Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Thursday, September 2, 2010

Ingatkan Dah Nak Mati Malam Tadi...

Semalam...

Aku dan Fareez je yang tinggal di rumah untuk berbuka...

Bila dah tinggal berdua...malas mula melanda...

Malas nak masak...

Lagi pun Ude takde...dia ada event kat office...jadi anak2 yang bersekolah petang aku yang kena ambil...selalunya Ude balik kerja terus ambil mereka.

Sampai rumah dari sekolah Fareez dah jam 6 lebih.  Masa dlm kereta lagi dah bincang2 dgn dia nak makan apa.... dia kata nak makan Nasi Goreng Pattaya & sotong goreng tepung kat Cafe berdekatan..

Jam 7.00 kami bersiap2 untuk ke Cafe.

Sampai aje...aku order makanan....untuk Fareez Nasi Goreng Pattaya...sotong goreng tepung & air carrot susu.  Aku simple je...mee goreng mamak & air sirap bandung.

Sementara menanti juadah sampai... aku ke kaunter kuih muih... mengambilkan si kecik tu...roti jala yang memang feveret dia.

Aku pulak...ambil sejenis kuih...seperti popia..tapi lebih besar dan isinya adalah sayur2 salad...mayonis dan sos cili...nampak menyelerakan.

Selesai makan kami terus balik...takut terlepas solat maghrib.  Selesai solat isyak...aku terus berkemas ruang depan untuk tidur.

'Aeez...badan ibu letihlah...rasa sakit2 badan...ibu nak tidur awal...'

Memang pecah rekod semalam aku tidur jam 9 lebih...

Malam jam 2 pagi aku rasa perut aku sakit...sakit sangat...

Aku bergulung2 di tempat tidur...

Peluh menyimbah ... aku rasa panas...sehingga berpeluh2...

Nak kata sakit nak buang air ... takde pulak...tapi memang sakit.

Sambil berguling2....aku colek peluh aku...dan aku rasa di hujung lidah...

Arwah mak selalu cakap...orang kalau nak meninggal...peluh dia tawar...tak masin.

Memang aku rasa macam nak mati malam tadi...kebetulan aku baru lepas bermimpi...bertemu arwah mak...dia ajak aku tawaf di kaabah...tetiba aku terkejut bila perut aku sakit.

Masa aku berguling guling tu...aku lantas bangun ke tandas...tekak rasa nak muntah...

Sambil duduk ... segala isi perut aku keluar.  Tapi sakit perut masih belum reda.

Selang beberapa lama lagi...rasa nak muntah datang lagik...kali ini aku rasa perut aku dah kosong...takde benda nak kluar...

Masa tu lah aku seperti rasa nak pitam...sempat membersihkan diri dulu sebelum membantingkan diri aku di atas katil...sehingga sampai waktu sahur.

Semasa sahur...aku takut nak makan... aku takut sakit perut tadi berulang lagi.

Aku cuma kana seketul sosej...dan minum air lebih sebab takut aku dehydrate.

Dah lama sungguh rasanya aku tak kena sakit perut yang sedemikian.  Keracunan makanan aku rasa..

Sekali kena... terus rasa nak mati dah...itu baru sakit yang sikit ALLAH berikan aku dah tak tahan...

Alhamdulillah..aku masih bernafas hari ini...








...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

16 comments:

manje said...

Alhamdullilah... jaga diri kak... ~

Authentic from U.S with Cheaper Price said...

moga kita sentiasa dilindungi..

Zareda Norman said...

Ya Allah, kak anie.. dalam pada zar dok suspen baca entry akak ni.. sempat nak tegralak bila akk colek peluh dan rasa hujung lidah.. heheheh.. apalah akak ni..

Tapi apapun, harap akak dah sihat..

sya said...

Kalau ikut bahasa bapak.. ko kena Cike tu.. ingat tak dulu masa anak dara ko penah kena pastu mak buat bekam angin atas perut guna gelas ngan bawang putih. Aku pun penah memang rasa cam nak mati .. rasa cam gunia berpusing jalan pun berpaut kat dinding.

Makanan yg ko makan masa buka tu tak elok.. nasib baik tak de apa2. Bapak kata ubat Cike ni mandi basah rambut satu badan.. aku tak tau le betul ke tak.

Ko mimpi arwah mak? Jelas tak? aku last mimpi 2 bulan lepas.. aku ntah nak ke mana ntah.. arwah mak tolong pack kan brg utk aku. Rindu kat arwah mak.

Alina... said...

mesti salah mkn..perut kosong mkn mee..angin sudah menyerang...sian kak ani...

JAI said...

eihh..kak anie..tak gi check Dr ker?? Kut2 ada yang tak kena kerr..

pB said...

insyaallah

umo akak panjang lagiiii


esok last kerja...

aNIe said...

Manje...thanks...

---------------

Authenthic...Ameen...

---------------

Zar...akak dah jadi macam arwah mak...kalau sakit ke demam ke...berpeluh sikit akak rasa masin ke idak...hahaha

Sihat dah...tapi badan ni sakit...perut ni gruk...gruk...bunyiknya...lapar kot sebab tak makan malam tadi...

-----------------

Sya...yelah...aku dah lama tak kena cike...last sekali masa kat Melaka dulu...masa tu dah kawin...cik abang aku bawak pi doktor...sakit yang amat...nak berdiri pun tak boleh...

Rasanya kuih popiah tu kot...sebab yang tu je keluar...mee tak pulak keluar...

Aha lah sya...mimpi arwah mak...jelas...tapi sekejap je. Memang rindu kan?

Al-Fatihah buat arwah mak...

aNIe said...

Alina...tulah salah makan...selalunya akak tak kesah makan mee...memang selalu pun makan mee aje masa buka...

----------------

Jai...rasanya dah okay dah ni...cuma perut ni bunyik2...sebab makan sosej je sahur tadi...sedangkan perut dah kosong semua keluar masa muntah tu...

---------------

Pb...alhamdulillah...bila balik kampung?

KAKTINY said...

kak.. jangan makan di luar dah la time posa2 ni..
takut kena lagi keracunan cam tu..
even akak sorang pon, goreng nasi ker goreng burger pun takpe kak.. jangan la makan luar dah okeh..
time2 ni perut kita dh start sensitif nih..

MOKCIK AZWA said...

Takut keracunan makanan atau angin tu kak...

alhamdulillah dah sehat ya...yang lucu tu sempat lagi nak colek peluh tu huhu

ckLah@xiiinam said...

ckLah nak ucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin...

Kad hari Raya Maya untuk mu di blog ckLah....


Jumpa lagi Syawal nanti ya!

leeya said...

uish! take care akak..risau pulak baca entry akak nih..kena hati2 kalau makan kat luar..ape2 pun take care ye..

kak Erna said...

salam anie..alhamdulillah..anie dah beransur sihat..
kalau makan kat luar itu lah yang takutnya kan..nasib juga aeez tak kena sakit perut sekali..
anie..kalau ada air kelapa masa tu..boleh minum kan..buat ubat...

faridmw said...

salam... alhamdulillah.. moga kak sentiasa sihat... senyum2 selalu...

Nong said...

Kak nong dalam bulan puasa ni dah 2-3 kali sakit perut, purging dan muntah.

Tapi tak rasa macam nak mati lagi :)

Take care tau.

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails