Jom klik...terima kasih pada yang dah klik...

Klik Klik Sini Dear...!!

Friday, July 23, 2010

Masa Kini Berlari...


Terasa macam baru saja hari Isnin...tup tup hari ni dah Jumaat...

Kalau dulu orang selalu cakap masa berjalan...

Sekarang...kena cakap...masa berlari...

Sedar atau tidak...kita sudah menuruni kemuncak tahun 2010...dan selalunya kalau menurun bukit pasti momentumnya lebih laju.

Kalau tak percaya tengoklah nanti...sekejap aje kita dah berada di penghujung 2010...

Tak lama lagi...dah Ramadhan.  Bila sampai bulan Ramadhan ...kita sibuk dengan melakukan ibadah.  Bagi yang sedar akan keberkatan bulan mulia ini pasti menghambakan diri kepada ALLAH...hingga tak terasa masa berlalu. 

Yang sibuk nak beraya pula...akan berlumba-lumba ke pusat pusat membeli belah...ingin mendapatkan diskaun2 hebat sempena musim perayaan hingga tak sedar Syawal hampir tiba. 

Bila Syawal menjelang...kita sibuk dengan rumah2 terbuka...hingga menyebab saban hujung minggu dapur tak berasap...kerana beraya di rumah orang.

Habis aje Syawal...masing2 sudah mula sibuk dengan anak2 yang akan mengambil peperiksaan SPM...(Bila agaknya PMR ye...aku tak tau sebab dah takde anak yang ambil PMR...hehehe)

Bila segalanya selesai...kita telah berada di penghujung tahun 2010...

Macam tak terasa masa berlalu...kadang ada juga azam2 yang masih belum tercapai...

Terlalu pantas....

Agaknya...nak cakap 'Masa itu Berlari'....atau 'Masa tu dah naik kereta F1 '   eh...?


Salam Jumaat buat semua...semoga hari ini akan membawa keberkatan pada kita...dan Selamat Berhujung Minggu....




...

Semua coretan adalah hakmilik Kak Anie dan tidak dibenarkan untuk diulang terbit oleh mana-mana pihak tanpa keizinan dari tuan empunya blog.

14 comments:

pB said...

kalau sedar , tak apa

yang masalah , selalu tak sedar



kuang kuang kuang

ainnoraini said...

betul tu kak anie...saye pun rase mcm tu...cepat betul mase berlalu..

Yunus Badawi said...

Jangan masa tu terbang dah lah. Rugi kita huhuhu

umeboshi said...

k.anie sayang...agak lama ume tak menjengah "umah" ni. byk cerita yg ume ketinggalan. kena kejar utk membaca semua2 tu la ni. hehe.. anyway, mmg cepat sungguh masa ber-F1. semua nye pantas. dan tak sangka pula, k.anie dah tiba masa bakal menjadi ibu mertua, ye?!! tahniah dgn pertunangan munir tu. manis bakal isteri dia tu..moga kasih dan jodoh berpanjangan..

kak Erna said...

anie..memang betul tu..masa begitu cepat berlalu..
nasib la..akak ni jenis tak pernah buat azam.kalau tak agaknya..memang tak sempat nak capai lagi..dah hujong tahun..

Zareda Norman said...

kak anie
masa semakin pantas, kita yang semakin tua tak larat mengejarnya

idahani said...

kak anie,

kena tambah 'masa kini berlari berdesup'..hehehehe

yerlah, cepat tul masa pergi..tup2 kita dah pun nak ke hjg tahun..

NONIE ABDUL AZIZ said...

saya pun macam tu jugak tetiba jer kejab je dapat gaji kejab jer gaji dah abis..huhuhu

iina said...

Kak saya nak buat peribahasa baru.. "masa itu berlari seperti naik kereta ferrari" hehehe ;)

Arena said...

Cepat giler kak. Sedar2 dah nak ramadhan dah kan... bila dah bulan 7 gini, tup2 dah disember kan.. hishhh banyak lagi tak buat nih...

zino said...

betul tu.. semua terasa terlalu pantas.. tu yg terasa banyak janji yg tak tertunai.. tetiba dah sampai masa hehe

Sahrul Hasmad a.k.a nbk466 said...

Masa semakin laju since Philipe MASA masuk sukan F1 Kak Lady .. ; )

Kak anei said...

PB...kalau terlupa tu yang terbabas tu...

-----------------

Ain...tak perasan kan...

-----------------

YB...lebih2 lagi kalau terbang guna jet...kita yang ketinggalan...

-----------------

Umeboshi...akak kadang sibuk...tu yang tak dpt nak menjengah kengkawan kecuali yang tinggalkan komen..tp sesekali jenguk jugak kengkawan yang lama menghilang

Terima kasih kerana ucap tahniah tu...semoga doa itu dikabulkan...ameen...

--------------------

Kak ...anie pun macam akak...tak pernah buat azam...sebab memang tau tak tercapai nanti...

------------------

Zar...betul tu...rasa sakit2 badan nak mengejarnya...

------------------

idahani...hahaha...berdesup kan...tak nampak pun kelibatnya...rasa anginnya aje.

-------------------

Nonie...bab dpt gaji tu syok...tapi yang tak syok bila kejap je gaji abis...

-------------------

iina...aha...kena buat peribahasa baru tu...

-------------------

Arena...kita tak perasan masa dah jauh ke depan...akak pun banyak lagi tak terkejar ni

--------------------

Zino...tapi kalau masa yang sering dinanti2kan tu terasa lambat pulak sampainya...

------------------

sahrul...tulah...huhuhu...Michael Schumacher pun dah tak terkejar dah...

Kak anie said...

Aik...apsal Anei plak tu...hahaha...typing errorlah..

Anda mungkin ingin baca :

Related Posts with Thumbnails