Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, March 14, 2011

Mengandong Lagik...?

Sekolah dah mula cuti...

Bila cuti... aku selalu luangkan masa yang lama di waktu pagi untuk bergolek2 bersama anak2 sebelum bangun dari tidur.

Usai solat... aku akan baring semula... peluk2 si kecik tu... cium2 pipi dia...memang tak pernah jemu cium pipi gebu dia tu...

Kemudian aku cakap...

'Nanti kalau abang Munir dah ada anak ... dia panggil Farhan 'pakcik'   '

'Abih aeez'

'Aezz dia panggil Pak Busu...atau Pak su...'

'Alah...takmo lah...Aeez takmo dia panggil Pak Busu...tak best...'

'Abih Aeez yang bongsu... kenalah panggil Pak Busu...'

'Tak mo...Aeez tak suka...'

'Abih nak panggil apa...?'

'Pakcik ler....'

'Tak boleh... abang Farhan 'pakcik'  Fareez kena panggil Busu jugak'

'Abih kalau Farhan ada anak nanti dia panggil Aeez apa?'

'Dia panggil Aeez Pak Busu lah jugak... tak boleh tukar dah...Aeez yg bongsu...kena panggil Pak Busu jugak...'

'Alahhhhh....Aeez tak sukalah... Aeez nak dia panggil Aeez 'pakcik'

'Hmmm... kalau macam tu... ibu kenalah beranak lagi satu... biar Aeez jadi pakcik... anak kecik ibu jadi Busu'

Masa ni Farhan dah ketawa gelak2....

'Hahahah....Nanti kak Ade belom mengandong...ibu dah mengandong...'

Adoyai... tak kuasalah aku.... dah tua tua nak mengandong lagik...

Nanti kalau antar anak kecik hari pertama di sekolah orang ingat aku antar cucu pulak...sabau aje lah...

Pada usia aku ni aku sepatutnya main2 dengan cucu dah... takde nak jaga anak kecik lagik...  dah pencen dah...hehehe








...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

28 comments:

Anonymous said...

kikikiki
kelakar pulak dengar citer macam nie

iina said...

Alah kak.. belum lagik kena panggil lama2 nanti ok dah hehehe ;)

Alah sok leh panggil.. pak Usu.. idak pun Cu jek.. cam saya panggil Mak Cu saya.. sebab dah besar panjang nie.. panggil Cu jek dah.. takde sebut Mak Cu.. cam formal sangat hehehe

Zaitun said...

kak Zai pun teringin nak dapat cucu tapi masih belum nampak bayang.

kak Erna said...

anie..akak pun tak nampak bayang lagi nak bercucu..
tentu seronokkan dapat main ngan cucu..

zino said...

ok gak idea tu hehe

Yunus Badawi said...

sempat lagi Kak Anie kalau nak tambah satu lagi.

Emak Adam dah 40++ masa lahirkan adam.

ainnoraini said...

saye dulu2 pun tak suke anak saudara panggil busu ain kat saye ni..mase tu terasa mcm tua sgt...ialah umo beza dgn anak saudara 4thn jer masa tu...

saye ingat saye jer nak pencen...tp anak yg kecik tu beriya2 nk adik...tak dapek nk nolongnye...

Sari Yusa Ibrahim said...

hahaha... senyum smpi ke telinga sy baca entri kak anie ni... Kak Anie, kalu ngandong jgn lupa buat announcement tau... ekekekekeh!

RaFFLeSiA MeRaH said...

kak....kalau mengandung lagi ape salahnyer, akak bukannya menopause lagikkk...hehehe...

MULAN said...

saya nak lagi kak anie.. tapi takde rezeki..

oren said...

panggil paksu chik lah..senang..

kak ina kl (2) said...

jangan mcm arwah mil ...dapat cucu dan dapat anak sekali..apa nak buat allah swt dah bagi rezeki..terima ajerlah

Ila said...

hehehe..suruh panggil uncle lah...uncle aeez

Kak Anie said...

Anon...memang lah kelakar... nanti mak mengandung... menantu pun sama hahaha

--------------------

iina...tulah pasal...dia yang sibuk sgt takut dengar perkataan Pak depan tu...hahaha

Anie said...

Kak Zai... Insyallah nanti adelah tu... bebudak sekarang kahwin tapi takmo ada anak dulu... nak kukuhkan ekonomi...

-------------

Kak erna...hahaha...camaner nak ada cucu... menantu pun akak lom ada...anak lelaki selalu lambat menamatkan masa bujang mereka

Kaktiny said...

hahahaaaa... ada request tu kak.. utk dapatkan adik kat fareez supaya cita-cita fareez nak jadi dipanggil PAK CIK tercapai.. kehkekeh..

Kak Anie said...

Zino...takmo dah... sekarang ni nak abiskan masa dgn cik abang je...tapi kalau ALLAH nak beri tak boleh nak cakap apa


-------------------

YB...dulu masa saya dpt Fareez pun dah ada masalah...tak mo lagik dah...hehehe

aNIe said...

ain...agaknya pasal terasa tua tulah agaknya si Fareez takmo nama Pak Su tu...hehehe

Si kecik akak ni sebenarnya takmo ada adik...sebab dia nak jadi bongsu juga... nak manja lebih

-------------------

Sari...takde maknanya nak ngandung lagik...hahaha... nanti org ingat anak tu cucu akak...hahaha

aNIe said...

Rafflesia...takmo lagik dah... nanti ada anak kecik susah nak beramal ibadah...

---------------------

Mulan.. akak dah ade 4 orang...takmo dah...Mulan muda lagik...boleh lah...mana tau nanti ade rezeki

aNIe said...

Oren...hahahaha... ade pulak chik kat belakang tu ye...

---------------

Ina...tulah nak cakap habis pun tak boleh...kalau ALLAH nak bagi terpaksa terima dengan redha..tapi mintak2... takdelah...hehehe... nanti jadi macam MIL ina plak

aNIe said...

Ila...uncle pun glamour jugak kan...tak rasa tua...

------------------

Tiny...request tu dah lambat... dah abis tarikh tutup...tak boleh diproses...hahahah

Zareda Norman said...

hihihih.. kak anie teringin lah tu...

Kak Anie said...

Zar...takmoooooo...hehehe

Aeez said...

HUHUHUHUH ....

Mak Su said...

kita relax jer lah kak anie... ;)

secangkir madu merah said...

budak2 sekarang ni mmg gitu, cakap ikut sedap je kan.... sama mcm anak saya yg bongsu tu...kita dulu mana berani cakap ngan mak kita cam tu? heheehehehe...

cikceriacorner said...

heheheh..kelakau la akak..

macam2..heheh

aNIe said...

Maksu...hahaha... memang tgh relaks ni

-------------------

SMM... memang kita dulu takut kan dengan bapak... tapi akak dengan mak dulu sukalah berbual...dgn bapak takut...

--------------------

Ye cik ceria... cuba bayangkan akak umur 50an bawak anak pi daftar sekolah...mesti orang ingat cucu

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails