Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Monday, September 6, 2010

Semalam Iftar Paling Meriah...

Hari ini...dah 27 Ramadhan...

Persiapan Raya dah sampai ke penghujungnya...dah takde apa nak beli lagik...cuma tinggal nak beli kasut Farhan.

Sebelum waktu berbuka tadi aku ke pejabat Ude...ambil dia terus ke Sunway Piramid.

Hari ini...kami berbuka di Sunway sebelum berjalan2 mencari apa yang patut.

Semalam...iftar paling meriah bagi kami

Dah hampir sebulan berpuasa barulah kami sekeluarga dapat berbuka bersama-sama...

Ada cik abang aku...ada Munir & tunangnya (mak ayahnya dah balik ke Kuching sejak awal puasa lagik)...ada Ude...Farhan... dan Fareez...

Gulai yang aku masak cuma 2 jenis.... Ikan Merah masak asam pedas.. dan udang masak lemak cili padi dgn nenas.

Seperti yang aku kata cik abang kalau ada rumah...dia rajin ke bazar ramadhan...

Munir pun sama .. suka mencari juadah buat menambah yang mana ada...

Ude juga...terus ke pasar Ramadhan di Shah Alam masa balik dari event.

Dah pesan jangan beli bebanyak sebab ayah mereka dah pun ke bazar ramadhan...

Tapi...akhirnya....




.... ada chicken wings...ada  roti john... ada roti bom.. ayam golek... ada murtabak ayam & daging... ayam percik...jemput2 udang... kuih ketayap... kuih lopes... ada air tebu... air jagung... air kelapa...



...ini saja nak tempek gambar masak lemak cili padi udang & nenas...


Akhirnya... murtabak dan roti bom terpaksa masuk dlm freezer...dibekukan.  Ayam percik masih ada dalam peti sejuk tu...

Yang lain-lain aku cuba sedaya upaya makan sikit2 ... nasib baik ramai...kalau tak membazir.

Walau apa pun...semalam memang meriah...seronok tengok anak2 berebut2 makan.  Dan paling seronok tengok asam pedas ikan merah menjadi gulai paling laku...habis seperiuk kecil... 

Alhamdulillah... dalam sebulan berpuasa... dapat juga sehari berpuasa bersama semua anak2 dan suami....



.




...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

8 comments:

"MULAN" said...

meriah betol tu ramai2... semestinya best kan..

Zareda Norman said...

kak anie
tahun depan InsyaAllah menantu pulak datang tolong memasak kan.. :)

elly said...

Meriah tul tu....mesti riuh rendah....

shafarina said...

syok tu.. :)

kak Erna said...

anie..akak puasa pertama je cukup..sampai hari ni..yang no,2 tak balik lagi..

Kak Anie said...

Mulan...best...sebab susah nak dapat semua ada sekali...ada ketika munir ade Ude pulak takde...kadang2 dua2 ade ayahnya pulak takde...

Alhamdulillah...ahad lepas semua ada...seronok...

-----------------------

Zar...hehehe...Insyaallah...semoga kekal jodoh mereka....

-----------------------

Elly...memang riuh...riuh sebab masing2 salahkan masing2 sebab beli tak hengat sampai banyak sgt makanan...hahaha...last2 akak yang kena...sebab diorang kata ibu yang tak bagi tau...ade ke patut...

-----------------------

Shafarina...memang syok...dpt sesekali macam tu...

----------------------

Kak...macam tulah kak kalau anak2 dah duduk berjauhan kan? Susah nak bersama2 mereka...dpt sesekali dgn mereka...seronok...

AuntieYan said...

Salam aNie....

Alaaaaaa...Kak Yan dah tertinggal keretapi la.....bila masa Si munir bertunang ni??? ada entry nya tak????

Semat Mnyambut Hari Raya, Maaf Zahir Batin. :-)

aNIe said...

Kak Yan....ada buat entry..siap ada gambar cincin lagik...hehehe...takpe...nanti insyaallah kalau ada umur bulan 1 boleh lah mula menjemput...

SELAMAT HARI RAYA buat akak ... hero akak cik din dan anak2...maaf zahir batin...

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails