Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Tuesday, July 27, 2010

Nesfu Sha'aban...

Semalam...malam Nesfu Sha'aban....

Orang kata...malam tukar buku baru...buku lama telah diangkat dan ditukar dengan buku baru...

Maka malam tadi aku ajak anak2 aku membaca surah Yassin....

Dengan doa semoga tahun yang akan datang ini kami sekeluarga diberkati dan akan sentiasa mendapat rahmat dariNYA...serta mendoakan yang terbaik untuk anak2ku dan aku suami isteri.

Aku...Farhan dan Fareez membacanya di ruang tamu....

Ude membaca sendirian di biliknya...(dia memang suka memerap kat bilik dia)

Habis selesai sahaja ... aku mula mengadap laptop...

Kemudian Ude keluar pergi ke dapur...

Masuk ke bilik balik...

Keluar semula....dan berdiri di pintu biliknya...

'Ibu...orang kata kan...kita baca surah Yassin di Malam Nesfu Shaaban ni...lepas tu kita berdoa...doa kita takkan dikabulkan seandainya ibu kita tak memaafkan dosa kita...'

'Ye le betul ler...tu sebab kadang doa tak makbul sebab kita berdosa ngan mak kita...'

'Tulah...'  dia diam sebentar....

'Ibu...'

'Apa dia...' aku memandang dia yang masih berdiri kat pintu biliknya...'

'Baik ibu ampunkan dosa2 Ude...kalau tak nanti doa Ude tak makbul...'

Aku melopong memandang dia...tak terkata dah...

'Aik! Nak mintak mahap...main ugut2 pulak...'

Ude terbahak-bahak ketawa....

'Ni mintak mahap pesyen baru ke...?'

Sekali lagi dia ketawa...kali ini bersama aku dan Farhan....

Hai....macam2 aje anak ni...

Camtu pun boleh mintak mahap ye...tapi sebagai ibu...kita akan sentiasa memaafkan kesilapan anak2...

Hehehehe.....





...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

9 comments:

Zareda Norman said...

kak anie

macam macam perangai anak anak zaman sekarang ek.. ehheh apapun sebagai ibu sentiasalah redha dengan anak anak, jangan putus doa buat meraka kan kak anie..

KAKTINY said...

hahaha.... janji dapat mohon maaf.. tak kira la apa cara pun.. main ugut pon kira jadik jugak eh.. hahahaha..

kakpah said...

ibu yang baik memang sentiasa memaafkan anak2. Tak kira masa dan waktu. kita pun tak tau bila kita akan dipanggil.

MOKCIK AZWA said...

agaknya ude saja buat lawak untuk menutup rasa segan atau sedih kalau mohon maaf secara formal hehehe..kreatif gak tu..

kak Erna said...

anie..ibu mana yang nak anaknya berdosakan..

Anie said...

Zar...betul tu...kadang macamaner kecik hati pun dgn diorang cuba untuk tidak melelehkan airmata...biarlah mereka sentiasa diredhai dan diberkati...

Tiny...tulah pasal...macam2 cara bebudak ni...memang tergelak giler masa tu...

Kak pah...kita akan pergi satu hari nanti...tak tau bila...jadi lebih baik kita memaafkan mereka ketika hayat masih ada...

Anie said...

Mokcik...okaylah tu kan...hahahah...kreatif

----------------------

Kak...betul tu...kalau boleh kita pun nak anak2 hidup diberkati.

iina said...

Hehehehe... bertuah sungguh ude hehehe.. ;)

aNIe said...

iina...tulah pasal...akak melopong je tgk dia dok gelak2...bertuah punya anak

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails