang Tesco Extra... dekat dengan pejabat Les Copaque...sederet dengan Geng's Corner...

Jom...!!

Kak Anie said...

Kak Zai restoran ni dekat area belakang Tesco Extra dkt dengan stadium shah alam tu...

Kalau akak tau kat mana pejabat Les Copaque... betul2 sederet dengan Restoran Geng's Corner... Sri TTDi namanya

-----------------

Shidah... anak2 kita serupa... suka yang pedas2... jarang nak yang manis... kalau cekodok tu semangkok besar pun boleh abis...hhehehe

MOKCIK AZWA said...

wah memang terbaekkk la tu kak kalau sampai berulang kali pi ke sana makan pengat durian...nampak si kecik tu makan pun mokcik terliur hahaha

mokcik pun tak berapa gemar manis, tapi MIL mokcik memang suka manis2...

aNIe said...

Mokcik...akak ni memang jarang suka yang manis2... especially pengat...memang jarang makan kecuali kat rumah MIL... tu pun rasa semangkok kecik je...

Tapi yang ni memang sedap...kaya dengan rasa durian...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails