Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, November 1, 2010

Aku Dah Tua Rupanya....




Suatu hari... sedang aku memandu si kecil ke sekolah...

Semasa di dalam kereta dia menunjuk ke langit...

Aku lihat awan berkepul2....

Cantik....

Si kecil ni memang suka melihat awan...

Kemudian dia menuding jarinya ke sekumpulan kepulan awan...

'Ibu... ibu tengok tu... awan tu... macam teddy bear...'

'Mana....?'

'Tu.... ibu tengok ler betul2....'

'Takde pun....'

'Ade... ibu cuba tengok... tu telinga dia...yang tu  muka dia...'

'Mana ade...'

'Alah ibu ni....'  dia seolah2 kecewa sebab aku tak melihat apa yang dilihatnya...

Kemudian dia bersuara...

'Kenapa orang kalau dah tua... dia nampak awan tu macam awan aje...?'

"Apa...?  Kau cakap ibu tua eh...?'

'Ye le....'

'Aeez memang tak sayang ibu....'  suara buat2 merajuk....

Hehehe... itu aje lah modal aku....

Dan pastinya selepas itu dia memujukku...

Daya imaginasi anak2 memang tiada batasnya....







...


Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

21 comments:

PINATBATE said...

kadang-kadang idea dan pemikiran anak-anak tak tercapai dek akal kita..maklumla..dah tuaaaa..hahah!

Yunus Badawi said...

Hebat Aeez ni. Tinggi daya imaginasi dia.

Aeez lain kali jgn termakan taktik merajuk emak Aeez tu hehehe

ainnoraini said...

anak saye pun same kak anie...
hari tu ade la uban kat kepala saye ni sehelai...ade dia kate saye ni dah tua...tak lame lagi jd nenek kebayan...

MOKCIK AZWA said...

hehehe kak...berjaya tak pujukan Aeez tu?

pB said...

imiginasi budak budak ni memang LUAR BIASA

kak Erna said...

anie.nak buat camana kan..anak2 masa kita ikut cakap dia..tak tua2 mak dia..silap sikit..terus jadi tua..he he..

Kak Anie said...

Pinatbate...tulah... cakera padat kita kadang dah kaput...lembab...

------------------

YB... mana boleh tak termakan... kalau ibu dia tak peluk dia sehari...tak lelap tidur dia nanti...hehehe

-----------------

Hahahah... ainnoraini... kelmarin si kecik akak pun nampak ada sehelai uban...akak suruh cabut dia kata akak takut jadi tua...

-----------------

Kak Anie said...

Mokcik... mesti berjaya... dia kalau peluk cium aje ibu dia... cairlah ibunya...

-------------------

PB tulah pasal...macam2 aje yang diorang imagine kan...

------------------

Kak...hahaha...kalau kita ikut cakap dia...memanjang je kita muda ye... silap aje jadi tua...

Izariza said...

Salam akak,

ketawa sendiri baca entri ni .. memang keletah anak2 selalu buat kita tersenyum sendiri, kadangkala buat pening pun ada!

Semoga akak baik2 saja .. :)

Mak Su said...

errrkkk....... ;)

iina said...

Alah kak.. dunia kanak-kanak tgk alam penuh warna warni.. kita tgk alam 1 warna jek kak ;)

Zaitun said...

Salam iina...anak2 memang selalu macam tu kalau kita tersilap sikit mesti mereka akan kata kita dah tua.

zino said...

tua sikit je hehe

Anonymous said...

eh mmg la awan kdg2 leh nampak mcm2 bentuk...tak pernah nampak ker?
kdg2 kuda, harimau, bentuk naga...mcm2 tau...

Kak Anie said...

Izariza...kadang kita tak terfikir mereka boleh cakap mcm tu

----------------

Maksu...hehehe


---------------

Zaitun... saje ajelah tu nak mengenakan kita...

-------------

Zino...hehehe... yelah... sikit aje kan...?

------------

Anon... yelah kot... cuma saya nampak kurang jelas... sebab anon masih muda lagi kot...

zafi said...

so sweet la sis!! :)

Cikmin said...

kak anie..pernah jugak anak cikmin tanya soklan yang sama...tapi kan..cikmin nampak apa yang dia nampak..hehehe.. :P

Kak Anie said...

Zafi... hehehe... geram tau... org pompuan ni kalau bab tua ni sensitip..hahaha

---------------

cikmin eksyen sebab dia muda lagik...hahahha

Anonymous said...

YOU should've known better.....

sI tEDI said...

ekekekekekeke...

anon ni mesti suke pandang langit. mcm2 hewan dia nampak. =))

nape aeez x amek gambau awan tedi tu?? =))

Kak Anie said...

Anon... sorry... saya tak tau...

--------------

tEDl...alamak dah terlepaslah...hehehhe tak amik gambar pun

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails